کد خبر 1297306
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
کشته و زخمی شدن چند خبرنگار در انفجار خور مکسر عدن در یمن - کراپ‌شده

انفجار خودروی حامل خبرنگاران در شهر «خور مکسر» عدن در جنوب یمن به کشته شدن یک زن خبرنگار و فرزند او و زخمی شدن همسرش و چند خبرنگار دیگر منجر شد.

به گزارش مشرق، انفجار خودروی بمب گذاری شده در  استان عدن در جنوب یمن که خبرنگاران شبکه هایی عربی را هدف گرفته بود منجر به کشته شدن یک زن خبرنگار و کودک وی و زخمی شدن همسر خبرنگارش شد.

به گزارش روسیا الیوم، این انفجار خبرنگاران چند شبکه عربی را هدف گرفت و قربانیان آن «رشا عبدالله» خبرنگار زن خبرگزاری العین امارات و کودکش بود که در دم جان سپردند و «محمود العتمی» همسرش هم که به عنوان عکاس خبرنگار در همین خبرگزاری مشغول است، در این حادثه زخمی شد.

وی افزود: این انفجار در منطقه خور مکسر در خط ساحلی ابین در عدن در جنوب یمن رخ داد و خودروی بمب گذاری شده حامل قربانیان حادثه بود.

شاهدان می‌گویند که یک بمب دستی زیر خودرو جا گذاشته شده بود.

شهر عدن هم به تازگی شاهد وقوع انفجار در مقابل ورودی فرودگاه این شهر بود که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گفته یک مقام دولت مستعفی یمن در عدن، مدیر عملیات دولت محلی عدن هم شنبه گذشته در مقابل چشم فرزندش در نزدیکی منزلش در این شهر به ضرب گلوله افراد مسلح ترور و کشته شد.

عدن از سال ۲۰۱۵ به مرکز دولت مستعفی یمن تبدیل شده است. در دهم آذرماه ۱۳۹۹ نیز به هنگام ورود اعضای کابینه جدید به داخل شهر عدن، چندین انفجار مهیب در فرودگاه این شهر رخ داد.

امارات و عربستان دو قدرت اشغالگر عضو ائتلاف عربی متجاوز علیه یمن مدتهاست که در جنوب یمن دچار تضاد منافع شده‌اند؛ به نحوی که درگیری‌های بسیاری بین مزدوران آنان در یمن صورت می‌گیرد.

یک گروه از نظامیان عربستان سعودی هم امروز سه‌شنبه  عدن را ترک کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس