ورود سامانه بارشی جدید از فردا/ کاهش دما از سه شنبه

از اواخر وقت دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، براساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و از این رو افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی پرتردد تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد انتظار می‌رود. از اواخر وقت دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش پراکنده رخ می‌دهد.

سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب، شمال شرق، مرکز، بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، بارش پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در گیلان، مازندران، مرکزی و غرب اصفهان بیشتر است.

چهارشنبه در شمال شرق بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر بارش رخ می‌دهد.

طی این مدت در جنوب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع و شمال شرق کشور به صورت برف خواهد بود.

امروز تا ظهر فردا در نوار شرقی کشور سه شنبه در سمنان، چهارشنبه در سمنان و نوار شرقی کشور و پنج شنبه در نوار شرقی افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

سه شنبه و چهارشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر، دما بین ۶ تا ۱۲ درجه و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق و شرق کشور ۵ تا ۱۲ درجه و در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و مرکز کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

امروز تا قبل از ظهر دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج و طوفانی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس