زاخارووا در واکنش به حمله ورشو به بلاروس: نقش خود در ویرانی عراق را به یاد بیاورید!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یادداشتی از سیاست‌مداران لهستانی خواست تا به جای متهم کردن بلاروس، نقش خود را در ویرانی عراق به خاطر بیاورند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت که سیاست‌مداران لهستانی به جای انتقاد از رئیس‌جمهوری بلاروس بر سر بحران مهاجران عراقی در مرز با لهستان، باید نقش لهستان در حمله به عراق را به خاطر بیاورند.

این مقام روسی نوشت: زمان آن رسیده که سیاست‌مداران لهستانی که به لوکاشنکو لعن می‌فرستند و مینسک را به داشتن مشکل با مهاجران عراقی متهم می‌کنند، به یاد بیاورند که چگونه با نقش فعال ورشو، عراق نابود شد.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۰۰۰ نیروی لهستانی وارد یک کشور مستقل شدند تا دموکراسی را برقرار کنند. چرا حداقل امروزه قبول نکنیم که همین تعداد "عراقی‌های قدردان" - که اجدادشان  چنین سبک زندگی را متصور نمی‌شدند - تا پیش از آمدن برقرارکنندگان دموکراسی بی‌پروا، زندگی خودشان را در کشورشان می‌ساختند.

از تابستان هزاران مهاجر - که اغلب آن‌ها از خاورمیانه آمده‌اند - تلاش داشتند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لیتونی عبور کنند. مقامات اتحادیه اروپا، بلاروس را مسؤول تسهیل مهاجرت‌های غیرقانونی می‌دانند.

وزارت کشور لهستان گفته است نیروهای امنیتی مانع تلاش حمله به مرزها از سوی مهاجران از سمت مرزهای بلاروس شدند.

اگنی بیلوت، وزیر کشور لیتوانی نیز امروز پیشنهاد داد که در پی تجمع مهاجران در مرز بلاروس-لهستان وضعیت اضطراری در مرزهای این کشور اعلام شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    لهستان در کنار آمریکا و انگلیس و استرالیا .. صدام دیکتاتور را نابود کرد .
    • احمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      البته عراق و مردمش رو هم نابود کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس