کد خبر 1295647
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
بن‌بست در مذاکرات ارتش و غیرنظامیان سودان/ سفر هیئت اتحادیه عرب به خارطوم

همزمان با سفر هیئت اتحادیه عرب به خارطوم دو منبع در دولت عبدالله حمدوک به رویترز گفتند، مذاکرات به منظور حل بحران کشور دچار مشکل شده است.

به گزارش مشرق، این دو منبع گفتند، بعد از اینکه ارتش سودان از بازگشت به مسیر گذار دموکراسی سرباز زد، مذاکرات به منظور حل بحران در کشور با مشکل روبه‌رو شد.

این دو منبع اشاره کردند، ارتش سودان بر محدودیت‌های امنیتی علیه عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر و محدودتر کردن تماس‌های او افزوده است.

این در حالی است که اتحادیه عرب اعلام کرد، هیئتی عالی‌رتبه از دبیرخانه این نهاد به ریاست حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب برای مشارکت در حل و فصل بحران سودان عازم خارطوم شد.

اتحادیه عرب اعلام کرد، به دستور احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب این هیئت را فرستاده تا با رهبران سودان از اقشار مختلف ملاقات کند. این سفر با هدف حمایت از تلاش‌ها برای عبور از بحران سیاسی این کشور است تا خواسته‌های ملت سودان در جهت برقراری صلح و ثبات محقق شود.

همچنین گروه‌های معترض ابتکارعمل‌های مورد حمایت جهانی برای بازگشت به تقسیم قدرت با ارتش بعد از وقایع ماه گذشته میلادی را رد کرد و خواستار دو روز تحصن سراسری از فردا شد.

تجمع شاغلین سودان که خیزش علیه عمر البشیر، رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور را دو سال پیش هدایت کرد، گفت، میانجی‌گری‌ها برای راه حل جدید بین فرماندهان ارتش و غیرنظامیان منجر به ایجاد مجدد بحران می‌شود.

این تجمع متعهد شد به اعتراضات تا تشکیل دولت مدنی کامل برای هدایت روند گذار ادامه دهد.

این اعتراضات تحت شعار "نه مذاکرات، نه راه میانه و نه تقسیم قدرت" است و تجمع شاغلین سودان در سراسر کشور خواستار تحصن و نافرمانی مدنی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس