بیش از ۱۴۰ خلبان افغانستانی در تاجیکستان، بازداشت هستند

دستکم ۱۴۳ نفر از خلبانان نیروی هوایی افغانستان که پس از سقوط دولت «اشرف غنی» به تاجیکستان فرار کرده بودند، در این کشور در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، خلبانان افغان که پس از سقوط دولت افغانستان با امید نجات توسط شرکای نظامی آمریکایی خود به تاجیکستان و ازبکستان گریخته بودند در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کردند که توسط واشنگتن رها شده‌اند.

این در حالی است که ۱۴۳ نفر از این خلبانان توسط مقامات تاجیکستانی در بازداشت به سر می‌برند.

یکی از این خلبانانی که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود به «نیویورک تایمز» گفت: ما به ارتش و دولت آمریکا باور داشتیم که به ما کمک خواهند کرد تا از این وضعیت خارج شویم.

براساس این گزارش، خلبانان افغان با انتقاد از وضعیت نامعلوم خود می‌گویند که روز به روز ناامیدتر می‌شوند و نمی‌دانند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

یکی از اعضای سابق نیروی هوایی افغانستان نیز در تماس با نیویورک تایمز گفته که در ۵ سال گذشته شانه به شانه با نظامیان آمریکایی کار کرده است اما اکنون آمریکا او و همکارانش را فراموش کرده است.

طالبان پس از تسلط بر کابل برای مقام‌های دولت اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق و متواری و همچنین اعضای ارتش افغانستان اعلام عفو عمومی کرد اما تعدادی از خلبانان نیروی هوایی همچنان نگران امنیت جانی خودشان هستند و به کشورشان برنگشتند.

این افراد پیش تر نیز گفته بودند که آنها با ۱۷ هواپیمای جنگی به خاک تاجیکستان وارد شدند و از زمان ورودشان به این کشور مقامات تاجیک با گرفتن مدارک هویتی و تلفن‌های  همراهشان، نتوانستند تماسی با بستگانشان در  افغانستان بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس