کد خبر 1299146
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
ائتلاف الفتح: ثبات عراق در گروی خروج نیروهای آمریکایی است

یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق درباره طرح خطرناک آمریکا برای هدف قرار دادن مقامات نظامی و سیاسی عراق و متهم کردن حشد شعبی هشدار داد.

به گزارش مشرق، «محمد البلداوی» عضو ائتلاف فتح عراق درباره تعلل درباره حقایق مربوط به حمله به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ابراز شگفتی کرد و درباره تحرکات آمریکا برای ترور رهبران سیاسی و نظامی عراق هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

پای آمریکایی‌ها در حمله به الکاظمی در میان است؟

وی افزود: این عیب است که دولت طرف‌های عراقی که وفاداری آنها به کشور در جریان جنگ علیه داعش ثابت شد را متهم می‌کند و در عین حال متهم اصلی که از شرایط برای برهم زدن اوضاع بهره برداری می‌کند را به حال خود رها می‌کند.

البلداوی بیان کرد: علاوه بر اینکه مسئولیت تامین امنیت هوایی منطقه الخضراء بغداد با سامانه پدافندی «سی‌رام» آمریکاست، بالگردهای آنها به طور مرتب و شبانه روزی بر فراز عراق در پرواز هستند و از این رو متهم اول و آخر، آمریکایی‌ها هستند.

البلداوی تاکید کرد: همه فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی عراق در معرض خطر قرار دارند و امکان هدف قرار دادن آنها از سوی آمریکایی‌ها و متهم کردن حشد شعبی در این باره وجود دارد.

«عبدالهادی موحان» نماینده پارلمان سابق عراق هم گفت: طبق گفته آمریکایی‌ها، سامانه «س‌یرام» هر هدفی را در داخل منطقه الخضراء ساقط می‌کند اما در زمان حمله به منزل الکاظمی این سامانه غیرفعال بود و این نشان از اقدام ساختگی میان نخست وزیر و واشنگتن حکایت دارد.

«محمد کریم» عضو فراکسیون صادقون هم گفت: نیروهای آمریکایی در حادثه حمله به منزل الکاظمی متهم هستند زیرا آنها کنترل آسمان عراق را در اختیار دارند به ویژه که پدافند هوایی آمریکا در این منطقه هر هدفی را رصد می‌کند.

«محمد مهدی» عضو ائتلاف فتح عراق هم بیان کرد: دلایل غیرفعال شدن سامانه آمریکایی باید مشخص شود و در این باره سفارت آمریکا در بغداد باید پاسخگو باشد زیرا این سامانه هر  هدفی که به سمت منطقه الخضراء حرکت کند را در هوا می‌زند و حال چه شده است که در زمان حمله به منزل الکاظمی کار نمی‌کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 1
    چرا شیعیان عراق از ایران متنفر هستند ؟
    • 90 CH ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      1 0
      شیعه از شیعه منتفر نمیشه ولی اینکه ناسیونالیسم عربی طی 100 سال گذشته به شدت درمقابل ایران لگدمال شده یه واقعیت انکارناپذیره منحصرا در مورد عراق شما اقدامات عبدالکریم قاسم تا صدام حسین (سردار قادسیه!) علیه ایران یه نگاه بندازید سرنوشتشون هم برسی کنید اینکه اگه ایران نبود داعش باهاشون چه می کرد هم برسی کنید ، آمریکا جرات داره کاری که تو این 20 سال هرروز با عراق انجام میده با ایران بکنه؟ و خیلی مسائل دیگه واقعا صلاح نیست گفته بشه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    الکاظمی یک عراقی وابسته به غرب. و خطر ناک است ... فقط حسا کنید از زمان مسولیت ایشان. ، چه برگوارنی شهید و یا به پایگاهای انهاحمله و اعضا حشدالشعبی را شهید کرده اند. شهیدا بزرگوار مهدی المهنس و سرد ار سلیمانی بدون دخالت او انجام پذیرنبوده است ،،وشاید نصر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس