سفیر ایران در بغداد از ابعاد سفر فرمانده سپاه قدس به عراق گفت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ابعاد سفر اخیر سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق تشریح کرد؛ سفری که ناظران عراقی آن را بسیار موثر و ثبات ساز دانستند.

به گزارش مشرق، ایرج مسجدی در گفت و گو با شبکه العالم گفت که فرمانده سپاه قدس در دیدار با طرف های عراقی بر حمایت ایران از روند قانونی انتخابات پارلمانی عراق تاکید کرد؛ انتخاباتی که روز ۱۸ مهرماه گذشته برگزار شد.

مسجدی تصریح کرد که سردار اسماعیل قاآنی از همه طرف های عراقی خواست آرامش خود را حفظ و برای ثبات عراق همکاری کنند.  

به گفته سفیر ایران در بغداد، فرمانده سپاه قدس بر ضرورت انجام امور شکایت ها و اعتراض های مرتبط با نتایج انتخابات در چارچوب قانون تاکید کرد.

مسجدی گفت: سردار قاآنی بر ضرورت احترام به نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق که کمیسیون انتخابات و موسسات رسمی عراق آن را اعلام خواهند کرد تاکید کرد.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد: ما به شدت هدف قرار دادن منزل نخست وزیر عراق را محکوم می کنیم و سردار قاآنی نیز به شکل صریح و شفاف و قاطع بر ضرورت پیگرد عاملان تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بر اساس قانون این کشور تاکید کرد.

به گفته سفیر ایران، «هیچ خط قرمزی در این باره نداریم و هر طرفی که ثابت شود در حمله به منزل نخست وزیر عراق دست داشته است بر اساس قوانین قضایی عراق باید مورد پیگرد قرار گیرد.»

سفیر ایران به این نکته اشاره کرد که «بر ضرورت تحقیق در همه ابعاد جنایت، تاکید داریم و نباید قبل از اعلام نتایج تحقیق قضاوت کرد.»

مسجدی همچنین یادآورشد که «سردار قاآنی اهمیت اجرای تحقیق دقیق در همه ابعاد فنی حمله به منزل نخست وزیر عراق را گوشزد و تاکید کرد که جنایتکاران باید بر اساس قانون بعد از اعلام نتایج کمیته تحقیق، مورد پیگرد قرار گیرند.»

سردار قاآنی در سفر اخیر خود به عراق با «برهم صالح» رییس جمهوری و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و نیز چند طرف عراقی دیگر دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    حاج قاسم رفیقت رو کمک کن.حاج قاسم کجایی.
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 1
    . ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق گفت: سردار قاآنی از مقام‌های عراقی خواست به شکایات انتخاباتی رسیدگی کنند. آقای مسجدی، هرگونه درخواست از مقامات عراقی وظیفه شماست سردار قاآنی حق دخالت در وزارت خارجه را ندارد اگر در مقابل این قبیل افراد مقاومت نکنید مثل آقای جواد ظریف آلت دست میدان می‌شوید و حیثیت‌تان برباد می‌رود. سر چشمه شاید گرفتن به بیل، چو پر شد نشاید گذشتن به پیل. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس