سامانه های استفاده شده در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش بومی هستند

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: همه سامانه هایی که در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش استفاده شد بومی و تولید داخل هستند و در لبه فناوری روز جهان قرار دارند.

به گزارش مشرق، امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، اظهار داشت: نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش یکی از چهار نیروی شرکت کننده در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران است که توانست در کنار سایر نیرو ها به خوبی ماموریت‌های محوله را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد انتحاری آرش «نزاجا»

وی بکارگیری سامانه های تولید داخل را از ویژگی های بارز رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش دانست و تاکید کرد: همه سامانه هایی که در این رزمایش به کار بردیم در حوزه کشف و شناسایی، سامانه های راداری ، جنگالی و سامانه‌های درگیری و...، بومی و تولید داخل هستند که در لبه فناوری روز جهان قرار دارند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: با خواست خداوند متعال نیروهای شرکت کننده در این رزمایش توانستند به تمامی وظایف محوله عمل کنند و بسیار خوش بدرخشند.

امیر صباحی فرد برگزاری رزمایش را حق مسلم ایران دانست و گفت: حق مسلم خودمان می‌دانیم در دریای عمان، خلیج فارس و هر جایی که صلاح باشد، رزمایش های خودمان را انجام دهیم و نیروهای فرامنطقه‌ای اگر می‌خواهند رزمایشی برگزار کنند، همان گونه که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند، بروند و در خلیج خوک ها رزمایش برگزار کنند.

وی استفاده گسترده از پهپاد های رزمی و شناسایی را از دیگر ویژگی های رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش دانست و گفت: ما از انواع پهپاد ها در این رزمایش استفاده کردیم که از آن جمله می توان به پهپاد های رزمی اشاره کرد که قابلیت درگیری با پرنده های با سرنشین و بدون سرنشین دشمن را دارند و این پرنده ها از قابلیت‌های بسیاری برخوردار هستند که در هر میدانی حاضر شوند پرنده های دشمن را متواری خواهند کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ولی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    امیر ضمن تبریک وخسته نباشید. لطفاً به نحوه تقسیم حق عملیاتی گروه ارومیه که توسط منطقه بالا کشیده میشه رسیدگی کنید. ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس