کد خبر 129914
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲

نماينده مسجد سليمان در مجلس، مقابله با ريزگردها را از اولويت‌هاي كاري فراكسيون محيط زيست مجلس هشتم دانست.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجد سليمان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح تبعات ملي انتشار ريزگردها در کشور گفت: انتشار ريزگردهايي كه از كشورهاي همسايه غربي به شهرها و استانهاي غربي وارد كشور مي شوند صدمات زيست‌محيطي و مشكلات اساني متعددي را با خود همراه دارند.

جلسه فراكسيون محيط زيست با حضور نمايندگان استانهاي مرزي

وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر تدابير مجلس براي مقابله با اين پديده افزود: به زودي جلسه فراکسيون محيط زيست و ريزگردها با حضور نمايندگان 4 استان مرزي تشکيل و هفته آينده نخستين جلسه اين فراکسيون برگزار خواهد شد.

رفع مشكل ريزگردها منوط به همكاري دوجانبه ايران و عراق

نماينده مسجد سليمان رفع مشکل ريزگردها را منوط به همکاري دولت و مجلس ايران و دولت عراق دانسته و تصريح کرد: بخشي از مسئوليت‌ها متوجه دولت، سازمان حفاظت از محيط زيست و مراجع دولتي، بخشي ديگر همچون موضوعاتي از قبيل رفع مشکلات برنامه‌اي و تخصيص و تأمين اعتبارات مورد نياز در حوزه مسئوليت‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است و در كنار اينها حکومت عراق نيز بايد در زمينه رفع اين مشکل اقدامات مؤثري انجام دهد که متأسفانه شاهد بي‌توجهي طرف عراقي هستيم.

وي در ادامه با اشاره به همکاري‌هاي بين مجالس ايران و عراق در زمينه مقابله با اين پديده زيست محيطي تصريح كرد: بنا داريم از طريق فراکسيون محيط زيست با نمايندگان مجلس عراق ارتباط برقرار کنيم تا به اين وسيله زمينه تصويب قوانين مؤثر در کشور عراق در زمينه مقابله با ريزگردها و جلوگيري از تداوم عواقب آن فراهم شود.

مثلث عربستان، سوريه و عراق عاملان اصلي انتشار ريزگردها

نماينده مردم مسجدسليمان سپس به بررسي علل و منشاء انتشار ريزگردها پرداخته و افزود: منشاء اصلي انتشار ريزگردها را مي‌توان در مثلث كشورهاي عربستان، عراق و سوريه دانست اما  عوامل داخلي نظير احداث بي رويه سدها نيز بر دامنه عوامل انتشار اين گردوغبارها مي‌افزايد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس