درخواست اتحادیه اروپا برای ازسرگیری سریع مذاکرات وین

اروپایی‌ها با ارسال جاسوس به داخل مسئولیت بخشی از پازل «استراتژی هزار خنجر» رژیم صهیونیستی را برعهده‌گرفته تا با افزایش فشارهای بین‌المللی به تهران زمینه دست‌یابی به یک توافق بی‌دردسر را فراهم کنند.

سرویس سیاست مشرق- ساعت حوالی سه بامداد را نشان می‌داد که تلفن منزل سفیر به صدا درآمد، آن‌سوی خط استوارت جونز معاون تیلرسون با عصبانیت فریاد می‌زند: «مگر دیوانه شده‌اید، تصمیم احمقانه شما خلیج‌فارس را به آتش می‌کشد.» سفیر امارات در واشنگتن پاسخ می‌دهد: «ما در هماهنگی با کاخ سفید هستیم. اما آیا رئیس تو از تصمیم ترامپ خبر دارد؟»

یوسف العطبیه بعدها با نقل این مکالمه تلفنی می‌گوید: «ما و عربستان تصمیم گرفتیم قطری‌ها را تحریم کنیم، ترامپ هم پشتیبان ما بود، اما دلیلی نداشت وزارت خارجه آمریکا هم از این ماجرای محرمانه خبر داشته باشد!».فردای آن مکالمه تلفنی بن سلمان با حمایت استاد اعظم خود محمد بن زاید دولت قطر را تحریم کرد، بدون آنکه یک کلمه از نقشه خود را برای وزیر خارجه آمریکا بازگو کرده باشد. آنچه ترامپ و دولت آل سعود با قطری‌ها انجام دادند قابل‌توجه است. ماجرای تحریم قطر تنها نمونه از اتخاذ «سیاست تصمیم دوگانه» در کاخ سفید نیست! حداقل ما یک‌بار نتایج این تصمیم سازی‌های متضاد را چشیده و به تجربه‌ای ناب در برابر آن رسیده‌ایم.

سال ۲۰۱۵ پس از امضای برجام جواد ظریف وزیر امور خارجه وقت گمان می‌کرد که یک پیاده‌روی کوتاه با همتای آمریکایی به معنای تضمین اجرای توافق است، او مدتی بعد فهمید که محافل تصمیم‌گیری در آمریکا تنها به وزارت خارجه آن کشور منتهی نشده و  اعتماد بی‌جا به آن‌ها داشته است.

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

اعتراف ظریف وزیر خارجه وقت به اعتماد بی جا به آمریکایی‌ها

ظریف ۷۰ روز بعد از خروج آمریکا از برجام و تعیین فرصت چندهفته‌ای از سوی حسن روحانی برای به نتیجه رسیدن مذاکره با اروپایی‌ها، با انتقاد از سه کشور اروپایی حاضر در برجام گفت که آن‌ها تاکنون هیچ اقدام عملی برای حفظ توافق هسته‌ای و تأمین منافع ایران نکرده و صرفاً به بیان موضع پرداخته‌اند. یک روز پس‌ازاین اظهارنظر ظریف در پاسخ به سؤال خبرنگار سی‌ان‌ان اظهار کرد ادامه مذاکره هسته‌ای در شرایطی که تحریم‌ها رفع نشده بود می‌تواند یکی از اشتباهات تیم مذاکره‌کننده در نظر گرفته شود؛ اظهارنظری که البته قبلاً هم کارشناسان بر آن تأکید کرده بودند.

تد کروز: اگر توافق می‌خواهید به سنا بیایید!

درحالی‌که وزارت خارجه آمریکا اصرار می‌کند مذاکرات از نقطه رهاشده در دور ششم آن در وین ادامه پیدا کند؛ تا تحریم‌ها لغو شود؛ سناتور بدنام تد کروز برگی از «دوگانگی در سیاست خارجی» آمریکا را رو کرده و اعلام می‌کند که هر توافقی بدون تائید سنا بی‌ارزش است.

تد کروز سناتور ضد ایرانی و جمهوری‌خواه در واکنش به سخنان امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه ایران خواهان تضمین عدم خروج هیچ دولتی از برجام و تکرار رفتار ترامپ است گفت: تنها راه تقدیم توافق احتمالی رفتن به سنا است. محتوای سخنان این سیاست‌مدار آمریکایی بدان معناست که هر توافقی با تیم راب مالی در وین پس از امضای آن بی‌اعتبار است.

حزب جمهوری‌خواه هم‌اکنون نفوذ بالایی در کنگره دارد و حزب دموکرات از اکثریت شکننده‌ای در سنا برخوردار است. نکته مهم اینکه برخی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا نیز با مواضع ضد ایرانی؛ جمهوری خواهان همراه هستند. برای مثال نمایندگان دو حزب اصلی آمریکا که مخالف برجام هستند متممی به لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۲۲ اضافه کرده‌اند که در آن دولت باید در مورد لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران و خارج کردن برخی از نهادهای آن از فهرست تروریسم به کنگره گزارش دهد.

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

هفته گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه سه شرط برای ادامه مذاکرات وین ارائه کرده و گفت: «آمریکایی‌ها ابتدا باید بپذیرند مقصر شرایط فعلی هستند و باید به مذاکرات بازگردند که تحریم‌ها را یکجا به‌صورت مؤثر بردارد و تضمین دهد هیچ دولتی از این کشور معاهدات بین‌المللی را به سخره بگیرد.» عدم خروج آمریکا از برجام تنها در صورتی مبنای قانونی و محکم پیدا می‌کند که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده و الزامات قانونی پیدا کند؛ در غیر این صورت رئیس‌جمهور بعدی این کشور می‌تواند در ذیل اختیارات خود به‌سادگی توافق را امضا نکرده یا دستور لغو آن را صادر کند.

نکته قابل‌تأمل آنکه در ۲۱ مهر سال ۱۳۹۴ در مجلس قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در کمتر از ۲۰ دقیقه به تصویب رسید درحالی‌که طرف آمریکایی نه‌تنها برجام را به قانون تبدیل نکرده و تنها رئیس‌جمهور آن کشور در فواصل زمانی مشخص آن را امضا؛ تمدید و سپس از آن اعلام خروج کرد.

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین

درحالی‌که آمریکایی‌ها به‌صراحت اعلام کرده‌اند که توافق آتی با ایران شکننده بوده و آنچه وزارت خارجه آن کشور امضا کند؛ الزام اجرایی نخواهد داشت؛ وزارت امور خارجه فرانسه در توصیه‌ای به مذاکره‌کنندگان ایرانی نوشته است که بهتر است ایرانی‌ها به یک توافق نیم‌بند در دوران بایدن قناعت کرده و به دنبال قانونی کردن این برجام در کنگره آمریکا نباشند!

رادیو فرانسه دراین‌باره می‌نویسد:

جمهوری اسلامی ایران اگر به‌واقع در جستجوی دست یافتن به توافق در این زمینه است، باید از ارجاع آن به سنا «هراس» داشته باشد، زیرا در چنین صورتی جمهوری خواهان خود را برای جرح‌وتعدیل و تحمیل شرایط خود بر آن آماده کرده‌اند. درست است که آنان در سنا از اکثریت برخوردار نیستند، اما دموکرات‌ها نیز تنها با اتکا به رأی برتر معاون رئیس‌جمهوری می‌توانند متون خود را به تائید سنا برسانند و همراهی تنها یک سناتور دموکرات با جمهوری خواهان، دولت را از قبولاندن نظر خود بازخواهد داشت. شمار بسیاری از سناتورهای دموکرات تاکنون بارها دربارهٔ برنامهٔ اتمی ایران هشدار داده و در این زمینه با جمهوری خواهان همراه شده‌اند. ارجاع متن توافق به سنا می‌تواند لغو تحریم‌ها را نیز دشوارتر کند و نتیجه‌ای به بار آورد که وارونهٔ خواست ایران باشد.

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن به ارائه ضمانت حفظ برجام در دولت خود تضمین داده و اعلام کرده است تا زمانی که در کاخ سفید حضور دارد از «توافق» حمایت می‌کند؛ اما نمی‌تواند حفظ برجام پس از دولتش را ضمانت دهد. اظهارات سناتور جمهوری‌خواه نشان می‌دهد؛ حتی رسیدن به نیمی از مفاد برجام در دوران بایدن نیز امکان‌پذیر نبوده و کنگره با تکیه‌بر قوانین کاتسا، ایسا و یوترن که به‌هیچ‌عنوان در دست بایدن نیست، می‌تواند انتفاع ایران از برجام را به صفر برساند. آگاهان سیاست خارجی اعتقاددارند که اروپایی‌ها با هل دادن ایران به یک توافق بدون ضمانت و جاری کردن صیغه موقت تنها به دنبال کنترل پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و هیچ کارکردی دیگری برای آن قائل نیستند.

یکی از مقامات وزارت خارجه دراین‌باره به «مشرق» می‌گوید: «به‌خوبی مسائل را رصد کرده‌ایم؛ ما می‌دانیم که اتحادیه اروپا با دعوت ایران به میز مذاکره به دنبال بهره بردن ایران از بازارهای بین‌المللی نیست، آن‌ها می‌خواهند با حداقل هزینه حداکثر بهره را برده و تنها هدفشان کنترل هسته‌ای ماست. آن‌ها اخیراً وعده‌هایی داده‌اند که توخالی است؛ دست آن‌ها برای جمهوری اسلامی ایران رو شده است. ایران تنها توافقی را امضا می‌کند که تا پیش از اجرای آن تمامی تحریم‌ها لغو شده و قابلیت آزمایش داشته باشد».

پیشنهاد فرانسوی‌ها برای ورود ایران به مذاکره بدون پیش‌شرط و پذیرش لغو تحریم‌ها در دوران محدود بایدن عملاً باعث می‌شود ما دستاوردهای هسته‌ای را در سینی طلایی به غربی‌ها واگذار کنیم و به‌جای آن چند جعبه میوه نارس و تعدادی میوه پوسیده را برداریم، زیرا تحریم‌های وضع‌شده در دوران ترامپ بسیار پیچیده تدوین گردیده و بدون لغو سه قانون ضد تحریمی مادر در کنگره امکان بهره‌برداری از آن محال است.

 به‌عنوان نمونه:

 برخی نهادها با تگ‌هایی تحریم شده‌اند که معنای تحریم‌های برجامی را تغییر داده است. بانک مرکزی قبل از برجام با برچسب «اشاعه‌ای» تحریم بود و در تحریم‌های دوران ترامپ با برچسب «تروریستی» تحریم شده است. اروپا در حالی با حقه‌بازی بار دیگر را ایران را به لبه پرتگاه تسلیم فناوری‌های هسته‌ای دعوت نموده که در  گذشته شریک اصلی جنایت‌های آمریکایی‌ها در تحریم؛ تهدید به جنگ و نیز جاسوسی در خاک کشورمان بوده است.

نه‌تنها امضاء تروئیکای اروپایی زیر هر بیانیه ضد ایرانی ثبت‌شده است، بلکه آن‌ها با تمامی تحریم‌های ضد برجامی آمریکایی‌ها همکاری کرده‌اند و با عناوین مختلف چون توریست؛ فعال اقتصادی و کارشناس فرهنگی جاسوس به ایران فرستاده‌اند تا همکاری ثابتی در پروژه فشار حداکثری آمریکا داشته باشند.

بنجامین بریر جاسوس فرانسوی شاهدی بر این ماجراست؛ این جاسوس اروپایی ۳۵ ساله خردادماه سال گذشته در حالی بازداشت شد که در حال رصد پهپادی در  نقاط حساس در شمال شرق کشور(نزدیک مرز ترکمنستان) بوده است. این مأمور فرانسوی در اعترافات خود گفته است که در پوشش جهانگرد به ایران آمده و قصد فیلم‌برداری از اماکن خاص و ممنوعه را داشته است. مأموران امنیتی این جاسوس پوششی را در هنگام ارتکاب جرم بازداشت کردند.

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

خبرسازی رویترز برای جاسوس فرانسوی

 جالب آنکه منابع فرانسوی خبر بازداشت او را با احتیاط فراوان منتشر کرده و بدون بیان دلایل ارتکاب جرم، تنها  او را یک جهانگرد خطاب کرده‌اند! نشریه لوپوان به‌عنوان تنها منبع فرانسوی منتشرکننده این خبر می‌نویسد: بازداشت این شهروند درزمانی حساس و درحالی‌که طرفین اروپایی برجام سعی در احیای این توافق داشتند، انجام‌شده است! رسانه های غربی تنها گزارش این نشریه فرانسوی را بازنشر داده اند.

به نظر می‌رسد اروپایی‌ها با ارسال جاسوس به داخل کشور مسئولیت بخشی از پازل «استراتژی هزار خنجر» رژیم صهیونیستی را برعهده‌گرفته تا با افزایش فشارهای بین‌المللی به تهران زمینه دست‌یابی به یک توافق بی‌دردسر را فراهم کنند. این توطئه بزرگ توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و خنثی شد.

بازداشت جاسوس فرانسوی دومین مداخله رسمی فرانسوی‌ها در ماه‌های اخیر در امور داخلی کشور است. سفیر فرانسه پیش از برگزاری انتخابات با شارژ سیاسی یکی از نامزدهای انتخاباتی گفته بود: تا پیش از برگزاری انتخابات در ایران به توافق خواهیم رسید! مدت‌ها از این وعده پوچ گذشته و ایران اروپایی‌ها را به نقطه صفر مذاکره کشانده است. گزارش شده است که فرانسوی ها در روزهای اخیر ارتباط خود را با برخی اصلاح طلبان افزاایش داده اند!

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

مشاور ظریف در لندن: زودتر توافق کنید!

هم‌زمان با افزایش تحرکات بین‌المللی پیش از آغاز مذاکرات هشتم آذر در وین محمدعلی شعبانی یکی دیگر از جاسوس‌های بین‌المللی در یادداشتی قابل‌تأمل نوشته است که آمریکایی‌ها بهتر است تا ایران به پیشرفت‌های بیشتری نرسیده با آن‌ها توافق کنند.

این جاسوس فراری که به‌عنوان مشاور در تیم مذاکراتی ظریف حضور داشته می‌نویسد: به نظر نمی‌رسد درخواست ایران مبنی بر تضمین آمریکا برای خروج مجدد از برجام پایان یابد. این در حالی است که تهران احتمالاً می‌داند که واشنگتن نمی‌تواند تضمین‌های قانونی که می‌خواهد را ارائه دهد. شعبانی ادامه داده است: ایران در این مدت با کاهش تدریجی تعهدات خود به برجام و گسترش برنامهٔ هسته‌ای روبه‌جلو حرکت کرده است؛ بهتر است برای مدتی هم که شده این برنامه اتمی کنترل‌شده تا آن‌ها به نقطه غیرقابل‌بازگشت نرسند! شعبانی توصیه کرده است که تیم دیپلماتیک بایدن به هر ترتیبی که شده با ایران به توافق برسد.

دام اروپایی زیر پای مذاکرات وین/ مشاور ظریف در لندن: تا دیر نشده با ایران توافق کنید!

توصیه جاسوس نفوذی در تیم مذاکرات هسته‌ای ظریف به کشورهای غربی در رسیدن سریع به توافق!

آمریکایی‌ها می‌دانند که بر اساس قانون نانوشته «دوگانگی در تصمیم سازی» در واشنگتن امکان ایجاد تفاهم پایدار با جمهوری اسلامی ایران محال است، بایدن درک کرده است که اگر متن امضاشده در وین به کنگره سپرده شود تقریباً هیچ بندی از آن به تصویب نرسیده و چه‌بسا تحریم‌های جدیدتری نیز وضع گردد؛ ازاین‌رو سیاست معلق کردن پیشرفت‌های تهران را در دستور کار قرار داده است؛ آن‌ها می‌خواهند مانند یک مار سمی به دور پیشرفت‌های کشور پیچیده  و به‌مرور آن را از نفس بیاندازند. این افعی خطرناک هم‌اکنون در رصد وزارت امور خارجه و نهادهای ناظر قرارگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علـی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    65 24
    هر دسیسه‌ای میخوان بچینند، بچینند اگر فکر میکنند می‌تونن قراردادی که با تیم حسن روحانی بستند یا دنبالش بودن ببندندبا تیم جدید ببندند کــــــــــور خوندند...!
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      12 26
      وجود دارید برگردید. هنوز دارید از ظریف حرف میزنید؟
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      37 2
      میدونی قرادادی که آمریکایی ها میخوان ببندن چجوریه؟ میگن تو مشکل مالی داری یه ماشین هم داری. اگر ماشینت رو به ما بفروشی بهت پول نمیدیم و باز هم مشکل مالی داری! آدم عاقل این معامله رو انجام میده؟؟
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      6 0
      دقیقا
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      18 2
      حسن روحانی و جواد ظریف ظلم کنندگان اصلی به ایران می‌باشند
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 0
      سلام به همه ی عزیزانم ممنونم مخاطبینم اگر ناحق بوده هر چیزی گفتم و هر کاری کردم خلاصه همگی حلال السون حلال بفرمایید
  • عبدالعلی CA ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    36 69
    بابا توافق کنید بره بابا
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      39 19
      عبدالبایدن از آلبانی هستین؟
    • علـی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      39 13
      عبذالعلی‌خان! یک روز زندگی کردن مثل شیـــر، شرف داره به یه عمر زندگی کردن مثل(دور از جونت) گوسفند!
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      38 6
      ۸ سال چوب همین مدل توافق بی فکر و ذلت بار غربگدا رو خوردن بس نیست
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      53 3
      بابا توافق کنید بره بابا/// چطوره برای ارزون شدن مرغ موشک هارو مثل قذافی بار کشتی کنیم و بفرستیم آمریکا؟ شما تضمین میکنی که آمریکا یه چیز جدیدتر نخواد؟ تضمین میکنی که بعد از تحویل موشک ها آمریکا به ایران حمله نکنه و مثل عراق و افغانستان روی سر مردم ایران بمب های 10 تنی نیندازه؟
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      39 1
      دقیقا سال 92 با همنی " توافق کنید بره بابا" قرار بود دلار بشه هزار تومن الان شده 30 هزار تومن!!!
    • ناصر IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      4 2
      میگه بابا توافق کنید بره بابا! تو که تو آلبانی کنار می نشستی خوب معلومه که تو هوا بایدم حرف بزنی. اگه آدم درستی بودی الان تو ایران حرف میزدی نه ته مانده غذایی آنها رو بخوری ...
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    29 12
    دست این خبیثان رو شده وخیلی احمقند که فکر میکنند دوران فعلی مانند زمان روحانی است به لطف الهی ، ما انها را بازی میدهیم وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    29 8
    توافقی حاصل نخواهد شد.تنها راه داشتن چماغ در دست خودمان هست.انهم نگه داشتن یا پیش بردن سطح غنی سازی.برگردین سطح قبلی یعنی بدبخت شدیم.انها فقط از چماغ شما میترسند نه قول و قرار
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    22 5
    این‌قدر بازیشون بدهيد تا حالشون جا بياد)))(( دوران ظريف گذشت
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    18 24
    بهتره فرانسه بره دنبال قرارداد زیردریایی‌ها و برجام را رها کنه
  • RU ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    14 12
    از هیچ مولفه ی قدرتی نباید عقب نشینی کرد
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      11 1
      حرف شما منطقیه کاملا هرچقدر هم آلبانی نشین ها و آلبانی صفت های داخل ایران منفی بدن! ما هم جزو مردمیم ماهم مشکل اقتصادی داریم و نفسمون از جای گرم بیرون نمیاد ولی میدونیم که این راهش نیست که با اینا بریم توافق نیم بند اجرا نشده امضا کنیم!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    13 3
    خائنین را باید اعدام کرد اینا فکر کردن زمان دولت قبله که هر چی داداش بود میزاشتن سر کار. این دولت به هیچ داداشی رو نمیده
  • علی آقا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 11
    نمیدانم چرا مسئولین ما فکر میکنند آمریکا ممکن است روزی تحریم ها را بردارد؟؟ بر فرض اینکه آمریکا تحریم ها را بردارد و مثلا طی مدت شش ماه ایران راستی آزمائی هم بکند ، مگر برگرداندن مجدد تحریم ها برای آمریکا حتی بعد از راستی آزمائی چه زحمتی دارد؟؟ فقط یک دستور اجرائی لازم دارد میگویند آمریکا تضمین بدهد! اصولا چه تضمینی وجود دارد که آمریکا بدهد و بعدا زیرآن نزند؟؟ فقط یک تضمین واقعی وجوددارد: اینکه 1+5 بپذیرد که در صورت خروج آمریکا یا هر یک از اعضای برجام ، ایران حق داشته باشد بمب اتمی تولید کند حالا اگر جرأت داشتند از برجام خارج شود
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    7 4
    در هر توافق احتمالی باید هر آنچه از 60 درصد و 20 درصد بدست آوردیم حفظ کنیم .... چون آمریکایی ها نمیتونند تضمین بدن که دولت بعدی زیر قول و قرار نمیزنه .... این چماق ما باید باشه...و تضمین میکنه که دولت بعدی زیر قرار نزنه.... اما میتونیم بعد از توافق حجم تولید 20 و 60 درصد رو با یکدهم یا یکصدم سرعت فعلی ادامه بدیم....تا هویجی باشه برای طرفهای مقابل...
  • جاویدایران NL ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 14
    من فقط یک توصیه به ایران دارم، اونم اینه که از هر نظر اگر در توانمون هست که این راه رو ادامه بدیم و اگر با ادامه این راه از هر نظری که فکرش رو بکنید کشور به خطر نمیفته تحت هیچ شرایطی کوتاه نیایید، هیچی ارزشمندتر از برنامه اتمی ایران نیست، رهاکردن این راه فقط در شرایطی معقول وپذیرفتنی هست که برآورد نهایی ایران این باشه که با ادامه این راه کشور به خطر میفته، خطر که میگم از هر نظرمنظورمه، مثلاً اینکه ازنظراقتصادی نشه کشور رو گردوند و‌ اینجوری کیان ایران به خطر بیفته ویا اینکه اگر حکومت به این نتیجه قطعی برسه که امکان حمله به ایران وجود داره، منظور من توهم حمله یا توهم ناتوانی اقتصادی نیست هاااا، منظورم برآورد قطعی از این امورات هست، نه چرندیاتی که اصلاح طلبان ارائه میدن و همش چشم بسته میگن همه چیز رو بدین بره و همش ازصبح تا شب میگن نمیتونیم و نمیشه و از این حرفها!!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    6 10
    بیشتر باید براه حل فکر کرد تا باز گفتن ماجرا. سنای امریکا حتی اگر توافق را هم امضا کند باز راه گریز در ان می گنجاند و وضعیت را دوچندان بدتر خواهد کرد بگذریم که چه پوئن های خواهد ستاند. حرف های مکرون معقول است، امریکا راه را بسته و بهتر است از معادله خارج شود، . احتمال دارد با ۱+۴ بتوان ب توافق جدید هسته ای برسیم. در این توافق مقدار غنی سازی، تعداد سانتری فیوژها و بازرسی اژانس و موارد دیگر تغیر خواهد کرد. مسلم بدانید که امریکا اموال بلوکه شده را ب هیچ عنوان پس نخواهد داد اما نگرانی های اروپا را با از سر گرفتن روابط تجاری میتوان برطرف کرد.
  • مهدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    6 5
    خدا لعنت کند آنهایی را با دل سپردن به دروغ و وعده های غرب و شرق اینهمه بلا سر مملکت و مردم آوردند، بنظرم مجلس باید غنی سازی بیشتر از 90 درصد را تصویب کند و صراحتا اعلام کند که در جواب آمریکا و متحدانش این کار را کرده .
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 11
    دراين مقاله دوموضوع باهم مورد بحث قرار گرفته است يكى بازگشت به برجام وديگرى مذاكره بازگشت به برجام يعنى ايستادن پشت مرزهاى برجام وبه رسميت شناختن مرزهاى تعريف شده دربرجام براى طرفين درصورتيكه مذاكره يعنى عدم قبول مرزها ومرز بندى جديد براساس ده شرط پمپؤ كه دولت سيزدهم گفته انرا قبول ندارد دولت اول بايد به مردم برنامه اش را بگويد كه دارد چه كار ميكند دولت قبلى نا كارأمد بود با دنبال كردن برجام به مردم اميد واهى ميداد مردم به واهى ديگر نيازى ندارند مردم اميد واقعى وكار واقعى ميخواهند
  • نریمان IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 1
    باید هوشیار بود
  • دلسوز IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 1
    منافع مهمترین اصل در روابط بین الملله بنابراین توافق با امریکا زمانی دوام خواهدیافت ک شرکتهای امریکایی هم وارد بازار ایران بشوند.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    6 1
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 2
    تحریم هم حل شود ارزانی نمیشود روحانی نادان آنقدر حقوق بیپشتوانهکارمندان را زیاد کرد که هیچ فایدهندارد
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    مشرق
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    *** شهید محمد حسن بخشی امت حزب الله ای عزیزان شهید پرور یقینا سعادت دنیا و آخرت شما در پشتیبانی از ولایت فقیه است و این بهترین وسیله حفظ انقلاب است.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    ان شاالله دور جدیدی از حفظ حقوق ملت را شاهد خواهیم بود. صرفا جهت اطلاع غربی ها دوران ماه عسل با دولت قبلی تمام شد.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    تا دیر نشده بورس را دریابید .. پول مردم را پس بدهید
  • میثم IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 0
    کلا مذاکره با افرادی که متعهد به قراردادهای قبلی نیستند بی ارزش و فاقد ارزش هستند ایران که در تحریم قرار داره بهتر اینه که کلا از NPT بکشیم بیرون و به غنی سازی بالا تا ساخت بمب اتم ادامه بدیم، برای اسرائیل و غرب و کل جهان واضح است که جنگ در منطقه ای که از اطراف توسط بزرگ ترین کشورها مثل روسیه، چین، هندوستان و قاره اروپا احاطه شده پیامدهای سنگینی بر اقتصاد جهانی در طولانی مدت خواهد داشت.و مطمئنا در صورت استفاده از بمب اتم از طرف هر کشوری علیه ایران با پاسخ اتمی مواجه خواهد شد. مذاکرات فقط هدفی برای تضعیف نظام و از بین بردن حکومت اسلامی است باید تمرکز روی مدیریت، تولید داخلی و عدالت اقتصادی داخلی باشیم و به مذاکرات اهمیت آنچنانی ندهیم چون دشمن به هیچ قراردادی متعهد نیست.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 0
    ایران باید یه درس عبرت به انگلیس بده وگرنه باعث سو محاسبه براشون میشه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    با سرمای پیش رو . خوب بود مردم جهان از جمله اروپائیان متوجه دسائس آمریکا و اروپا بخاطر رضایت خاطر آسرائیل . در دشمنی با مردم ایران که پای تعهدات خود همواره مانده و اکنون خواهان پایبندی دولت های غربی مشارکت کننده در معاهده برجام. میباشند . شوند . ما در یک بقول خودشان دهکده جهانی زندگی میکنیم . نمیشه آمریکا و اروپا با حمایت از تروریسم منطقه ما را بی ثبات ساخته و. خود را از فجایعی که تولید کرده اند بیرون دیده و تبعات آنرا مانند مهاجرت مردم همین منطقه را درک نکرده و سیاسی بخوانند که هدف سلب آرامش اروپائی را بدنبال دارد . سالها مردم منطقه ما آرامش و آسایش شان بخاطر سیاست کثیف دولت های غربی از دیگست داده اند . پس مردم باید به دولت های خود فشار بیاورند که مسئولیت بپذیرند . همانطور که آنها خود را محق زندگی خوب میدانند . دیگران نیز چنین خواستارند . کافیست که مراودات بحالت عادی بازگردد . همین . الحمدالله به اندازه نیاز استطاعت دارند که از عهده مخارج خود بر آیند . نیازی به کمک دیگران از جمله غربی ها ندارند . البته این جدا از پرداخت خسارت وارده از طرف آنهاست که خود بدان اذعان و اعتراف دارند . یعنی پرورش تروریست و حمایت همه حانبه از آنها برای کشتار و خرابی شهر و روستای کشورها .. همین کشورهائی که بخاطر چپاول ثرواتشان بدان ها ظلم و تعدی صورت گرفته و چنانچه بخشی از همین ثروتشان بروی مصرف کننده گان از جمله اروپائیان . قطع گردد . معلوم نیست . چه وضعیتی در ایام سرد سال و عید سال نو بر آنها خواهد گذشت . پس بگذارید همه در صلح و صفا و آرامش و آسایش مثل یک آدم عاقل و بالغ زندگی نموده و از موهبات خداوندی همه بهره مند شویم
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 0
    ضمانتی از طرف غرب در کارنخواهد بود، به نظر من شرط ما باید این باشد درصورت خروج مجدد آمریکا یا هرکشور دیگر ایران حق دارد از ان پی تی خارج شود، نیازی هم نیست که بگوییم ما بمب اتمی نخواهیم ساخت، زیرا مشکل ما با غرب بمب اتمی نیست،این مشکلات بخاطر اسرائیل است،بخاطر حمایت از فلسطین است.
  • محمدایوب IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    آمریکا باید بفهمد سربازانش رفتند. وانکه سربازیش را در آمریکا گذرانده بود فکر میکرد آمریکا بایک بمب ایران رانابود میکند آن قبا ایتالیایی که فکر میکرد سایه جنگ را از سر کشور برداشته. رفت. مردانی آمدند که مرید آن مرد خدایی که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند آمده مردانی امده اند از جنس قاسم سلیمانی که افتخارشان قدم زدن با همت و احمد کاظمی نه قدم زدن با کری در هتل کوبورگ افتخارشان سلفی با قاسم سلیمانی ودیگر شهدا است نه سلفی با موگرینی واشتون اینها امضای خدا را تضمین میدانند نه کری را
  • سلام IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 0
    زیاد دوستان خودشونو خسته نکنن قرآن جواب این مسأله رو به صراحت داده اونجا که می‌فرماید وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ یعنی هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی
  • محمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    چرا امارات در عرض ۳سال نیروگاه هسته ای افتتاح کرد و الان ازش استفاده میکنه و درحال ساخت سه نیروگاه دیگه هم است هیچکس به اش چیزی نمیگه
  • کتابی از تهران IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    سلام رئیس‌جمهور آمریکا مگر نمی‌تواند طرح‌هایی که در دو مجلس تصویب شده‌اند را وتو کند؛ برای ابطال وتوی رئیس‌جمهور، هر مجلس باید با دو سوم آرا به ابطال وتوی وی رأی دهد که دست‌یابی به آن، کار دشواری محسوب می‌شود.پس چرا نباید برجام در آمریکا تبدیل به قانون نشود!؟ با استناد قانونی به قوانین آمریکا آنها هم باید به مانند ایران معاهدات خارجی را به تصویب برسانند و آن را به قانون تبدیل کنند... در ضمن علاوه بر شروط سه گانه ایران، شرط پرداخت خسارات در این مدت هم باید مورد نظر قرار گیرد. کتابی از تهران
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 0
    دیگه کل سیاست ورزان این مملکت توجیحی برای توافق نیم بند ندارن، یا رومی روم یا زنگی زنگ، ،ای کاش میرفتیم به سمت غنی سازی کامل اونوقت میدیدن چطوری کنگره کثیف شیطان بزرگ به التماس برای توافق می افتاد،
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    2 0
    بخدا وندگار قسم چاره کارفقط داشتن صدها کلاهک گرما هسته ای 10 کیلوتنی تا یک مگاتنیس. نمیدونم چرا مسئولین بفکر نیستند.بخدا قسم فقط چوب تر .دنیادنیای چوب تره.چون جهانخاران واشغالگران وبرده داران .وقداره بندان بردنیا حاکمند
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    وذاکره کنندکان چند مطلب را باید در نظر داشته باشند اول خود را کوچک وحقیر نپنداشته وشجاع باشند .دوم بدانند با چه کسانی وچه سابقهای.گفتگو میکنند واخلاق رویارویی با مومن ومسلمان را با انها نداشته باشند بدون گذشت بدون خوشبینی.ومحکموقاطع .غیر ورود به اصل گفتگو به مساعل حاشیهای کهراه فریب را باز میکند وباعث نرمش ونفوذ طرف میگردد مثل مساعل شخصی وخانوادگی انچنان که در دوره قبل بود حتی مساعل شرعی .با ارامش وعدم نیاز فراوان به خدمت انان .تشنگی نشان ندهاند با عزت نفس نه مثل قبل ذلیلانه وبدانند که طرف مقابل استاد مکر وفریب ومتخصص وکار کشته است یادش بخیر اقای جلیلی را در موردی چهلو پنج دقیقه درمحل مذاکره معطل کردند وقتی امدند بابت این تاخیر عنوان کردند که با دولتهای خود گفتگو می کردیم .اقای جلیلی با تشخیص این کار انان گفت طوری نیست حالا شما مشغول سماق مکیدن شوید نوبت من است تا با دولت خود هماهنگی کنم .این پاتکی به شکستن وتحقیر کردن انها بود تا حساب همبدستشان بیاید
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    مشاور ظریف اشتباه زیادی میکنه.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام به همه ی عزیزانم ممنونم مخاطبینم اگر ناحق بوده هر چیزی گفتم و هر کاری کردم خلاصه همگی حلال السون حلال بفرمایید
  • حسن زنجانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    وقتیکه مشاور تیم مذاکره کننده ظریف جاسوس بوده الانم فرار کرده اخه ظریف باید این سـال جـواب بده اولا چرا ازخجالت نمی میره دوما چرا برعلیه جاسوش شکایت نکرده .؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس