ویژه ها

دولت روحانی در ۸ سال گذشته رویکرد «بهانه زدایی از آمریکا و اروپا» را صدر اقدامات خود قرار داد. این روش موجب شد که علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، تحریم ها تقریبا دو برابر شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** رئیسی برخلاف روحانی مسلوب الاختیار نیست

«غلامرضا انصاری» عضو حزب اتحاد ملت در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «با فرار از مسئولیت این‌گونه می‌خواهند وانمود کنند که همه مشکلات مربوط به دولت آقای روحانی است... آقای روحانی یک فرد مسلوب الاختیار بود که در دولت دوم خودش به پشتوانه‌های مردمی و اصلی خودش پشت کرد و متاسفانه کارنامه قابل قبولی از خودش به جا نگذاشت».

انصاری در ادامه گفت: «امیدوارم که جناب آقای رئیسی تجربه صد روزه گذشته را و کارنامه ناموفقی را که مجلس دارد دنبال می‌کند، مورد بازنگری قرار بدهد و بتوانند با یکسری کارهای کوچک و کارآمد موانع اصلی که امروز می‌تواند سد راه زندگی متعارف مردم نه توسعه کشور بشود در دستور کار خودشان قرار بدهند...رئیسی برخلاف روحانی مسلوب الاختیار نیست».

این فعال اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «خیلی از وزراء نه تجربه لازم را دارند و نه قصد تصمیم سازی و حرکت مثبتی را شاهد و ناظر بودیم. بیشتر به اصطلاح جا به جایی افراد بر اساس گارد و دیدگاه بسته‌ای که مدنظر کارگزاران است در خانه تکانی دولت شاهد و ناظر هستیم. با این دست فرمانی که در پیش گرفته شده است نتیجه مطلوب در ابهام قرا دارد».

رئیسی برخلاف روحانی مسلوب الاختیار نیست/ تعجب حامیان «وکیل الدوله‌ها» از پایبندی مجلس به وظیفه نظارتی

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که روحانی مسلوب الاختیار بوده است. این ادعا در حالی است که روحانی که از ابتدای انقلاب در مناصب ارشد حکومتی حضور داشته در سال ۹۲ با ذکر قسم جلاله، تاکید کرد که اگر مشکلات کشور راه چاره نداشت، اصلا کاندید نمی شد. وی بر همین اساس در انتخابات کاندیدا شد و تاکید کرد که ظرف مدت ۱۰۰ روز گشایش ویژه ای در معیشت مردم و اقتصاد کشور ایجاد می شود.

برخی مدعی شدند که روحانی نمی دانست که چه تحویل گرفته و تازه بعد از ورود به پاستور متوجه عمق مشکلات شد. این ادعا در حالی مطرح است که روحانی به این دلیل که از ابتدای انقلاب تاکنون در مناصب ارشد حکومتی حضور داشته، کاملا می دانسته که چه چیزی تحویل گرفته است.

بر فرض محال اگر روحانی در سال ۹۲ و پس از ورود به پاستور تازه متوجه شده که چه چیزی تحویل گرفته، سوال اینجاست که چرا وی مجددا در سال ۹۶ کاندید شد و همان شعارها و وعده ها و از جمله وعده گشایش اقتصادی ۱۰۰ روزه را مطرح کرد؟ !

کارشناسان و صاحبنظران با گرایش های مختلف سیاسی بارها تاکید کرده اند که اختیاراتی که دولت روحانی داشت، کم نظیر و در برخی موارد بی نظیر و بی سابقه بود. اختیارات رئیس جمهور در شورای هماهنگی سران قوا و برداشت های چند باره از صندوق توسعه ملی تنها بخش کوچکی از اقدامات و اختیارات دولت روحانی در سالهای اخیر بود.

«ناصر قوامی» نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم چندی پیش با انتقاد از ادعای کمبود اختیارات رئیس جمهور،  گفته بود: «این که بعضا گفته می‌شود اختیارات رئیس‌جمهور کم است و محدودیت‌هایی برای رئیس‌جمهور وجود دارد، اتفاقا رئیس‌جمهور اختیارات زیادی دارد».

روحانی- خرداد ۹۲- گفته بود: «اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی مشخص است. اینکه رئیس جمهور چطور بتواند به آن عمل کند، به توانمندی‌اش بستگی دارد». وی در همان مقطع در اظهارنظری دیگر گفته بود: «ریشه همه مشکلات به مدیریت و کارآمدی دولت بازمی‌گردد».

** وضع فعلی نتیجه «افراط در آرمان خواهی» است

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «علی محمد نمازی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نوشت: «سوال مهمی که اذهان مردم و به‌ویژه متخصصان را به خود مشغول نموده، اینکه چرا تصمیم کارساز و اقدامات چاره‌ساز صورت نمی‌گیرد؟ ... سفره مردم خالی و ٧٠درصد آنها نیازمند یارانه هستند و تعداد بیکاران ١۵ میلیون و بیش از ٣٠درصد واجدین شرایط اشتغال است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «فروپاشی اجتماعی رخ داده و سطح آموزش در همه مقاطع نزول نموده است. کدام حکومت‌ها با ثروت متوسط به بالا، متحد ایران است و رابطه کدامیک از همسایه‌های ایران دوستانه و اطمینان‌بخش است؟  پیشرفت ایران در مبارزه با کرونا با کدام کشورها قابل‌مقایسه است؟ ...اما چرا اوضاع اینگونه است؟ پاسخ روشن است؛ کنار دشمنی‌های خارجی و داخلی، افراط در آرمان‌خواهی، عدم واقع‌بینی و فرصت‌سوزی! دیگر مجال نیست و باید در چارجوب نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای مورد نیاز آغاز گردد».

رئیسی برخلاف روحانی مسلوب الاختیار نیست/ تعجب حامیان «وکیل الدوله‌ها» از پایبندی مجلس به وظیفه نظارتی

جریان اصلاح طلب اصرار دارد که واقعیت را «تحریف» و ردپای بانیان اصلی وضع موجود را پاک کند. رسانه های اصلاح طلب با سیاه نمایی و القای بن بست در امور کشور، مدعی هستند که وضع موجود نتیجه آرمان خواهی در سیاست خارجی است.

این جریان سیاسی طوری درباره وضع موجود سخن می گوید که گویا از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ اصلا دولتی به نام دولت روحانی وجود خارجی نداشته است.

آیا مشخصه اصلی دولت روحانی در سیاست خارجی، «آرمان خواهی» بود؟ به نظر شما وقتی وزیر خارجه دولت روحانی گفت «آمریکا می تواند تنها با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند»!، این اظهارنظر مصداق آرمان خواهی بود!؟

وقتی رئیس جمهور سابق گفت «نمی توان با شعارهای توخالی مقابل قدرت های بزرگ ایستاد»! این هم مصداق آرمان خواهی بود!؟ ادعای خزانه خالی چطور؟

دولت روحانی در ۸ سال گذشته رویکرد «بهانه زدایی از آمریکا و اروپا» را صدر اقدامات خود قرار داد. این روش موجب شد که علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، تحریم ها تقریبا دو برابر شود.

بنابراین وضع موجود نتیجه اعتماد به آمریکا و تروئیکای اروپایی در ۸ سال گذشته و بی اعتمادی به استعدادهای عظیم جوانان ایرانی و بی اعتنایی به توان عظیم داخلی و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و بی اعتنایی به رونق تولید و رواج سبک زندگی اشرافی در برخی مدیران ارشد است.

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب به هیچ عنوان فروپاشی اجتماعی رخ نداده است، آنچه رخ داده، فروپاشی سرمایه اجتماعی طیفی است که آمریکا را کدخدا نامیده و امضای وزیر خارجه این کشور را تضمین می نامید.

** تعجب حامیان «وکیل الدوله ها» از پایبندی مجلس به وظیفه نظارتی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «مصاف زودهنگام؟» نوشت: «انتظار نمی‌رفت کار وزیر دولت رئیسی به این سرعت به مجلس همسو بیفتد...وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان اعلام برنامه‌هایش مدعی شده بود که بستر مناسب برای تحقق ایجاد یک‌ میلیون شغل در سال را فراهم می‌کند. حالا نماینده آبادان از او خواسته برنامه عملیاتی‌ای را که مدعی بوده برای تحقق این یک میلیون شغل داشته است، به مجلس ارائه کند».

رئیسی برخلاف روحانی مسلوب الاختیار نیست/ تعجب حامیان «وکیل الدوله‌ها» از پایبندی مجلس به وظیفه نظارتی

یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی، نظارت بر عملکرد دولت است. با اینحال در مجلس دهم- که فراکسیون امید بخش قابل توجهی از آن را تشکیل داده بود- شاهد قصور و تقصیر در اجرای این وظیفه بسیار مهم بودیم.

برخی نمایندگان در مجلس دهم آنقدر در وظیفه نظارتی خود کوتاهی کردند که لقب «وکیل الدوله» به آنان داده شد. در همین راستا به این نمایندگان توصیه شد که بجای آنکه «کارمند دولت» باشند، باید وظیفه اصلی خود که «نماینده ملت» هستند را به درستی انجام دهند. در حقیقت این افراد، «خانه ملت» را با «دفتر دولت» و به عبارتی با «روابط عمومی دولت» اشتباه گرفته بودند.

حالا مجلس یازدهم در راستای مسئولیت خود درخصوص نظارت بر عملکرد دولت، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته تا درباره عملکرد خود پاسخگو باشد؛ با اینحال برخی رسانه های اصلاح طلب با هدف اختلاف افکنی میان دولت و مجلس، این روند کاملا طبیعی و مرسوم را نوعی تقابل و اختلاف جا می زنند.

افکارعمومی هنوز قصور و تقصیرهای فراکسیون امید در مجلس دهم در پرونده هایی همچون برجام، توتال، کرسنت، بی عملی در ساخت مسکن و...را فراموش نکرده است.

ناگفته نماند که یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند اما رفع حصر خواسته اصلی بود!».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • SE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 37
    «غلامرضا انصاری» سخنش حیقتی است غیر قابل انکار چون ایشنان از جانب مستاجران رحمش سلب اختیار شده بود
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      6 9
      حسن روحانی باتفکر غربگرایی بتنهایی یک زلزله هشت ریشتری بود که اقتصاد کشور را با غفلت و عمدی به لبه پرتگاه برد حالا با این وضعیت اسفبار اقتصادی که حسن روحانی با کمک اصلاح طلبان انحصار گر به این روز در اورده است را نمیشود یک شبه ترمیم کرد اقای رئیسی حداقل باید در هشت سال ریاست جمهوریش شبانه روز بیست چهار ساعته مشغول اوار برداری خسارت محص دولت حسن روحانی باشد خود اصلاح طلبان حامیان افراطی حسن روحانی به درستی به مهم واقف میباشند و میدانند حسن روحانی چه بلایی سر اقتصاد ایران اورد
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      8 34
      وضعیت اشفته و نا به سامان اقصاد کشور ایران مدیون نا مدیریتی اشرافی حسن روحانی و اصلاح طلبان میباشد ظلم و خرابی که حسن روحانی و اصلاح طلبان بر سر مردم ایران اوار کردند از دشمنی صدام و حزب بعث عراق ویرانگر تر بود در جنگ هشت صدام حسین علیه ملت ایران اینهمه خسارت مالی روحی و روانی به ملت ایران تحمیل نشده بود جریان اصلاح طلب با حمایت حداکثری از خرابکاری اقتصادی حسن روحانی تا ابد مورد لعن و نفرین قشر اسیب پذیر جامعه قرار دارد دست حسن روحانی و اصلاح طلبان در گسترش فقر تبعیض طبقاتی و تحمیل ان به مردم ایران نابخشودنی میباشد و در تاریخ ظلم این اینها به مردم ایران بعنوان دشمنان ایران ثبت خواهد گردید
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 1
      بعله
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      11 33
      اصلاح طلبان باید بدانند به فضل خدا آرزوی عدم موفقیت دولت آقای رئیسی را با خود به گور خواهند برد!
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      4 16
      روحانی مسلوب الاختیار نبود بلکه مسلوب العقل بود و تصور می کرد که با توافق هسته ای دشمنان تحریم ها را بر می دارند و مملکت گلستان می شود !
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      5 22
      روحانی ساده لوح بود و خیال می کرد که میتوان با دشمنان قسم خورده ملت و کشور مذاکره و تفاهم و تعامل کرد !
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      3 8
      من از روحانی بدم میومد ولی با دیدن عملکرد دولت فعلی هر روز میگم خدا دکتر روحانی رو حفظ کنه
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 2
      میشه حرف مفت نزنی؟ اگر مسلوب الاختیار بود، غلط می کرد تو سال 96 تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت بکنه.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 2
    روحانی مطلوب آزاردهنده بود نه اختیار
    • وطن پرست DE ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      5 22
      پس با کدوم اختیار ۲۰۳۰ و برجام رو پیاده کرد؟ لابد اختیار داشته که برادرش از اختیاراتش سواستفاده کرده دیگه.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      4 13
      روحانی مسلوب اختیار نبود تعطیل العقل بود.
  • يحيا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 28
    روحاني را بتن ريزي به قلب راکتور و دلار جهانگيري و برادران روحاني و جهانگيري و ولي الله سيف و برادر عراقچي و طبري لاريجاني و موگريني و جان کري و اوباما و تروئيکاي اروپا و نهايتا ترامپ ضربه فني و ناک اوت کردند و رو دست زدند. بعد هم چهارسال دنبال تابوت اسکلت برجام و تابوت خالي و پوچ اينستکس دواندند تا اينکه بزرگترين تراژدي ايرانيان بعد از قحطي جنگ جهاني دوم و ماجراي مصدق رقم خورد.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      2 1
      هاجی چرا بتن ها رو خارج نمیکنید اب سنگین تولید کنید و از ننگنامه برجام خارج شید؟دلار جهانگیری ب بود دلارو ازاد کنید تا قیمت ها مفت شه . یه نگاه به وضعی که تو این 4 ماه واسه مردم درست کردید بنداز بعد ببین حق داری در مورد روحانی و دولتش اظهار نظر کنی یا نه.
  • DE ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 28
    رئیسی برخلاف روحانی مسلوب الاختیار نیست/ اختیار خودش را به ما اصلاح طلبها نمیده روحانی خوب بود گذاشته بود کشور دنده خلاص همچین تو این شیب ملایم آروم آروم بره ته دره ما اصلاح طلبها سلب اختیارش کردیم گذاشتیمش کنار تثمیمها را بهش القاء کردیم گاز رو بستیم بهش تا زودتر بره ته دره امریکا بیاد نجاتمون بده .
  • سامان IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 7
    وضع فعلی نتیجه برجام و اعتماد بی جا به امریکا و غرب است افساد طلبان آدرس غلط به مردم ندهند.
  • سعید IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 12
    روحانی مسلوب الاختیار نبود بلکه بی تدبیر و بی عٌرضه بود و اقتصاد کشور را ته دره برد.
  • مسعود IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 17
    روحانی بجز برجام هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشت به همین دلیل با خروج ترامپ از برجام دولتش زمین خورد و مردمو بیچاره کرد.
  • حامد IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 11
    روحانی مسلوب الاختیار نبود ! او درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل نداشت و به همین دلیل شکست خورد و فقر و محرومیت را در کشور توسعه داد.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 16
    حسن روحانی در قد و قواره ریاست جمهوری ایران نبود و اشتباهی رئیس جمهور شده بود.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      4 22
      بله حسن روحانی در خواب هم نمیدید روزی به صندلی ریاست جمهوری ایران تکیه زند اما شیاطین ضد مردم ایران با نیرنگ‌ و وعده دروغ به مردم باعث روی کار امدن حسن روحانی ودولت تخریب وی علیه ملت مظلوم ایران شدند
  • محسن IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 15
    وضعیت فعلی کشور میراث دولت بی کفایت روحانی است.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 15
    افسادطلبان اگر ذره ایی وجدان داشته باشند بابت تحمیل دولت بنفش به مردم و کشور که حاصل عوام فریبی افسادطلبان و گند تکرار خاتمی است تا زمان نامعلوم سکوت اختیار می کردند
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    6 17
    روحانی اختیار نداشت همچین گندی زد اگه دستش باز بود چه میکرد
  • محسن IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    6 19
    روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    6 9
    عمده مشکلات کشور از دولت حجت الاسلام هاشمی شروع شد حقوق های نجومی و اشرافیگری مسئولان و فاصله شدید طبقاتی و فقر و بیکاری و فساد و تبعیض از دولت کارگزاران شروع شد و در دولت روحانی تشدید شد.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    6 7
    شهید محمد ایمانی فردویی: ولایت فقیه تداوم بخش راه انبیا است و علم رسالت، بر دوش فقیه و مجتهدی عالم و آگاه است که یک رابطه طولی تا خداوند دارد، ولایت فقیه، نماینده امام زمان(عج) و امام زمان(عج)، تداوم بخش ولایت سرخ علوی و علی(ع)، جانشین پیامبر(ص) و پیامبر(ص)، رسول خداست. انحراف از این خط و پیروی نکردن از آن عقوبت سختی را به بار م یآورد که موجب انحطاط و سقوط یک انسان می‌شود، تقوا را پیشه خود کنید که خود را اگر در آتش اندازید، برایتان سرد خواهد شد، با انفاق در راه خدا، مسیرتان را صراط مستقیم قرار دهید.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 1
      چه شعر قشنگی گفتی
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    6 0
    روحانی مسلوب الختیار نبود، معلول العقل بود.
  • خسرو IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    6 27
    خدایا پناه میبرم به تو از دست این افراد پررو و بی حیا که دارند آرام آرام ۱۵ میلیون نفر بیکار را و خالی بودن سفره مردم را منتسب به دولت آقای رئیسی میکنند و تا دیروز می گفتند رئیس جمهور اختیاراتش کم است اما حالا میگویند خیلی هم اختیاراتش زیاد است کاش عده ای بفهمند و اسیر تبلیغات آنها نشوند
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    20 0
    جامعه وکلا فقط دغدغه پول دارد و دیگر هیچ
  • همشهری IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    8 6
    روحانی و دولتش را فراموش کنید و از تاج گل خود رو نمایی کنید
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      10 2
      دولت روحانی 650 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی و 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 300 هزار میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی به ارث گذاشته اینهمه خسارت و کسری بودجه و بدهی که روحانی برای کشور ایجاد کرده قابل اغماض نیست.
  • حسن IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    5 0
    آقای قوامی و نمازی عجله نکنید
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    4 1
    تمامی بلاها و مصیبت هائی که بر جان نازنین انقلاب اسلامی و گرفتاری های بی شماری که متوجه مملکت و ملت عزیز ایران اسلامی گردیده از همین افراد جاه طلب و دنیا خواه و مقام پرستان بی خاصیت کار گزاران و اعتدال و گروه منحرف و برانداز اصلاح طلب بوده است . زندگی اشرافی و آقا زاده های اینها را مشاهده کنید که روح شاه و کار گزاران طاغوت را سفید کرده اند . مزدورانی که با نام اسلام و داعیه انقلابی بودن بر مصدر مسئولیت نظام قرار گرفتند و با رانت خواری و سوء استفاده از موقعیت و جناح بازی و فرصت طلبی و باند بازی و پارتی گری و ده ها موارد دیگر تا توانستند از اموال بیت المال بردند و خوردند و جمع آوری طلحه و زبیری ها کردند و جالب اینکه آلان این نمک نشناسان . با نهایت شقاوت و عداوت و همسوی با دشمنان در برابر اساس انقلاب و نظام توطئه می کنند و خنجر نامروتی خودشان را بر روی مردم و مملکت گرفته اند . البته تجربه اسلامی از صدر اسلام ثابت کرده کسانی که با کسوت دین وارد نظام الهی می شوند در صورت سوء استفاده از بیت المال و حرام خواری و ارتشاء و اختلاس و جمع آوری زخارف دنیا برای خود و خویشاوندان شان . دیگر هرگز نمی توانند از ارزشها و اصل حکومت اسلامی و انقلابی دفاع کنند چرا که سرتا پایشان را نجاست فرا و گرفته و بوی تعفن حرام خواری می آید و چشم و قلب و زبان شان قفل بی دینی و مهر دین ستیزی خورده است . لذا این گونه افراد هر گز صلاحیت ورود به جمع کار گزاران نظام اسلامی را ندارند و نباید کوچکترین مسندی را برایشان قائل شد چرا که مردم و انقلابین از افکار شوم و اعمال ننگین و گفتار و رفتار دشمن گونه شان متنفرند . وحضور شان در جامعه جزء پلیدی و نجوست و یاس و دلسردی و تضعیف روحیه مردم و تخریب نظام ارزشی و توطئه چینی چیز دیگری نمی تواند عائد مردم و میهن و حکومت دینی گردد .
  • كريم IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    2 34
    شما يك بار ديگر به عكس كرباسچي با دقت نگاه كنيد و ببينيد چه ژستي گرفته است. اين بخاطر آن است كه تكيه به آمريكا دارد. مرگ بر آمريكا و تمامي سران فتنه 88 و حاميان آنها.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    7 1
    شهید احمد کشوری (از خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران) تا آخرین قطره خون برای اسلام و اطاعت از ولایت فقیه خواهم جنگید. شهید مهندس مهدی باکری (فرمانده 31 لشکر عاشورا) برادران می‌دانند که ولایت محور اصلی جامعه ما است. یعنی همه چیز ما بر حول محور ولایت شکل می‌گیرد و امام امت این را دقیقاً تفهیم کرده‌اند و به ما گفته‌اند که چگونه این محور را نگه داریم و حول آن حرکت کنیم تا این که جامعه اسلامی و حرکت صحیح اسلامی داشته باشیم.
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      2 3
      برادر ساده دل عزیز برای افرادی امثال حسن روحانی و اصلاح طلبان غربگراگذاشتن پا روی خون شهدا و بدنهای درد مند و دل شکسته ی جانبازان و تکیه بر صندلی های قدرت و ثروت اندوزی به یک امر طبیعی تبدیل شده است
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    4 0
    بالاخره اقای حسن روحانی به ملت ایران پاسخ دهد ایشان در بخشی از کتاب به قلم خود مینویسد در قبل و اوایل انقلاب اسلامی ایران یک طلبه فقیر اجاره نشین بود چطور طی چهل دوسال از عمر انقلاب اسلامی به این ثروت فراوان و زندگی اشرافی رسیده است
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    احمدشاه قاجار9ساله از : حسن روحانی بیشتر می فهمید
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    حسن روحانی بی عرضه ترین و بی کفایت ترین نفر در طول تاریخ ایران بود . او مملکت را 50سال به عقب برد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس