حضور رییس جمهور در صحن مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عدم ارائه برنامه های عملیاتی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مهم ترین مواردی که وزیر پیشنهادی باید برای آنها برنامه داشته باشد را برشمرد.

به گزارش مشرق، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نکاتی که در مخالفت با آقای فیاضی مطرح می کنم قطعا از باب مخالفت با آقای رئیسی، دولت یا جریان انقلابی نیست، کما اینکه ما با افتخار پشت سر رئیس جمهور که فردی انقلابی و ولایی و مورد اعتماد مردم است، ایستاده ایم، اما در این شرایط انتخاب اصلح برای مهمترین دستگاه کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ببینید:

فیلم/ ویژگی‌های شاخص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم ادامه داد: نمایندگان در روز رأی اعتماد به کابینه به همه گزینه ها به غیر از وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند، چرا که این وزیر برای بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور فعالیت می کند، بنابراین وزارت آموزش و پرورش تاثیرگذارترین دستگاه بر آینده تربیتی و فرهنگی کشوری بوده که نظام و انقلاب آن ریشه فرهنگی دارد، ضمن اینکه این وزیر باید تحولی در مبانی زیربنایی این وزارتخانه ایجاد کند. همچنین با مجلس به عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری و نظارت همراه شود، نه اینکه گزینه پیشنهادی این وزارتخانه در لابی ها و پارک ها انتخاب شود.

بیشتر بخوانید:

تصمیم فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس درباره فیاضی

وی تصریح کرد: اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارشی در مخالفت با آقای فیاضی قرائت کرد، در نتیجه اخذ استعلامات و با نگاه دقیق به مدارک تحصیلی ایشان بوده است، چرا که ما مدیری می خواهیم که در دستگاه عظیم آموزش و پرورش تحول ایجاد کند، ضمن اینکه در شرایطی که یک مدیر مدرسه باید از سابقه ۵ ساله معاونت در مدارس برخوردار باشد، چطور وزیر پیشنهادی این وزارتخانه می تواند غیر از جنس این خانواده باشد.

وحیدی یادآور شد: در فضای مجازی و رسانه ها بیش از ۲۰ ابهام نسبت به آقای فیاضی مطرح شده که باید توسط وی پاسخ داده شود و از جامعه ابهام زدایی شود تا در مجلس به یک تصمیم منطقی برسیم.

وی در ادامه از حضور تمام اعضای کابینه در جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: وزرا چرا در سایر جلسات مجلس که به امور مهمی همچون بودجه نویسی، حمایت از مردم در شرایط سخت کرونا، مشکلات فرهنگیان و رتبه بندی آنها می پردازیم، حضور ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چرا برای عدم وجود نظام شایسته سالاری در این وزارتخانه و انتخاب مدیران استان های این مجموعه با جریان فشار برنامه ای ندارد، ضمن اینکه نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین مهمترین مطالبه برای اجرای کیفیت بخشی به نظام آموزشی کشور است که وزیر آموزش و پرورش باید برای آنها برنامه عملیاتی داشته باشد. همچنین در برنامه های بالادستی برای این وزارتخانه مفاهیم اصلی آمده که وزیر آن باید توانایی تبدیل آنها به قدرت ایجاد برنامه عملیاتی را داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ۳ چالش عظیم در فضای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نگاه به نیروی انسانی در شرایطی که این وزارتخانه با کمبود ۲۰۰ هزار نیرو مواجه است، توجه به نظام رتبه بندی معلمان که اجرای آن در دولت و مجلس به یک چالش تبدیل شده است و وضعیت بلاتکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان که معلمان هر ماهه مبالغی را به آن واریز می کنند و به رغم ردیف بودجه ای که برای سال ۱۴۰۰ برای آن تعیین شد، اما بعد از گذشت ۸ ماه این وزارتخانه گزارشی در این رابطه ارائه نداده است، از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی باید برای آنها برنامه داشته باشد./

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس