کد خبر 1298557
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
مسکو: جنگنده های انگلیسی کاسه داغ تر از آش شدند

وزارت دفاع روسیه با منتشر کردن فیلم پرواز برنامه ریزی شده بمب افکن های راهبردی این کشور بر فراز مناطقی که جزء حریم هیچ کشوری نیست، از مداخله جنگنده های انگلیسی در عملیات مذکور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد که دو فروند بمب افکن راهبردی «توپولوف-۱۶۰» (Tu-۱۶۰) بر فراز دریای «بارنتز»، دریای نروژ و دریای شمال پرواز کرده اند که جنگنده های انگلیسی در بخشی از این پرواز، آنها را اسکورت کردند.

در بیانیه وزارت خانه مذکور در این رابطه آمده است: دو بمب افکن توپولوف-۱۶۰ پرواز برنامه ریزی شده ای را بر فراز آب های بی طرف دریای بارنتز، دریای نروژ و دریای شمال انجام دادند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به مداخله بی جای جنگنده های انگلیسی آمده است: در برخی از بخش های پرواز مذکور، جنگنده های انگلیسی «یوروفایتر تایفون» (Eurofighter Typhoon) بمب افکن های راهبردی روسیه را اسکورت کردند.

اقدام جنگنده های انگلیسی تحریک آمیز بوده است، چرا که بنا بر ویدئوی مرتبط با این جریان که از کابین بمب افکن روسی در حال ضبط بوده است، جنگنده های انگلیسی به بمب افکن ها نزدیک شده بودند که در برخی لحظات فاصله شان با آنها در حدود چند ۱۰ متر بیشتر نبوده است.

وزارت دفاع روسیه همزمان ویدئوی ۴.۵ ساعته این پرواز را منتشر و تاکید کرد که عملیات مذکور هدفی علیه هیچ کشور خارجی نبوده است.

مداخله جنگنده های انگلیسی در حالی رخ می دهد که همین کشور و دیگر اعضای ناتو و آمریکا بارها آب ها و حریم هوایی روسیه در دریای سیاه را نقض کرده اند و مسکو این اختیار را داشته است تا اهداف متخاصم را منهدم کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    روسیه نباید به عنوان یک ابرقدرت اجازه بدهد کشورش اینگونه تحقیر بشه این برای روسیه اصلا خوب نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس