کد خبر 1299186
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
واکسن

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در صورتی که کارمندی برای واکسیناسیون اقدام نکند با انفصال از خدمت روبرو خواهد شد.

به گزارش مشرق، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران، با اشاره به ابلاغیه سازمان امور اداری استخدامی کشور به تمام دستگاه‌های دولتی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر الزام واکسیناسیون برای حضور کارمندان ادارات دولتی در محل کار خود و عدم رعایت دقیق این قانون در سراسر کشور گفت: معاونان توسعه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف به اجرای این ابلاغیه هستند اما این طرح با مقداری تخفیف جلو رفته است چون طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه با شدت بیشتری اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

ابتلای ۲ برابری واکسن‌نزده‌ها به کرونا

وی با تاکید بر اینکه سازمان امور اداری استخدامی مصوبه را ابلاغ کرده است گفت: دستورالعمل اجرایی روز شنبه ۲۲ آبان ماه در ستاد ملی کرونا تصویب شد و از اول آذرماه لازم الاجرا است و نظارت بر عهده معاون توسعه دستگاه اجرایی و عامل اجرای آن واحدهای حراست مجموعه‌ها هستند. اگرچه لزومی به ممانعت فرد به فرد نیست چون کدهای ملی به راحتی در سامانه (واکسن) قابل کنترل است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص مراحل اجرایی طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در راستای ایمن کردن محل‌های کار گفت: در قدم اول به کارمندی که واکسن نزده اخطار داده می‌شود. در قدم دوم از ورود وی به محل کار جلوگیری می‌شود . جلوگیری از ورود به محل کار با مرخصی بدون حقوق همراه خواهد بود. اگر باز هم  به تزریق واکسن اقدام نکرد به هیات تخلفات دستگاه معرفی و در نهایت با یک ماه انفصال از خدمت روبرو خواهد شد. این طرح توسط قرارگاه وزارت کشور به تمامی دستگاه‌های ابلاغ و از اول آذر اجرایی خواهد شد.

فرهادی با تاکید بر اینکه تمامی کشورهای دنیا باید با هم به ایمنی جمعی در برابر کووید برسند، گفت: برخی کشورها از برنامه مورد نظر واکسیناسیون جلوتر و برخی عقب تر هستند و از طرفی واکسن‌ها ایمنی ۱۰۰ درصدی ندارند و امکان ابتلاء برای برخی از مردم وجود دارد ولی تمامی کشورها براین امر تاکید دارند که حدود ۸۵ درصد مردم باید واکسینه شوند تا به ایمنی جمعی برسیم تا زنجیره ابتلاء قطع شود.

وی در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون در کشور گفت: ایمنی مد نظر هر واکسن دو هفته پس از تزریق دُز دوم حاصل می شود. حدود ۵۷ درصد هموطنان دُز دوم را تزریق کرده و دو هفته هم از زمان تزریق گذشته است. طبیعتا تا ۳۰ درصد دیگر باید به این تعداد افزوده شود. در حال حاضر هنوز به ایمنی جمعی نرسیده‌ایم و همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: نقطه قوت واکسیناسیون در کشور این است که تعطیلی‌ها متوقف می‌شود و حتی اگر پیک جدیدی رخ دهد نیازی به تعطیلی نیست. فقط دستورالعمل‌ها همچنان باید رعایت شود.

فرهادی تصریح کرد: علیرغم افزایش روند سرعت واکسیناسیون، رعایت موارد بهداشتی در کشور رو به کاهش است. نکته مهم این است که این دو کار باید با هم انجام شود و در بسیاری از کشورها علیرغم واکسیناسیون بالا ، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجباری است.

وی در پایان این گفتگوی رادیویی خاطرنشان کرد: بر اساس اظهار نظر اپیدمیولوژیست‌ها در حال حاضر شاهدی برای آغاز پیک ششم نداریم و تعداد مبتلایان و بستری‌ها کاهش یافته است اما به معنی رها کردن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست. باید هشیارانه عمل کنیم تا پیک جدیدی نداشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    37 0
    واکسن زده چرا از واکسن نزده ها می ترسند؟ در حالی که باید ماجرا عکس باشد. خودتان خوب ی دانید که واکسن کرونا یک فریب است
  • مهدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    29 0
    الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم ...گره زدن معیشت مردم به واکسن مثل گره زدن معیشت مردم تو هشت سال گذشته به فرجام هست...معنی واکسیناسیون اقناعی رو فهمیدیم آقای رییسی ...رییس همه جمهور !!!!!!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 23
    من کارت واکسن گرفتم و همه هموطنان رو به گرفتن کارت واکسن تشویق میکنم.
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    30 1
    خداوند یکتا نابودتان کند که به زور مردم رو از کار بی کار می کنید؛ دیروز هم وزارت راه و شهر سازی گفته بود: ما به چین نفت می فروشیم و به جای دریافت پولش، کارگر چینی وارد می کنیم تا خانه های مان را بسازند. آیا شما شرف و انسانیت دارید؟ جواب: نوچ. ما خودمان میلیون ها جوان بی کار داریم اونوقت شما از چین کارگر وارد می کنید! خجالت نمی کشید؟ شما عُرضه ندارید پول نفت تان را بگیرید مردم چه گناهی کردند که باید تاوان بی عُرضه بودن شما را بدهند؟ به جای اینکه واکسن نزده ها را جریمه کنید، کاندوم فروش ها و سیگار فروش ها را جریمه کنید. به جای اینکه کسب و کاسبی حلال مردم رو تعطیل کنید بروید قلیان خانه ها را تعطیل کنید عمده فروشی های سیگار و تنباکو را تعطیل کنید کارخانه های کاندوم سازی را تعطیل کنید. یک دیو رفت دیو دیگری به جایش آمد.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    11 0
    واکسن اجباری طبق قانون اساسی کشور جرمه چون نه مجلس تاییدش کرده نه شورای نگهبان به بخشنامه ها هم نگاه نکنید تمامش برای ترسوندنتونه . سوالی که پیش میاد اینه که چرا واکسن رسما اجباری نمیشه ؟ چون طبق قانون اساسی کشور ( ماده ۳۷۹ قانون مجازات اسلامی ) اگر بلایی سر واکسن زده ها بیاد فرد یا سازمان اجبار کننده متهم به قتل میشه و باید دیه و غرامت پرداخت کنه به همین دلیل جرات ندارن واکسن رو رسما اجباری کنن و فقط امیدشون به اینه که با این تهدیدها مردم بترسن و واکسن بزنن و اگر بعد از واکسن هر بلایی سرتون بیاد میگن واکسن که اجباری نبود خودت رفتی واکسن آزمایشی زدی پس بهتره که اگر به واکسن اعتقاد ندارید نترسید و واکسن نزنید مثل خیلی از کسانی که بعد از دوز اول پشیمون شدن و دیگه نمیرن سراغ دوز بعدی
    • ۵۴ IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      4 2
      کاش همه جا قانون را رعایت میکردیم وضعیتمون بهتر از اینا بود نه هر جا منفعت خودمان قانون شناسیمون اوج میگیره.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      4 1
      کاربر 20:32 فعلا که در این مورد قانون داریم پس دهنتو ببند و به بقیه ش کاری نداشته باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس