کد خبر 1297101
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
تویوتا از هاچ بک ۷۲ اسب بخاری خود رونمایی کرد

تویوتا دو نسل اول کوچکترین مدل خود در اروپا را با کمک پژو و سیتروئن توسعه داد، اما نسخه جدید آیگو کاملاً حاصل تلاش تویوتا است.

به گزارش مشرق، تویوتا دو نسل اول کوچکترین مدل خود در اروپا را با کمک پژو و سیتروئن توسعه داد، اما نسخه جدید آیگو کاملاً حاصل تلاش تویوتا است. دو برند سابق گروه پژو سیتروئن که حالا بخشی از اتحاد استلانتیس هستند، این بخش از بازار را بدون عرضه مدل جایگزین برای پژو ۱۰۸ و سیتروئن C۱ ترک کرده‌اند، بنابراین آیگو رقبای کمتری در این بخش دارد.

بیشتر بخوانید

تویوتا GR۸۶ مدل ۲۰۲۲ بدون رینگ آلومینیومی +عکس

آیگو X همچنین با استفاده از پسوند X در نام خودش از هاچ‌بک به کراس‌اوور تبدیل شده است. این خودروی شهری حالا با ۳.۷ ‌متر طول ۲۳ سانتیمتر طویل‌تر، با ۱.۷۴ متر عرض ۱۲ سانتیمتر پهن‌تر و با ۱.۵ متر ارتفاع ۶.۵ سانتیمتر بلندتر از مدل قبلی است.

تویوتا از هاچ بک ۷۲ اسب بخاری خود رونمایی کرد +عکس

گنجایش بار تقریباً ۶۰ لیتر افزایش یافته و به ۲۳۱ لیتر رسیده است که اگر صندلی‌های عقب جمع شوند به ۸۲۹ لیتر می‌رسد. تویوتا چرخ‌های ۱۸ اینچی مشکی مات با رگه‌های نارنجی را روی آن نصب کرده است. آیگو X روی پلتفرم GA-B ساخته شده و همچنان دارای سقف پارچه‌ای جمع‌شونده است.

تویوتا از هاچ بک ۷۲ اسب بخاری خود رونمایی کرد +عکس

در کابین شاهد استفاده از رگه‌های نارنجی و یک داشبورد جالب با نمایشگر لمسی ۹ اینچی هستیم. آیگو X که مدل پایین‌رده تویوتا در اروپا به حساب می‌آید دارای نورپردازی محیطی، شارژر بی‌سیم، چراغ‌های جلوی LED و حتی به‌روزرسانی نرم‌افزاری وایرلس است.

تویوتا از هاچ بک ۷۲ اسب بخاری خود رونمایی کرد +عکس

این مدل همچنین تجهیزات ایمنی مختلفی از جمله کروز کنترل تطبیقی، تشخیص عابران پیاده در شب، دستیار ردیابی مسیر و تشخیص دوچرخه‌سواران در روز دارد.

تویوتا از هاچ بک ۷۲ اسب بخاری خود رونمایی کرد +عکس

آیگو X فقط با موتور ۱ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با توان ۷۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۹۳ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه عرضه می‌شود. این موتور سه سیلندر در کنار یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا یک جعبه‌دنده متغیر پیوسته کار می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۱۵.۶ ثانیه و سرعت نهایی آن ۱۵۸ کیلومتر در ساعت است.

تویوتا از هاچ بک ۷۲ اسب بخاری خود رونمایی کرد +عکس

وزن آیگو X بسته به میزان تجهیزات از ۹۴۰ تا ۱۰۱۵ کیلوگرم متغیر است. میانگین مصرف سوخت این خودرو ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار آلودگی کربنی آن ۱۰۷ گرم در هر کیلومتر است.

تویوتا از هاچ بک ۷۲ اسب بخاری خود رونمایی کرد +عکس

فروش آیگو X در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • BE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 9
    مسخره بنجل ساز جاپونی
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 2
      دقیقا دارن از سایپا کیپی میزنن مسخره ها
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 1
    مردم دنیا چی سوار میشن .ما دهه شصتیها هم تو دهه شصت سوار مینی بوس وتاکسی پیکان دونفر جلو می شدیم الانم بیست ساله پراید وپژو 405 باید سوار شیم جدیدا هم قرعه کشی می کنند اگر برنده شدی بهت با قیمت کارخونه میدن .فرق جوون ایرانی با اونی که این ماشین به روز دنیا رو تو خارج از دم قسط وبدون بهره میخره چی هست؟چرا تو کشور اونها که مال بلاد کفر هستند از مردمشون بهره ونزول پول نمی گیرند اما اینجا وام ولیزینکگ خودرو دوبرابر قیمت دربیاد
  • BE ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 0
    اندازه هیکله بچه گونه خودشون ساختند
    • محسن IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      1 0
      والله درست گفتی ...البته کو گوش شنوا
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    خلایق هرچه لایق. به قول عضو مجمع تشخیص نظامشون: شایسه نظام نیست که مردم ماشین خارجی سوار بشن! آیا شایسته مردم هست؟
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    واقعا مزخرفه ، حتماً یه قیمت مزخرف هم داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس