نیروی هوایی عراق در تدارک بازآماد جت‌های فراصوت «گلدن‌ ایگل»

کره جنوبی در قراردادی با وزارت دفاع عراق قرار است جت‌های فرا صوت این کشور را بازآماد و تعمیر کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از توافق کره جنوبی با نیروی هوایی عراق برای بازآماد و تعمیر جت‌های فراصوت «گلدن ایگل» عراق خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس اینداستری» کره جنوبی کار باز آماد و تعمیر ناوگان جت‌های فراصوت آموزشی تی-۵۰ گلدن ایگل نیروی هوایی عراق را در قراردادی به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار برعهده گرفته است.

قرار است کره جنوبی  در بازه زمانی سه ساله عملیات بازآماد و تعمیر این جت‌های آموزشی عراق را بر عهده بگیرد. نیروی هویی عراق از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، ۲۴ فروند از این نوع هواپیما را برای رفع نیازهای آموزشی خریداری کرد. این هواپیماها قادر هستند در مواقع لزوم با نصب موشک‌های «ایم-۹ سایدواندر» (موشک هوا به هوا)   به یک جنگنده جهت ماموریت‌های سبک در عملیات مختلف استفاده شوند.

گلدن ایگل خانواده  از جت‌های آموزشی پیشرفته مافوق صوت کره جنوبی و هواپیماهای جنگی سبک است که توسط صنایع هوافضای کره (KAI) با  شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا  توسعه یافته است. این هواپیما در سال ۲۰۰۵ وارد خدمت فعال در نیروی هوایی کره  جنوبی شد.

چندی قبل رسانه‌ها از زمین گیر شدن ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ عراق خبر دادند. شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» اخیرا  اعلام کرد که به دلایل امنیتی خدمه آمریکایی نگهداری از جنگنده‌های «اف-۱۶» عراق را از این کشور خارج ساخته و این موجب زمین‌گیر شدن این جنگنده‌ها شده است.

عراق  بیشتر هواپیماهای اف-۱۶ خود را به دلیل تعمیر و نگهداری ضعیف زمین گیر کرده  و علت آن عقب نشینی خدمه لاکهید مارتین از ارائه خدمات است. تحقیقات انجام شده نشان داد که به دلیل مشکلات نگهداری، خلبانان عراقی قادر به ثبت کافی ساعت پرواز نیستند.

 گزارش‌ها همچنین از فساد گسترده در پایگاه‌های تحت کنترل عراق، از جمله قاچاق سوخت جت و ساخت قطعات غیر استاندارد در تعمیرات هواپیماهای اف-۱۶ حکایت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس