کد خبر 129751
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۵

همسر شهید شهریاری با بیان اینکه در حال اتمام پروژه نیمه تمام شهریاری هستم، گفت: بعد از آن حادثه هرچند که خیلی صدمه دیدم؛ اما ...

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهجت قاسمی شب گذشته در جمع اساتید بسیجی دانشگاه های هرمزگان با اشاره به اینکه شهید چمران نمونه بارز یک استاد بسیجی بود، اظهار داشت: اگر تعبیر ما از استاد بسیجی درست باشد، به حق شهید شهریاری نیز یک استاد بسیجی واقعی بود.

 
وی افزود: آنچه شهید شهریاری را به این مقام رساند ایمان و اخلاق او بود؛ بنابراین افتخار این را داشتم که در این سال ها در کنار شهید شهریاری درست زندگی کنم.

 
همسر شهید مجید شهریاری با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) پیامبر مکارم اخلاق بود، افزود: شهید شهریاری در طول این سال ها خود را نیازمند علوم اخلاقی، عرفانی و دریافت و تفسیر مکارم اخلاق می دید.

 
قاسمی گفت: شهید شهریاری در بعد کلامی بسیار موفق بود و امکان ندارد انسانی در همه ابعاد روی خودش کار کرده باشد و انسان موفقی باشد؛ مگر اینکه یک هدف والا داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه نقطه اتصال شهید شهریاری با خداوند باعث شد او دانشمند شود، تصریح کرد: شهریاری می دانست علم آموزی مورد رضایت خداوند است؛ بنابراین اخلاق و ایمان او نتیجه گرفته از همین نقطه اتصال او با خدا بود.

 
استاد فيزيك هسته‌اي دانشگاه شهيد بهشتي ضمن تاکید بر توجه اساتید به نوع نگاه آیت الله جوادی آملی به علم تجربی اظهار داشت: اگر نگاه ما به علم به عنوان خلقت خدا و بیان خلقت خدا باشد، این علم کاملا عرفانی می شود؛ بنابراین علومی همچون فیزیک، شیمی، جغرافیا در تببین خدا، زمین شناسی و زیست شناسی همه این ها علم عرفانی خدا است.

 
قاسمی گفت: این همه علم و دانش و مطالعه داریم، پروژه های بزرگ انجام می دهیم؛ اما حواسمان نیست کجا کار می کنیم درحالی که نگاه ما به علوم باید معرفی خدا باشد.

 

وی گفت: اسلامی شدن دانشگاه ها این نیست که مسجدهای کوچک را خراب کنیم و بزرگ تر از آن را بسازیم و یا اینکه فردی را بیاوریم و فقط همایش های خداشناسی بگذاریم؛ بلکه باید نگاه ها در این مسئله عوض شود.

 

پروژه نیمه تمام شهریاری رو به اتمام است

 

همسر شهید شهریاری با بیان اینکه در حال اتمام پروژه نیمه تمام شهریاری هستم، ادامه داد: بعد از آن حادثه هرچند که خیلی صدمه دیدم؛ اما از سال 90 با وجود پروژه ها و پایان نامه دکترای خودم، بنا به رسالتم پروژه شهید شهریاری را از سر گرفتم و تقریبا رو به اتمام است.

 
قاسمی تصریح کرد: متاسفانه امروز اخلاق در جامعه مهجور شده است و هرچند اخیرا هم علما، مراجع و بعضا دانشمندان و خیلی ها در این موضوع صحبت می کنند؛ اما متاسفانه اخلاق مقداری خدشه دار شده و مشکل اصلی ما در جامعه این است که اخلاق را گم کرده ایم.

 
تمام اعترافات دستگیرشدگان دانشمندان هسته ای به اسرائیل ختم می شد

 
وی در ادامه به اعترافات اخیر دستگیرشان ترور شهدای هسته ای اشاره کرد و افزود: همه اعترافات آن ها به اسرائیل ختم می شد و علت اینکه این افراد به این سمت رفته اند و یا صهیونیست ها دست به این کار می زنند به نبود اخلاق در جامعه بشری یعنی آنچه که پیامبر (ص) برای آن مبعوث شد، برمی گردد.

 
قاسمی همچینن اوباما، بوش، ریگان و سایر دلتمردان آمریکایی و صهیونیست ها را سردمداران کفر دانست و گفت: نتیجه خیانت های آنان در ترور دانشمندان هسته ای کشور ما و کشتار مسلمانان بی گناه در کشورهای منطقه به بی اخلاقی آنها برمی گردد.

 
استاد فيزيك هسته‌اي دانشگاه شهيد بهشتي در ادامه سخنان خود به اختلاس 3000 میلیاردی در کشور اشاره کرد و افزود: هرجا یک خطا و گناهی می بینیم ریشه آن به بی اخلاقی افراد برمی گردد؛ زیرا امکان ندارد انسان متخلق به اخلاق باشد اما افراد سر از این اختلاس ها در بیاورند.

 
همسر شهید شهریاری ادامه داد: چه خوب است که به خود آییم و به کسب مکارم اخلاق برویم، آن چیزی که خداوند پیامبر را برای آن مبعوث کرد و این شاید تنها راه گذار از این رذالت ها باشد.

 
در مسیر دفاع از علم سرباز می خواهیم

 
قاسمی در ادامه ضمن قدردانی از درایت و اقتدار مردم ایران گفت: دشمنان ما در خیانت های خود هیج جا نتیجه ای نگرفتند؛ بنابراین روی مرزهای دانش وارد شده اند و ما نیز در مسیر دفاع از علم و جهاد علمی سرباز می خواهیم و این شوخی نیست جنگ است، آنها دست بردار نیستند.

 
وی گفت: علیمحمدی، شهریاری، احمدی روشن و قشقایی باید شهید می شدند تا ما به خود بیاییم و بدانیم که جنگ تمام نشده و امروز دفاع علمی وظیفه ماست.

 
همسر شهید شهریاری یادآور شد: برای اینکه این نظام و انقلاب پایدار  بماند در این جهاد علمی دانشمندان ما باید بدون کم و کاست راه خود را ادامه دهند و ما نیز مکلف به انجام تکلیف هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس