کد خبر 1299247
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
محمد علی نمازی

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: باید تا جایی که از دست‌مان برمی‌آید کمک کنیم تا دولت بتواند مشکلات را حل کرده و زمینه پیشرفت و آبادانی را فراهم کند.

به گزارش مشرق، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با علی‌محمد نمازی، عضو حزب کارگزاران سازندگی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اصلاح‌طلبان در حل مشکلات به دولت کمک کنند

- تا جایی که من اطلاع دارم هم احزاب اصلاح‌طلب و هم شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند ضمن اینکه عملکرد دولت رئیسی و مجلس یازدهم را تحت‌نظر داشته و کنترل می‌کنند، آماده هستند که مشورت‌هایشان را ارائه کرده و به پیشرفت امور کمک کنند.

- علی‌رغم بی‌مهری‌هایی که به اصلاح‌طلبان شده است اما این کشور برای همه ماست و باید تا جایی که از دست‌مان بر می‌آید کمک کنیم تا دولت بتواند مشکلات را حل کرده و زمینه پیشرفت و آبادانی را فراهم کند. فکر می‌کنم سایر اصلاح‌طلبان نیز اگر از آنها تقاضای کمک شود آماده هستند کمک‌شان را ارائه دهند.

راهکار، اصلاح اشکالات است نه دگرگونی و انقلاب

- در رابطه با جلسه چند روز اخیر رئیسی با رسانه‌های اصلاح‌طلب باید بگویم رئیسی می‌تواند با دعوت کردن رقبای خود در زمینه‌های مختلف نشست‌های کاملا آزادی را با متخصصان امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برگزار کند تا نقطه‌نظرات به درستی مطرح شده و راهنمای کار قرار گیرد.

- اصلاح‌طلبان دلسوز کشور هستند و دوست دارند کشور در چارچوب قانون اساسی اداره شود؛ چراکه راهکار اصلاح اشکالات است نه دگرگونی و انقلاب. اصلاح امور زمانی تحقق می‌یابد که جناح حاکم رقیب را به رسمیت شناخته و برای او میدان فراهم کند.

کارکردهای حزبی بر انتخابات حاکم نیست

- آنچه در انتخابات اخیر بروز کرده و ما شاهدش بوده‌ایم برمی‌گردد به چرخه معیوب انتخابات کشور.

- در کشور ما کارکردهای حزبی بر انتخابات حاکم نیست. اگر کارکرد حزبی حاکم بود باید در کشور دو حزب فراگیر می‌داشتیم اما درحال حاضر بیش از ۹۰ حزب و تشکل سیاسی فعال داریم. این اصلا برای کشور خوب نیست و معلوم است که فعالیت حزبی درستی انجام نمی‌شود.

زمانی احزاب ما رونق پیدا می‌کنند که در قدرت سهیم باشند

- در احزاب، بحث تجربه موثر است. شما در کشورهای دموکراتیک کمتر دیده‌اید رئیس‌جمهوری زیر ۴۵ سال یا ۴۰ سال باشد. حتی شما نمایندگان مجلس آنها را هم ببینید همین‌طور است، چون می‌خواهند افراد صاحب‌نظر، متخصص و کاردان در مجالس‌شان حضور پیدا کنند.

- زمانی احزاب ما رونق پیدا می‌کنند که در قدرت سهیم باشند. اگر احزاب در قدرت سهیم نباشند افراد در احزاب مشارکت نمی‌کنند و هزینه پرداخت نمی‌کنند، زمانی در حزب مشارکت می‌کنند که بتوانند کاندیدا شوند و در قدرت سهیم شوند.

نقد قوچانی به اصلاحات را رد می‌کنم

- من نقد قوچانی به اصلاحات که تقدم دموکراسی بر تکنوکراسی موجب شده سرمایه اجتماعی اصلاحات ریزش کند را رد می‌کنم.

- یک دوره مجلس سوم با اکثریت چپ‌ها شکل گرفته، یک دوره هم مجلس ششم. هم مجلس سوم، قوی بود و در بررسی لوایح دولت و کسری بودجه و بررسی کابینه توانسته بود عملکرد خوبی داشته باشد، هم مجلس ششم برخلاف چهره داخلی‌اش که گفته بود توسعه سیاسی صلاح کار ماست.

عملکرد اصلاحات در دولت و مجلس خوب بوده است

- من در یک بررسی آماری مصوبات مجلس ششم را بررسی کردم، مهم‌ترین مصوبات آن مجلس از لحاظ نوع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، مصوبات اقتصادی بود. من از مجلس ششم دفاع می‌کنم ضمن اینکه به سیاست توجه داشت ولی خروجی مجلس ششم نقش مهمی در اصلاح کشور از لحاظ اقتصادی داشت.

- من این را رد می‌کنم که ما خوب عمل نکردیم. دو دوره دولت و دو دوره مجلس کاملا دست اصلاحات بوده که عملکرد اصلاح‌طلبان در آنها خوب بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    9 0
    ما را به خیر شما امید نیست شر مرسان
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    6 0
    خخخخخخخخخخ کمک به رئیسی بوسیله ی ... خخخ - به خیر آنها امید نیست - شر نرسانند
  • محمدایوب IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    6 0
    امثال اصلاح طلبان در هر کشوری باشند نیاز به دشمن ندارند اصلاح طلبان همانند موریانه هایی هستند که ریشه وستون اقتدار هر کشوری را میجوند ونابود میکنند. اصلاح طلبان شر نرسانید. امیدی به خیر شما نیست
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    5 0
    شما جیب مارانزن .کمک نخواستیم.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    4 0
    بنده خدا منظورش اینه که اصلاح طلبان کمتر برای مردم و دولت مشکل درست کنند ؛))) / اصلاح طلبان بانیان وضعیت موجودی هستند که حالا از ی رئیسی توقع حل اون رو دارند /
  • سوخته IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    6 0
    این ابلیس ها شر نرسانند خیرشان پیش کش . خداوند نسل خائن شان را از ایران بردارد
  • حسن IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    شگرد جدید اصلاح طلبان در تغییر نگرش منفی مردم نسبت به قدرت جهت ورود به قدرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس