کد خبر 1299642
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۶
شاید شما هم دیابتی باشید

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: یکی از عارضه‌هایی که در کمین مبتلایان به دیابت است، «رتینوپاتی دیابتی» نامیده می‌شود و بر اثر آن، شبکیه چشم آسیب می‌بیند.

به گزارش مشرق، پور آدینه، مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: تشنگی بیش از حد، شناخته شده‌ترین علامت بیماری دیابت است.

پور آدینه گفت: تاری دید و روند کند بهبود زخم‌ها و جراحت‌ها، کمتر به عنوان نشانه‌های بیماری دیابت مورد توجه قرار می‌گیرند که عدم تشخیص و درمان آن می‌تواند به نقص عضو، بیماری‌های جدی و حتی مرگ منجر شود.

بیشتر بخوانید

این نشانه‌ها یعنی شما دیابت دارید

وی اضافه کرد: این بیماری همچنین ممکن است به آسیب سیستم عصبی و کلیه‌ها منجر شود و بیماری‌های پوستی و نارسایی شنوایی را به همراه داشته باشد. همچنین یکی از عارضه‌هایی که در کمین مبتلایان به دیابت است، «رتینوپاتی دیابتی» نامیده می‌شود و بر اثر آن، شبکیه چشم آسیب می‌بیند. به همین دلیل اهمیت دارد که افراد دیابتی به طور مداوم از سلامت چشم‌های خود مطمئن شوند، زیرا این عارضه تا زمانی که خیلی پیشرفت نکند، علائمی ندارد.

ایشان با بیان این که کاهش وزن را به عنوان نشانه‌ای از دیابت در نظر نمی‌گیرند، ادامه داد: کاهش وزن یکی از علائم اصلی این بیماری به حساب می‌آید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • درمان شده ام اس با طب اسلامی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    2 0
    در طب اسلامی پانکراس را اصلاح میکنند بیماری ریشه کن میشود اما داروش خیییلی تلخه ! خودم که هر وقت قندمدمیزنه بالا هفت عدد دم بادمجان با دو لیوان آب میجوشانم نصف که شد میخورم فرتی! میاد پایین تخم شنبلیله هم خوبه انا تلخه و‌گاه فشار رو بالا میبره و سایر راهها را رفقا میدونن الا اینکه متفورمینی که قلپی میندازیم بالا طبق فرموده پزشکان سرطان زا تشریف دارن که ظاهرا اصلا مهم نیست!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس