تلاش رزمناوهای آمریکا و ناتو برای سنجش قدرت نظامی روسیه در دریای سیاه

وزیر دفاع روسیه با اشاره به حضور ناوهای آمریکا و ناتو در دریای سیاه برای بررسی توان نظامی روسیه گفت که این کشور نیز در صدد برگزاری چندین رزمایش است.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه گفت، ناوهای موشک انداز آمریکا و کشتی‌های جنگی ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت ناوگان روسیه در سواحل دریای سیاه و نحوه حفاظت از مرزهای جنوبی روسیه را آزمایش کنند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این زمینه گفت: «وقتی ما این را می‌بینیم که یک کشتی جنگی متعلق به یک قدرت غیرمنطقه‌ای وارد دریای سیاه می‌شود و می فهمیم که سلاح‌های دقیق دوربرد حمل می‌کند، وقتی می بینیم که این سلاح‌ها روی آن مستقر هستند و این یک تور گردشگری نیست طبیعتاً  آن را به دقت زیر نظر داریم و آن را دنبال می‌کنیم و می‌دانیم که هرگونه تحریک در هر زمان ممکن است، همانطور که اخیراً در مورد یک ناوشکن انگلیسی انجام شد و البته باید از چنین مواردی جلوگیری کنیم.»

شویگو گفت، به بیان دقیق‌تر این تلاش دائمی برای آزمایش ما است تا ببینیم چقدر آماده‌ایم و چقدر خود را به طور مؤثر در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده ساخته‌ایم.

فرمانده دفاع روسیه گفت: «همانطور که من متوجه شدم، آنها متعاقباً در حال برنامه‌ریزی رزمایش‌هایی با همسایگان ما، رزمایش‌هایی با نیروی دریایی گرجستان و اوکراین هستند. اما ما نیز رزمایش‌هایی برگزار می‌کنیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.»

اینک دو ناو جنگی ایالات متحده در دریای سیاه در حال فعالیت هستند و نیروها و توانمندی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در دریای سیاه را زیر نظر دارند. ناوگان ششم ایالات متحده پیشتر اعلام کرد که کشتی‌های جنگی  ایالات متحده برای عملیات مشترک با متحدان و شرکای ناتو در منطقه به دریای سیاه اعزام  شده‌اند.

وزیر دفاع روسیه چندی قبل گفت که پروازهای هواپیماهای جاسوسی و تاکتیکی ناتو نزدیک مرزهای این کشور نسبت به سال گذشته تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

 شویگو در نشست مشترک هیات وزیران دفاع روسیه و بلاروس گفت: «پروازهای هواپیماهای شناسایی و تاکتیکی نیروی هوایی ناتو در مناطق هم مرز با فدراسیون روسیه ۳۰ درصد افزایش یافته است.»

وزیر دفاع روسیه افزود که شدت تمرینات عملیاتی و رزمی ناتو همچنان بالاست. وزیر دفاع روسیه گفت: «سالانه بیش از ۳۰ رزمایش بر اساس سناریوی رویارویی مسلحانه با روسیه  نزدیک مرزهای غربی برگزار می‌شود. کشورهای خارج از ائتلاف ناتو مانند گرجستان، اوکراین، سوئد و فنلاند در این رزمایش‌ها بیش از پیش شرکت می‌کنند.»

آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه، به ویژه مرزهای غربی این کشور اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین، بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    روسیه بهتره هر روز سلاحههای جدید و پیشرفته ودر عین حال به روز و در مقیاس انبوه در شهرهای زیر زمینی تولید و انباشت کنه و به موقش آنها را روی سر دشمنان کشورش آوار کنه ضمن اینکه به سلاحههای بیولوزی هم بهتره فکر کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس