نگرانی رسانه صهیونیستی از پیروزی نیروهای یمنی در مأرب

روزنامه عبری زبان جروزالم پست اخیرا در مطلبی به پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در استان مأرب پرداخته و نوشته‌است: شکست عربستان سعودی در مأرب خطر منطقه‌ای را برای «اسرائیل» افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق از تارنمای المسیره، جروزالم پست نوشته است که نبرد مأرب پس از عملیات «بهار پیروزی» که توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی انجام شد، به نقطه محوری رسیده است و اگر ارتش و کمیته‌های مردمی مناطق باقیمانده مأرب را به کنترل خود در آورند یک "شکست" برای نظام سعودی است.

در ادامه آمده است: عربستان سعودی در یمن مداخله کرد تا انصارالله را از کنترل شهرهای بزرگ بازدارد و از همان لحظه ریاض در تلاش برای حمایت از نیروهای منصور هادی، رییس‌جمهور مستعفی و فراری یمن برآمد؛ اما نتوانست واقعیت را تغییر دهد.

این روزنامه به ابعاد منطقه ای آزادسازی استان مارب اشاره کرده و آن را دستاورد بزرگی برای نیروهای ارتش، کمیته‌های مردمی و «انصارالله» دانسته که خود را بخشی از محور مقاومت در منطقه می دانند.

جروزالم پست افزوده است که صنعا پهپادهایی با قابلیت دسترسی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در اختیار دارد.

به باور این روزنامه شکست ریاض در مأرب، تشدید تهدیدات منطقه‌ای از یمن، سوریه، عراق، لبنان و خلیج عمان را دوچندان می‌کند که رژیم صهیونیستی آن را «قوس مشترک تهدید» و «منبع نگرانی جدی» می‌داند.

این رسانه صهیونیستی همچنین نوشته است که انصارالله نبرد خود با عربستان سعودی را بخشی از جنگ همه جانبه‌شان علیه اسرائیل و آمریکا می‌دانند و مأرب تنها یک سنگ بنا است.

این نخستین باری نیست که صهیونیست ها از پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی در یمن ابراز نگرانی می کنند که حاکی از ارتباط نزدیک میان متجاوزان و منافع اسرائیل است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس