احمد وحیدی نمایه

وزیر کشور گفت: ایران دومین کشور مهاجرپذیر دنیاست و ۳.۵ میلیون مهاجر افغانستانی در داخل کشور ما همچون مردم کشورمان یارانه دریافت می کنند.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست سفرای بیش از ۶۵ کشور جهان و همچنین رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مقیم با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران تعامل و داشتن روابط رو به جلو با همه کشورهاست، از قاچاق مواد مخدر، مهاجرت‌های گسترده، جرایم سازمان یافته، قاچاق کالا و فعالیت‌های تروریستی، به عنوان چالش‌های وزارت کشور در حوزه حفظ نظم و امنیت کشور یاد کرد.

وی با اشاره به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانبازی که جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده است، از سهم بالای کشورمان در کشفیات مواد مخدر گفت و تصریح کرد: در سال گذشته، ۹۰ درصد تریاک کشف‌شده در جهان، ۷۲ درصد مورفین کشف‌شده در جهان و ۲۰ درصد هروئین کشف‌شده در جهان، در ایران کشف شده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به چند برابر شدن حجم تولید مواد مخدر در افغانستان بعد از ورود آمریکایی‌ها در ۲۰ سال پیش عنوان کرد: با توجه به اینکه تولید و صادر کردن این مواد مخدر جلوی چشم آمریکایی‌ها بوده است آیا آمریکا نباید خود را در این ماجرا پاسخگو بداند؟

وحیدی ضمن انتقاد از منفعل بودن برخی کشورها در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: بدون تردید اگر ایران جلوی قاچاق مواد مخدر را نمی‌گرفت، مقصد این مواد اروپا و سایر کشورهای دنیا بود.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید جمهوری اسلامی ایران به تنهایی بار بزرگ مبارزه با مواد مخدر را به دوش بکشد تاکید کرد که سایر کشورها باید در این زمینه به ایران کمک کنند.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دومین کشور مهاجرپذیر دنیاست گفت: در حال حاضر سه و نیم میلیون مهاجر افغانستانی در داخل کشور ما هستند و یارانه‌هایی که مردم ایران از آنها استفاده می‌کنند در اختیار این مهاجران نیز قرار دارد.

وی در عین حال گفت: کمکی که کمیساریای عالی در قبال پذیرش مهاجرین به جمهوری اسلامی ایران می‌کند بسیار ناچیز و تقریباً هیچ است.

وزیر کشور همچنین بر ضرورت تبادلات اطلاعاتی در حوزه‌های قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر و مهاجرت میان کشورها تاکید کرد و گفت: لازم است که کشورهای مختلف جهان برای همکاری متقابل در جهت رفع این آسیب‌ها اراده جدی داشته باشند.

وحیدی با بیان اینکه نباید اجازه داد عده‌ای حقوق بشر را نادیده بگیرند و در عین حال از دفاع از حقوق بشر دم بزنند تاکید کرد: در مواردی که برخی دولت‌ها به صورت خودسر از اقدامات ضد حقوق بشری حمایت می‌کنند باید کشورهای جهان به صورت دسته جمعی این حمایت‌ها را مورد تقبیح قرار دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 1
    ما داریم از افغانی ها پذیرایی میکنیم و اروپا هم از این قضیه خوشحال است چون سیل پناهجویان افغانی وارد اروپا نمیشوند پس اروپا باید مثل پناهجویان سوری در ترکیه یه حقوقی هم برای پناهجویان افغانی در ایران کنار بزاره.ما چرا باید از جیب بیت المال به افغانی ها یارانه بدیم؟!
    • حبیب IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      200 هزار شهید افغانستانی در هشت سال دفاع مقدس (جانشان را فدای دفاع از اسلام کردند) امیدواریم شاهد این دوستی ها و برادری ها باشیم , دشمن در حال جدا کردن و تفرقه میان مسلمانان از جمله ایران و افغانستان هستند
    • خلیج پارس iran IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      دوست گرامی افغانی : حبیب : اولا" که دویست هزار نفر شهید افغانی نبوده و نیست این اعداد و ارقام دروغین رو از خودت اختراع کردی ! دوما" اینکه ما ایرانیان در طول قرن ها و هزاران سال گذشته از کشور و میهن و سرزمین مادری خویش دفاع کردیم همچون دفاع مقدس که هشت سال تمام با جهان جنگیدیم که صدام و حزب بعث عراق این جنگ رو نمایندگی می‌کردند ، سوم اینکه ما ایرانیان بیش از چهل سال میزبان جمعیت میلیونی از هم میهنان افغانی بوده و همچنان هم بیش از 13 میلیون نفر هموطن افغانی در ایران حضور دارند که که از امکانات ایران همچون شغل در آمد بهداشت و درمان تا سوبسیدهای و یارانه های پنهان و آشکار ایران بهره مند هستند
  • فراجناحی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 2
    افغانستان قسمت جدا شده از ایران است، محبت پدرانه حد و مرز نمی شناسد، یارانه سهل است جان هم میدهیم
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      از جانب خودت حرف بزن
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      اولا از طرف ایرانیا حرف نزن ثانیا حالا که افغانستان از ماست منابع و معادنش هم باید مال ما باشه. اینطور نمیشه که هزینه ی سنگین مهاجران افغانی بر دوش ایران باشه اما منافع افغانستان متعلق به قطر پاکستان و ترکیه باشه
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 2
      خیر فراجناحی جان،از کیسه خلیفه بذل و بخشش نکن،
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      افغانستانی ها برادران ما هستند وبیشتر از خیلی از ما ایرانی‌ها برای این کشور زحمت کشیده اند. بیشتر ابادنی این کشور مدیون انهاست. انشالله هر چه زودتر کشورشان سرو سامان بگیره و همه به روال عادی خود باز گردند.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 1
      من وخانواده ام راضی نیستیم.
    • iran IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 1
      افغانستان اگر دوست دارد می‌تواند مجددا" به سرزمین مادری ایران ملحق شود ولی نه اینکه یک عده مهاجر غیر قانونی فاقد مدرک و فاقد تخصص فاقد سواد و متاسفانه اکثریت خلافکار و بزه کار که باعث نا امنی جامعه ایران بشوند !!!
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      افغانستان اگر. مال ماست بابد منایع و ثروت هاش هم سهم ما باشد دوست افغانستانی !!!
    • حبیب IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      200 هزار شهید افغانستانی در هشت سال دفاع مقدس (جانشان را فدای دفاع از اسلام کردند) امیدواریم شاهد این دوستی ها و برادری ها باشیم , دشمن در حال جدا کردن و تفرقه میان مسلمانان از جمله ایران و افغانستان هستند
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      دوست گرامی افغانستانی ( حبیب ) این آمار و عدد رو چطور کشف کردی ! واقعا" جالب هستید..
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      میبخشی جناب پیش از سرازیر شدن سیل مهاجر افغان به اینجا،زحمت ما روی دوش مریخی ها نبود!
  • سید محسن۴۴ ساله IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 1
    به نظر من اگر حتی بعنوان سیاست صرف نگاه کنیم مهاجرها یه پوئن بزرگ و وثیله ی چانه زنی خوب محسوب میشن.و قدرت چانه زنی میزبان رو بالا میبرن. دوم اینکه در صورت ایجاد زیرساخت مهاجرها میتونن نیروی کار مناسب و نسبتا ارزان قیمتی باشن که به پیشرفت کشور کمک میشه .در ضمن کارهایی که خود ایرانی ها انجام نمیدن رو اغلب مهاجرها انجام میدن پس میتونن سطح رفاه ایرانیها رو در جامعه ارتقا بدن. و موارد دیگر که از حوصله بحث خارجه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      جناب دیگه نسل سابق مهاجران در ایران کارهای سخت بدنی و زیرساختی رو انجام نمیدن عمدتا دست ت همه کارها بردند در تولیدی های کفش و لباس ،سرایداری فروشندگی و کارهای دیگه ورود کردند همه‌ ی کارها رو دارن از چنگ ایرانیا در میارند . این حماقت محضه که سالها با این بهانه که ایرانیا خودشون از پس کارهای سخت برنمیاین باعث آجر شدن نون کارگر ایرانی شدید. کلا شغل ایرانیا رو ازشون ربودند!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      افغانی ها دیگه اکثریت دنبال کارهای سخت و یدی نمیرن ، نگهبان ساختمان، سرایدار ساختمان، سرایدار باغ و، ویلا ، اجاره زمین های کشاورزی و تولید سبزی و دیگر محصولات کشاورزی ، کارهای تولیدی و .. نکنه مهم اینکه در هیچ یک از این امورات افغان ها نه اجازه کار به کارگر ایرانی می‌دهند ، به هیچ عنوان کارگر ایرانی رو در تیم کاری خودشون راه نمی‌دهند فقط به هم میهنان افغانی خودشون نان قرض می‌دهند
  • د IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 1
    همین که دارن از منابع ما استفاده میکنند یعنی حق ایرانی ها
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 1
      من بعنوان یک جوان ایرانی راضی نیستم ! راضی نیستم من در این شرایط باشم و عده ای بیگانه مهاجر غیر قانونی در کشور من سرزمین مادری من از بیت المال کشور من که حق من و حق ایرانیان هست اینها استفاده کنند ..
  • دخی اهوازی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 1
    شما لازم نکرده به فکر افغان ها باشید به فکر ایرانی هایی باشید که دارن تو فقر دست وپا میزنند. برن کشور خودشون.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      مسئولین ایران عاشق افاغنه هستند اولویت با افغانی هاست باید به افغانها رسیدگی کنند مهم افغانی ها هستند که الان هم حداقل بیش از 10 میلیون نفر در ایران هستند حتی مسئولین نمی‌خواهند آمار دقیق اینها رو اعلام کنند !!!
  • تقی پور IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    چی شد پولی که میگیرین خیلی کم است خب شما هم جمعیتی که تو ایران است رونصف کنید یعنی نصف دیگه اشون رو بفرستید کشورشون، به اندازه پولی که میگیرین مهاجر بپذیرین.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 1
    حالا کی گفته اونها ۳ونیم میلیون هستند
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 1
    اولا جمعیت مهاجران افغانی کمتر از هفت هشت میلیون نیست ثانیا در برخی مناطق شهری و روستایی بافت جمعیتی بنفع مهاجران افغانی داره تغییر میکنه باتوجه به زاد و ولد زیاد افغانی ها و زاد و ولد پایین ما ایرانیا، چند سال دیگه با نمایندگان و وزرای افغانی و بافت جمعیتی افغانی دیگه ایران جایی برای ما ایرانیا نخواهد بود. با تصمیمات اشتباهتون مبنی بر عدم اخراج مهاجران
  • ک IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 1
    به جای اینکه به افغان ها یارانه بدین برید برای بازفت واندیکا جاده بسازید.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 1
    مشرق جان لطفا صدای ملت ایران باشید ما ایرانیان راضی نیستم از این موضوع ! طفا همه نظرات را منتشر کنید رسانه شما باید منافع ملی و سخن ایرانیان را منعکس کند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    مگر صلح نشده برگردن به خانه فقط فاطمیون میتوانند بمانند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
  • حبیب IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    حقا که قطب دینی جهان اسلام ایران است نه آل سعود اسلام مرز ندارد , 200 هزار شهید افغانستانی در هشت سال دفاع مقدس (جانشان را فدای دفاع از اسلام کردند) امیدواریم شاهد این دوستی ها و برادری ها باشیم , دشمن در حال جدا کردن و تفرقه میان مسلمانان از جمله ایران و افغانستان هستند
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      خیر عزیز جان،سفسطه نکن،دشمن الان تکفیری فرستاده توی خاک افغانستان،حق افغان به بیگانه ها روا نیست چون افغان خودش خانه و کاشانه داره،وقتشه به آوارگی ۴۰ ساله پایان بدید که دوباره افغانستان مامن کافر و اجنبی پرستان نشه....
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      خیلی دوست دارم بدانم چطوری به این عدد رسیدی ؟ خیلی موجود جالبی هستی دوست گرامی افغانی !!! دروغ بزرگی رو مدام تکرار میکنی ؟
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      شاهد دوستی ها باشیم یعنی مرزهای ایران رو باز کنیم تمام ملت افغانستان سرازیر شوند ایران از اموال و دارایی ملت ایران بهره‌مند سودمند شوند کار کارگر و جوان ایرانی رو اشغال و تصاحب کنید ؟؟
  • حبیب IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    ببخشید 4500 از 200 هزار بود
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      خودت تنهایی ۲۰۰هزارتا روشمردی که همش میگی ۲۰۰هزار، ۲۰۰هزار خیلی که باشن ۲تا۳هزار .خب حالا چطور شمردی یکی ۱۰نفر حساب کردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس