نیروی دریایی

تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران با توقیف نفت‌کشی که نفت ایران را به سرقت برده بود، به آمریکایی‌ها فهماند که نیروهای مسلح کشورمان می‌توانند از منافع ملی کشور به خوبی دفاع کنند.

به گزارش مشرق، «رضا صدرالحسینی» تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، درباره توقیف نفتکشی که نفت کشورمان را به سرقت برده بود، با بیان اینکه دفاع از منافع ملی هر کشوری به عهده ارتش آن کشور است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها سالیان متمادی است که در حوزه‌ امنیت ملی کشورها دخالت می‌کنند؛ اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش و سپاه توان حمایت و دفاع از امنیت ملی و منافع ملی کشورمان و مردم عزیز را دارند که تقریبا می‌توانیم بگوییم این بزرگترین افتخاری است که نیروهای مسلح می‌توانند به آن دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در دریای عمان ثابت کرد که می‌تواند از دانش بومی و توانمندی جوانان خودش برای افزایش اقتدار به‌طور کامل استفاده کند و در واقع شکستن هیمنه نظامی آمریکا که در سال ۱۳۹۸ در حوزه فضا انجام شد، امروز در حوزه دریا نیز به اثبات رسید.

صدرالحسینی بیان کرد: جمهوری اسلامی با سرنگون کردن هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکایی‌ها ثابت کرد که هیمنه ارتش آمریکا در دریا علیرغم هزینه‌های هنگفتی که برای آن می‌کند، قابل شکسته شدن است که نیروی دریایی سپاه پاسداران این کار را انجام داد.

این تحلیلگر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه هدف آمریکا از سرقت نفت ایران چه چیزی بود؟ گفت: به نظر می‌آید، هدف نهایی آمریکا در چند مورد خلاصه شده باشد؛ هدف اول، ضربه به اقتصاد کشور در شرایطی که جمهوری اسلامی افزایش فروش نفت خودش را می‌تواند در اختیار داشته باشد. دوم اینکه ایران توانمندی لازم برای دفاع از آب‌های پیرامونی خود را نخواهد داشت. سوم، در آستانه گفت‌وگوهای با ۱+۴، امکان برآورده کردن تقاضای ملت در حوزه تامین حداکثری ملی برای جمهوری اسلامی وجود ندارد که با اقدامی که انجام شد آمریکایی‌های بدون اینکه به‌طور مستقیم بخواهند خود را در این اقدام دخیل بدانند اهداف آنها به تیر خورد؛ اما جمهوری اسلامی با این اقدام به آمریکایی‌ها فهماند که می‌تواند از منافع ملی خود به خوبی دفاع کند و اجازه به یغما رفتن سرمایه‌ها این کشور را نخواهد داد.

وی ادامه داد: البته آمریکایی‌ها تلاششان بر این مسئله است که برخلاف واقعیت، یک تصویرسازی از این روایت جمهوری اسلامی داشته باشند که البته با عنایت به وجود مستندات مختلف آمریکایی‌ها در این رابطه موفق نشدند که تصویر مورد نظر خودشان را علیه جمهوری اسلامی تکمیل کنند و روایت جمهوری اسلامی در ارتباط با بروز و ظهور رسمی و عینی توانمندی‌های خودش در دریا کاملا به اثبات رسید.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    7 8
    مهم اینه که آمریکا و اذناب منطقه ای آن متوجه شدند که ایران با قدرت و صلابت از منافع خود در هر نقطه دفاع جانانه و بدون هراسی میکند .
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 4
    شکست هیمنه امریکا آن بود کشتی خود مان وقتی مصادره کردند از آنها اگر جرعت داشتیم پس می گرفتیم نه اینکه کشتی بی پناه کشور دیگری را بگیریم
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      1 0
      عقب مونده ،کشتی خودمون هم پس گرفتیم ،کلا مریض هستند یک عده
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      0 0
      تواگرحرف نزنی هیچ کس نمیگه لال ونفهمی که هستی خوب شد که گفتی چرا امریکائی ها بفکرشون نرسیدکه این حرفها رابزنند اخر خرفت به این سادگیها هم نبود نفهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس