کد خبر 1298310
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
باقری: هدف اصلی گفت‌وگوهای آتی وین لغو تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه «پرس تی‌وی» بار دیگر تاکید کرد هدف اصلی گفت‌وگوهای آتی در وین لغو تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ملت ایران است.

به گزارش مشرق، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه «پرس تی‌وی» هدف اصلی گفت‌وگوهای آتی در وین را لغو تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ملت ایران خواند. 

وی گفت: هدف اصلی این گفت‌وگوها از نظر جمهوری اسلامی ایران لغو تحریم‌های غیرقانونی است که توسط دولت ایالات متحده آمریکا به واسطه نقض فاحش توافق برجام و نقض فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ملت ایران اعمال شده است. 

باقری افزود: آمریکایی‌ها با خروجشان از برجام هم برجام را نقض کردند هم قطعنامه ۲۲۳۱ را و در پی آن، هم تحریم‌های گذشته را مجدداً اعمال کردند هم تحریم‌های جدید علیه ملت ایران اعمال کردند. بازگشت آمریکا از این تحریم‌ها هدف اصلی مذاکرات آینده است. 

مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات آتی وین در ادامه تصریح کرد: اقدامات هسته‌ای ایران در پاسخ به اقدامات آمریکا در اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی و در چارچوب توافق برجام بوده است. 

وی پیش‌تر هم در مصاحبه با «کریستین امان‌پور» مجری شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت: «موضوع اصلی در گفت‌وگوهای پیش رو موضوع رفع تحریم‌های غیرقانونی است که به خاطر خروج آمریکا از برجام و نقض تعهداتش علیه ملت ایران تحمیل شده است.»

باقری در پاسخ به سوال مجری برنامه که آیا ایران خواستار رفع تحریم‌ها قبل از حصول توافق یا به عنوان بخشی از یک توافق است گفت: «قاعدتاً بخشی از آن است ولی ابتدا باید به یک نتیجه و جمع‌بندی مطلوب از نظر ما برسد.»

«علی باقری» در هفته جاری برای رایزنی درباره مذاکرات رفع تحریم به پاریس، برلین و لندن سفر کرده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در روزهای گذشته با همتایان خود در روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه گفت‌وگو کرده است.

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه تصمیم «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را غیرسازنده خواند.

او همچنین در تماس تلفنی با همتای چینی خود، ابراز امیدواری کرد که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش با رویکردی واقع‌بینانه به مذاکرات وین بیاید تا بتوان سریع به توافق دست یافت.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای روس‌اش گفت که ایران نسبت به نیات آمریکا مشکوک است اما چنانچه دولت بایدن به تعهداتش عمل کند ایران نیز تعهداتش را به طور کامل اجرا خواهد کرد.

قرار است مذاکرات وین با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از هشتم آذرماه در وین از سر گرفته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    14 0
    آمريكا بايد تمام تحريم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زماني كه وضع كرده است، براي هميشه و به طور يك جا و در عمل لغو كرده و هزينه ي خسارت هايي را كه در اين شش سال به دليل عمل نكردن به تعهداتش وارد كرده، بپردازد و منتظر راستي آزمايي ايران براي انجام اين موارد بماند تا ادب شود. هيچ تضميني به جز اجراي عملي موارد فوق حتي اگر در سطح كنگره و سنا باشد پذيرفته نيست. كل مطالبات ما كه به دليل تحريم بلوكه شده يا به هر دليل ديگر توسط غربي ها پرداخت نشده است، در هر كشوري كه باشد بايد وصول گردد. تا زماني كه راستي آزمايي كامل صورت نگرفته است، نبايد هيچ محدوديتي را بپذيريم.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 3
      عزیزم! به قول زیباکلام بایدن گؤلی هم بده به رئیسی. توهم قدرت باعث شده که رشد اقتصادی، صنعتی و رشد جمعیت این مملکت منفی بشه و ۴۰ میلیون نفر نیازمند کمک بشن. اگر بگی دلیلش حضور لیبرالها بوده که کشورهای لیبرال همه مثبتن!
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 3
      اونوقت میبری یا میخوری؟! رو دل نکنی؟!
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      3 0
      جناب علی باقری همین راه رو با قوت و قدرت جلو برید تا پوزه ی آمریکای عوضی رو به خاک بمالید..
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      1 0
      عزیزخان پدر جد لیبرالیسم هم ۹۹ درصد فقير وچهل میلیون گرسنه دارد فیلم هالیوودی کم‌تر نگاه کن
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    8 0
    هرگونه(مذاکره،تله برجام،توافق،بتن کردن،پلمپ،تعلیق،توافق گام به گام وقراردادآشکار وپنهان...)با ابرقدرتها،استکبارشرق وغرب،اشغالگران،غارتگران،ظالمان،گاوهای شیرده فاسد وتروریست...)حرامست-چون یعنی فروختن،کشتار ونابودی(اسلام،حزب الله،سربازان گمنام ومردم حق طلب دراقصی دنیا)
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    به شرط و شروطه ها،هرچی تحریم بیشتر بشه،علیرغم تمام سختیها(فرصت ها،خودکفایی،استقلال،اقتداروپیشرفتمان...)بیشتر میشه چون درصورت عدم تحریم منابع(نفت،گاز،آب،برق،تولید،معادنمان وبتن کردن،پلمپ،تعلیق پیشرفتهای هسته ای و.....)کمترشده وبه قیمت بی ارزش ومثل صدسال گذشته به غارت میره ولی باتحریم میتوان  در(آینده نزدیک بحران دنیا)منابعمان رابه قیمت طلا وواقعی فروخت ولی باید جلوی هرگونه(فساد،امتیازبه خودیها،شیفتگان استکبار،خائنین بی عدالتی،اختلاف طبقاتی،بی رقابتی،غارت،قاچاق....)گرفته شود
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    به شرط و شروطه ها،هرچی تحریم بیشتر بشه،علیرغم تمام سختیها(فرصت ها،خودکفایی،استقلال،اقتداروپیشرفتمان...)بیشتر میشه چون درصورت عدم تحریم منابع(نفت،گاز،آب،برق،تولید،معادنمان وبتن کردن،پلمپ،تعلیق پیشرفتهای هسته ای و.....)کمترشده وبه قیمت بی ارزش ومثل صدسال گذشته به غارت میره ولی باتحریم میتوان  در(آینده نزدیک بحران دنیا)منابعمان رابه قیمت طلا وواقعی فروخت ولی باید جلوی هرگونه(فساد،امتیازبه خودیها،شیفتگان استکبار،خائنین بی عدالتی،اختلاف طبقاتی،بی رقابتی،غارت،قاچاق....)گرفته شود
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 1
    اینقدر شروع مذاکرات رو به تاخیر انداخیید تا بازار از حصول توافق ناامید شد و موج گرانی و ریزش بورس و افزایش قیمت دلار و طلا ایران را در موضع ضعف قرار داد.الان غربی ها میگن ایران از سر استیصال برگشته اگر توافق هم نشه که وضع اقتصادی بدترمیشه.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      تحرسم ورقع احریم مذاکرات وهر توافقی ارتباط به بازار نداره-بازار را مفسدان خودی وکاسبان تحریم ورقع تحریم مچرخانند
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      تحریم ورقع تحریم، مذاکرات وهر توافقی ؛ارتباط وقطع ارتباط به بازارربطی نداره-بازار را مفسدان خودی وکاسبان تحریم ورقع تحریم مچرخانند
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 1
    چی بگم
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    وقت کشی تا رسیدن به بمب اتم
  • سید حسن حسنی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    یاد وقتای بچگی ام افتادم وقتی مهمون میخاست بیاد پدر ومادرم ازم میخواستن مودب و ساکت بشینم حرف بد نزنم
  • امیر IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    کلی زحمت کشیدن تا تحریم ها به اینجا برسه اگه کسی فکر کرده تحریم برداشته میشه به عقل خودش شک کنه جون مادرتون برید تاریخ دویست سال گذشته ایران بخونید تا بفهمید
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    هدف بستن دهان اصلاح طلبان است كه براى خوردن پول باز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس