کد خبر 1295238
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
کودکان گمشده و گورهای بی نشان بومیان در کانادا

پیدا شدن گورهای جمعی بومیان در کانادا نقض حقوق این قشر را بیش از پیش نشان می دهد.

به گزارش مشرق، سال‌هاست که کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا از دولت فدرال می‌خواهد تا تمام سوابق مربوط به کودکان فوت شده در مدارس شبانه روزی بومیان را منتشر کند اما این موضوع بی‌فایده بوده است.

به گزارش «ای پی تی ان نیوز»، از سال ۲۰۰۷، زمانی که گری مراستی، نماینده لیبرال، از استیون هارپر، نخست وزیر وقت کانادا خواست تا اجساد کودکان گمشده را به خانه هایشان بازگرداند و از آن‌ها عذرخواهی کند، نمایندگان پارلمان از اقدامات مشابهی حمایت کردند.

بیشتر بخوانید:

پیدا شدن اسناد جدید درباره مدارس بومیان کانادا

در سال ۲۰۰۹، کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا برای پیش بردن پروژه «کودکان گمشده و گورهای بی نشان» درخواست ۱.۵ میلیون دلاری برای اقدامات مربوطه را ارائه کرد اما گوش شنوایی برای رسیدگی به این درخواست در کانادا وجود نداشت.

تابستان امسال جوامع بومی و کانادایی‌ها از کشف گورهای بی نشان ۲۱۵ کودک بومی در محوطه اطراف مدرسه شبانه روزی بومیان کملوپس شوکه شدند با این حال، تاکنون تعهدی برای انتشار سوابق مدارس شبانه روزی بومیان در کانادا انجام نشده است.

تجربه نشان می‌دهد چیزی به جز سخن گفتن از سوی دولت کانادا وجود نداشته است، واضح است که کانادا جنگ خود را علیه مردم بومی متوقف نخواهد کرد.

روزی که گورهای ۲۱۵ کودک بومی در محوطه مدرسه شبانه روزی کملوپس پیدا شدند، بسیاری متوجه شدند که کانادا نمی‌تواند به دلیل تداوم نقض حقوق اولیه مردم بومی در این کشور که امروز نیز ادامه دارد، تحقیقی انجام دهد، زیرا در واقع این کشور حقوق بشر این افراد را نقض می‌کند؛ این یک تضاد منافع آشکار است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس