کد خبر 1296801
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
انتقاد اتریش از سیاست دفاعی و امنیتی اروپا

وزیر دفاع اتریش در سخنانی ضمن انتقاد از سیاست دفاعی و امنیتی اروپا خواستار اصلاحات در این زمینه و تطبیق اتحادیه اروپا با شرایط کنونی برای تضمین امنیت شهروندان شد.

به گزارش مشرق، روزنامه اتریشی "کوریر" در مطلبی نوشت: همه گیری کرونا، بحران خاموشی ها و تهدیدات نظامی از چالش های این روزهای اتحادیه اروپا است و این سوال مطرح است که این اتحادیه چگونه خود را برای این چالش ها آماده می کند؟

"کلادیا تانر"، وزیر دفاع اتریش با توجه به این چالش ها امروز دوشنبه یک پروژه اساسی درباره استراتژی امنیتی اتحادیه اروپا ارائه داده و تاکید کرد که این استراتژی باید تا اواسط سال ۲۰۲۲ آماده شود. وی این سخنرانی را در حضور کارشناسان سیاست بین الملل ایراد کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود گفت: وضعیت سیاست امنیتی در اروپا بهبود نیافته، بلکه برعکس پیچیده تر شده است و خیلی چیزها دیگر قابل پیش بینی نیست؛ بنابراین اتحادیه اروپا باید پیوسته خود را با این شرایط تطبیق دهد.

وی ایجاد یک قطب نمای استراتژیک برای در پیش گرفتن یک استراتژی مشترک سیاست امنیتی و دفاعی در اروپا را لازم دانست. به گفته وی از جمله مسائل مرکزی و مهم در این فرآیند مدیریت بحران، تاب آوری، شایستگی و مشارکت است. در اینجا این مسئله مطرح است که هدف جهانی اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۶ مشخص شده و به یک استراتژی خاص برای سیاست مشترک امنیتی و دفاعی تبدیل شود.

وزیر دفاع اتریش همچنین تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید بالاخره به این روند خاتمه دهد که تنها درباره سیاست مشترک امنیتی و دفاعی صحبت کند. ما باید بالاخره امنیت را برای مردم تضمین کنیم.

تانیر همچنین گفت: برای اینکه آمادگی عمل ایجاد شود باید ظرفیت ها افزایش پیدا کرده و منافع و علایق ملی خاص پشت سر گذاشته شود. وی تاکید کرد که این مسئله مهم است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این قطب نما و طرح دفاعی پایبند باشند و خود را با آن تعریف کنند.

وی همچنین تاکید کرد که این قطب نما که وی در قالب یک استراتژی به آن اشاره کرد همچنین باید شایستگی عمل تک تک کشورهای عضو این اتحادیه را تقویت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس