ژاوی: دوست داشتم سرمربی «مسی»، «اتوئو» و «رونالدینیو» بودم

«ژاوی هرناندز» در جریان مراسم معارفه‌ و نشست خبری که بیش از یک ساعت به طول انجامید، فلسفه فوتبالی و ارزش‌هایی که خواستار نهادینه کردن آن در تیم بارسلونا است را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، اسطوره باشگاه بارسلونا امروز(دوشنبه) به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید این تیم معارفه شد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که آرزوی وی کار کردن در کسوت سرمربی با برخی از فوق‌ستاره‌های قدیم بارسا بوده، گفت: آرزو و نیت کنونی من کمک به نسل جدید بارسا است. بله؛ دوست داشتم سرمربی بازیکنانی مثل لیونل مسی، ساموئل اتوئو و رونالدینیو بودم. مسی برایم پیام فرستاد و آرزوی موفقیت کرد اما ما دیگر نمی‌توانیم به بازیکنانی فکر کنیم که نداریم.

وی ادامه داد: آمده‌ام تا به جوان‌های تیم کمک کنم که پیشرفت کرده و خوشحال باشند. ما روی همه حساب می‌کنیم. آنها همگی بسیار جوان هستند و برای آنان هر بازی حکم آزمون نهایی را دارد.  

ژاوی در ادامه در خصوص ارتباطش با بزرگ‌ترهای باشگاه گفت: با آنها رابطه خیلی خوبی دارم. همین حالا هم با چند از آنها صحبت کرده‌ام. آنها باید در لحظات حساس در خط مقدم باشند. باید تیم را هدایت کنند؛ ما بازیکنان بسیار جوانی داریم و در رختکن به آنان انگیزه و قدرت خواهیم داد. برنامه برای همه بازیکنان یکسان است. همگی از خط آغاز شروع می‌کنند. کسانی را که می‌شناسم درست همان‌هایی هستند که بیشترین فشار به آنان وارد می‌شود.

ژاوی: دوست داشتم سرمربی «مسی»، «اتوئو» و «رونالدینیو» بودم

وی افزود: از آنها می‌خواهم که رختکن را مدیریت کنند؛ آنها اهمیت زیادی دارند چون شرایط متفاوت زیادی را تجربه کرده‌اند. از نقاط ضعف و قوت آنان مطلعم و از آن به عنوان یک مزیت استفاده می‌کنم.

سرمربی سابق باشگاه السد قطر اضافه کرد: بیشتر از سیستم مورد استفاده، الگو و ایده ذهنی ما است. در السد با سیستم ۳-۴-۳ بازی می‌کردیم چون شدیدا مالک توپ و زمین بودیم. اما اینجا شرایط متفاوت است. در نهایت همان ایده «کرایوف» مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخستین مدافع تیم من، مهاجم است و اولین مهاجم دروازه بان. باید از لحاظ تاکتیکی کار کنیم و بدانیم در لحظات و موقعیت‌های متفاوت چطور عمل کنیم. به بازیکنان خواهیم گفت که ایده چیست و چه قوانینی باید رعایت شود. تا بازی مقابل اسپانیول همه چیز را برنامه‌ریزی کرده‌ام.  

وی ادامه داد: اگر به سبک خودمان بازی کنیم، در یک قدمی رسیدن به نتیجه قرار می‌گیریم. اگر به آنها(بازیکنان) این موضوع را تلقین کنیم که قادرند خوب بازی کنند و ببرند، موفق خواهند شد. معتقدیم بهترین راه برای بردن، خوب بازی کردن است. تمام سبک‌ها قابل احترام است اما ما می‌خواهیم زیبا، تهاجمی، بدون حدس و گمان، با فشار بالا و مالکیت بازی کنیم.  

ژاوی همچنین در مورد دلیل رد پیشنهاد بارسا در گذشته و همچنین دلیل پذیرفتن پیشنهاد اخیر این تیم نیز توضیح داد و گفت:  اولین باری که بارسا پیشنهاد داد، احساس کردیم که زمان مناسبی نیست؛ هم از حیث فوتبال و هم از نظر خانوادگی. علاوه بر این، معتقدم هدایت بارسا در آن برهه برای من زود بود؛ ضمن اینکه در بحبوحه انتخابات باشگاه بود و زمان مناسبی نبود. حالا رابطه خوبی با «خوان لاپورتا» رییس باشگاه دارم. فکر می‌کنم او بهترین رییسی است که باشگاه در تمام ادوار خود داشته است؛ او با من تماس گرفت و من هم هیچ شکی نداشتم. مشکلم فقط خانوادگی بود؛ در قطر ما زندگی خیلی خوبی داریم؛ دو فرزند جوان داریم.

ژاوی: دوست داشتم سرمربی «مسی»، «اتوئو» و «رونالدینیو» بودم

وی در مورد «عثمان دمبله» و مصدومیت ادامه دار وی نیز گفت: یک تیم همیشه مصدوم دارد. مشکل اینجا است که تعداد آنان زیاد است. باید خوب تمرین کنید تا بازیکنان مصدوم نشوند. مراقبت همه‌جانبه از بازیکنان مصدومیت آنان را کاهش می‌دهد. از نظر من دمبله با تلاش می‌تواند بهترین در پستش باشد. باید به او کمک کنیم. تمدید با او هم در اولویت است.

هافبک اسبق آبی‌اناری‌ها اضافه کرد: می‌توانیم سیستم خودمان را عوض کنیم. باید تهاجمی، قوی بوده و درنیمه زمین حریف به آنها فشار وارد کنیم.  

ژاوی که زیر دست سرمربیان بزرگی همچون «لوئیس فن‌خال» و «پپ گواردیولا» کار کرده، معتقد است که هر کدام از آنها چیزهای زیادی به وی آموخته‌اند

وی در این باره ادامه داد: از همه چیزی یاد گرفته‌ام. بعضی اوقات روی نیمکت نشسته‌ام و به یکباره حرف‌های مربیان خودم را به یاد می‌آورم. خیلی خوش‌شانسم چون آنها تجربیات زیادی در اختیار من قرار دادند. مقایسه شدن با گواردیولا برای من افتخار است چون او افتخارات زیادی کسب کرده و برای من یک مرجع است. بهترین سرمربی دنیا؛ هرچند هر نوع مقایسه‌ای با او برای من اتفاق خوبی نیست. پروژه من در بارسا میان تا بلندمدت است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس