کد خبر 1295230
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
رسوایی جدید رژیم اسرائیل؛ شکنجه وحشیانه اسرای فلسطینی پس از «عملیات تونل» و ربایش ۲ صهیونیست

شبکه الجزیره در مستندی فاش کرد که رژیم اسرائیل بعد از بازداشت اسرای عملیات تونل، اسرای فلسطینی را به شدت شکنجه و سرکوب کرده و از ترس رسوایی، بر ربوده شدن دو شهروند خود سرپوش گذاشته است.

به گزارش مشرق، فایل صوتی‌ای که از زندان جنجالی «جلبوع» رژیم اسرائیل به بیرون درز کرده، ثابت می‌کند که اداره زندان‌های این رژیم، اسرای فلسطینی را بعد از بازداشت دوباره اسرای تونل آزادی، به شکل وحشیانه‌ای شکنجه کرده اند.

شبکه الجزیره قطر جمعه شب در مستندی به نام «ما اخفی اعظم» فایل صوتی یکی از اسرای فلسطینی در زندان جلبوع را که اخیرا رسوایی بزرگی را در سطح امنیتی و سیاسی برای صهیونیست‌ها رقم زدند، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش فشار رژیم صهیونیستی بر اسرای فلسطینی

در این فایل صوتی، اسیر فلسطینی می‌گوید:‌ «ما در بدترین شرایطی به سر می بریم که بشریت تاکنون به خود دیده؛ [اداره] زندان‌ها کاری کرده که کودکان، پیر شده‌اند.»

در بخشی دیگر این اسیر می‌گوید: «بعد از فرار شش اسیر از زندان، شعار زندانبان این بود که "استخوانش را بشکنید؛ قانونی در کار نیست"»

در این برنامه مستند، همچنین به سرکوب وحشیانه اسرای فلسطینی طی سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز اشاره شده است و اسامی و تصاویر افسران اسرائیلی ای که در شکنجه این اسرا نقش و مشارکت داشتند، افشا شده است.

علاوه بر این،‌در این مستند برای اولین بار درباره ربوده شدن دو اسرائیلی در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی اشاره شده که رژیم صهیونیستی درباره آن تا الآن سکوت کرده است.

۱۵ شهریور، پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، در سال نو یهودی موفق شدند از امنیتی‌ترین زندان، زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهم‌ترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند که رژیم صهیونیستی بعد از رسوایی گسترده آن‌ها را دوباره بازداشت کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس