کد خبر 1298696
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
خودروی کمیاب میتسوبیشی گالانت AMG را ببینید

کمپانی AMG در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و بیش از ۳۰ سال وقت خود را صرف رقابت‌پذیری و تیونینگ ماشین‌های مرسدس کرد، تا اینکه دایملر در سال ۱۹۹۹، کل شرکت را تحت کنترل خود درآورد.

به گزارش مشرق، با شنیدن یا خواندن کلمه AMG ممکن است به طور ناخودآگاه نام مرسدس در ذهن ما تداعی شود و این موضوع دلیل خوبی دارد. کمپانی AMG در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و بیش از ۳۰ سال وقت خود را صرف رقابت‌پذیری و تیونینگ ماشین‌های مرسدس کرد، تا اینکه دایملر در سال ۱۹۹۹، کل شرکت را تحت کنترل خود درآورد.

بیشتر بخوانید

جشن ۳۵ سالگی هیوندای گرنجور +عکس

اما پیش از واگذاری به دایملر، AMG هر از گاهی با برندهای دیگری همکاری می‌کرد. خودروی بسیار نادر میتسوبیشی گالانت AMG تیپ ۱ ماحصل یکی از همین همکاری‌ها است که تولید آن به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد. گالانت AMG یکی از ۵۰۰ خودرویی است که مخصوص بازار ژاپن ساخته شده و اکنون از طریق وب‌سایت حراجی Collecting Cars به فروش می‌رسد.

خودروی کمیاب میتسوبیشی گالانت AMG را ببینید +عکس

اما یک نکته مهم درباره میتسوبیشی گالانت AMG تیپ ۱ وجود دارد. اجازه ندهید نام AMG شما را فریب دهد. این محصول هیچ شباهتی به سایر ماشین‌های AMG ندارد. به جای یک موتور ۸ سیلندر که قدرت خود را به تایرهای عقب منتقل کند، تنها یک موتور ۴ سیلندره با تنفس طبیعی از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی باعث حرکت چرخ‌های جلو می‌شود.

خودروی کمیاب میتسوبیشی گالانت AMG را ببینید +عکس

موتور ۲ لیتری ۴G۶۳ جاسازی‌شده در گالانت AMG دارای پیستون‌های تراکم بالا، بادامک‌های برجسته‌تر، فنرهای سوپاپ تیتانیومی، سیستم‌های اگزوز و مکش جدید و یک ECU بهبودیافته است که می‌تواند قدرتی معادل با ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور تقریباً ۱۹۱ نیوتن بر متر را تولید کند. این مشخصات چندان امروزی به نظر نمی‌رسد، اما در سال ۱۹۹۰ بسیار قابل‌ملاحظه و تحسین‌برانگیز بود. بد نیست بدانید خودروی مرسدس ۱۹۰E با موتور ۲.۵ لیتری ۱۶ سوپاپه در همان دوران ساخته شده و قدرت آن به ۲۰۱ اسب بخار می‌رسید.

خودروی کمیاب میتسوبیشی گالانت AMG را ببینید +عکس

با اینکه میتسوبیشی گالانت AMG همانند E۱۹۰ جذاب یا متمایز نیست، اما رنگ‌آمیزی خاکستری فلزی که تا چرخ‌های ۱۵ اینچی کشیده شده، ظاهر خوب و قابل قبولی را به این خودروی قدیمی بخشیده است. نشان AMG تقریباً در همه جای بدنه ماشین و همین‌طور درون کاپوت به چشم می‌خورد.

خودروی کمیاب میتسوبیشی گالانت AMG را ببینید +عکس

میتسوبیشی گالانت AMG تیپ ۱ هم‌اکنون در نمایشگاه خودروی هنگ‌کنگ قرار دارد. این محصول اگرچه آن ماشین پرسرعت و پرسروصدایی نیست که از غول آلمانی انتظار می‌رفت، اما بدون شک در کنار One Hypercar (خودروی آینده AMG) توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

خودروی کمیاب میتسوبیشی گالانت AMG را ببینید +عکس

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Arsin IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    کجا میفروشن؟ کسی نمی‌دونه؟من میخامش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس