آمریکا: نگرانی‌ درباره داعش در افغانستان را با طالبان مطرح کردیم

نماینده آمریکا در امور افغانستان در بروکسل گفت که کشورش از افزایش حملات داعش و حضور القاعده در افغانستان نگران بوده و این موضوع را با طالبان درمیان گذاشته است.

به گزارش مشرق، «توماس وست» نماینده آمریکا در امور افغانستان گفت که کشورش درباره افزایش حملات گروه داعش و همچنین حضور القاعده در افغانستان شدیداً نگران است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، توماس وست این سخنان را روز دوشنبه در بروکسل بیان کرد و افزود که واشنگتن می‌خواهد طالبان بر گروه داعش در افغانستان فایق آیند.

وست تصریح کرد که حضور القاعده در افغانستان نگران کننده بوده و آمریکا این موضوع را در گفت‌وگو با طالبان مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید

دست‌های پیدا و پنهان گسترش داعش در افغانستان

بر اساس گزارش‌ها افغانستان به تازگی‌ شاهد افزایش حملات گروه داعش بود.

داعش در ۱۱ آبان بیمارستان نظامی سردار محمد داوود خان در شهر کابل را هدف حملات انتحاری و تهاجمی قرار داد که در اثر آن ۱۹ تن کشته و حدود ۵۰ تن زخمی شدند.

مقام‌های نظامی آمریکا هم معتقد هستند که اعضای داعش ظرف شش تا ۱۲ ماه می‌توانند خارج از افغانستان حملاتی را انجام دهند و به همین ترتیب اعضای القاعده ظرف یک تا دو سال این توانایی را می‌تواند پیدا کند.

نماینده ویژه آمریکا در افغانستان همچنین افزود که واشنگتن در حال حاضر برای مرحلهٔ دیگر گفت‌وگوهای اطلاعاتی با طالبان در حال آمادگی است.

وی گفت که مرحله دیگر گفت‌وگوها میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر برگزار می‌شود، اما درباره موعد آن چیزی نگفت.

توماس وست در ۱۸ ماه اکتبر به این سمت گماشته شد. وی قرار است در این هفته راهی پاکستان، هند و روسیه شود.

وست در بروکسل با متحدان ناتو درباره نقشهٔ راه جهت به رسمیت شناختن حکومت طالبان بحث می‌کند.

توماس وست نماینده آمریکا در امور افغانستان که جانشین «زلمی خلیل‌زاد» شده در حالی روز چهارشنبه و پنجشنبه از کشورهای منطقه دیدن می‌کند که هند و پاکستان دو رقیب منطقه‌ای میزبان نشست‌های جداگانه درباره افغانستان هستند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های هندی در نشست دهلی نو نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و برخی کشورهای آسیا میانه شرکت خواهند کرد. پاکستان رقیب هند گفته که نماینده آنها در نشست هند شرکت نمی‌کند.

چین همسایه دیگر افغانستان هم تاکنون درباره شرکت نماینده‌اش در نشست دهلی نو چیزی نگفته است.

همزمان اسلام آباد میزبان نشست سه جانبه «تروئیکا» با حضور نمایندگان آمریکا، روسیه و پاکستان خواهد بود.

همچنین، طالبان روز دوشنبه تأیید کرد که امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان به دعوت رسمی پاکستان از این کشور دیدن می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس