شهرداری تهران نمایه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی درباره ماجرای دقیق اهدای واگن به قم از سوی شهرداری تهران ارائه داد.

به گزارش مشرق، سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ماجرای اهدای واگن به قم توسط شهرداری تهران اظهار داشت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و ماجرا از این قرار است که در شرکت بهره برداری مترو تهران این امکان وجود دارد که پروژه‌هایی مشترک با شرکت‌های قطار شهری کشور انجام گیرد.

بیشتر بخوانید:

جلسه هم‌اندیشی زاکانی با شورای شهری‌ها

 وی افزود: یکی از این پروژه ها انجام تست سرد و گرم خطوط ریلی است، یعنی زمانی که یک خط مترو آماده بهره‌برداری می‌شود لازم است که پیش از آغاز بهره برداری رسمی، تست های گرم و سرد در این شبکه از طریق حرکت واگن با استانداردهای فنی خاصی انجام گیرد تا متعاقبا سرویس دهی به مسافران به صورت ایمن و در شرایط تست شده صورت پذیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: بر همین اساس قرار شده که شرکت بهره برداری متروی تهران پروژه تست خط متروی قم را بوسیله تجهیزاتی شامل یک قطار ۳ واگنه و با دانش و تجریه متخصصین خود در قالب یک قرارداد شفاف انجام دهد که البته پس از طی مراحل تست، این قطار سه واگنه به تهران باز می‌گردد.

شفیعی با تاکید بر اینکه این قطار سه واگنه عملا در شبکه متروی پایتخت نقش جدی جابجایی مسافر نداشته، گفت: این اقدام در راستای هم افزایی امکانات و تجارب بین کلانشهرها پیش‌بینی شده و به صورتی برنامه ریزی شده که عملا هیچ هزینه ای برای شهرداری تهران به همراه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سوابق اجرایی مسؤولان جدید شهرداری تهران

 وی گفت: تمامی هزینه های این پروژه شامل حمل و انجام تست توسط شهرداری قم در قالب قرارداد به شهرداری تهران پرداخت می‌شود و به هیچ عنوان قرار نیست که این سه واگن‌ به قم اهدا شود و حداکثر تا دو ماه آینده به تهران باز خواهد گشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه درخواست شهرداری قم غیر از این نبوده گفت: تجهیزات انجام تست مد نظر هنوز به قم ارسال نشده و قرارداد اجرای پروژه مذکور بین شهرداری قم و تهران آماده امضا است.

 وی بیان داشت: آمادگی انجام این تست در قالب قرارداد برای سایر خطوط مترو کشور از طریق شرکت بهره برداری متروی تهران وجود داشته و بنظر نمی‌رسد اجرای این پروژه نیاز به مصوبه شورای شهر داشته باشد چرا که تجهیزات انجام تست اصلا قرار نیست به جایی اهدا شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    خدا ازتون نگذره
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    بیت المال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس