کد خبر 1295186
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
واکنش حشد شعبی عراق به حوادث امروز بغداد

سازمان الحشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای از حوادث پیش آمده در شهر بغداد ابراز تأسف کرد و گفت که این سازمان تلاش می‌کند خود را از اختلافات سیاسی دور نگه ‌دارد.

به گزارش مشرق، سازمان حشد شعبی عراق جمعه شب در واکنش به درگیری‌های امروز شهر بغداد که ده‌ها زخمی و چند کشته بر جا گذاشته، بیانیه‌ای صادر کرد.

الحشد الشعبی در این بیانیه ضمن ابراز تأسف از «حوادث تأسف برانگیزی» که تظاهرات مردمی و مسالمت‌آمیز بغداد شاهد آن بود،   حمله به معترضان به نتایج انتخابات را «غیرموجه» دانست و از آن‌ها خواست که به مسالمت آمیز بودن تظاهرات به منظور تضمین حقوقشان پایبند باشند.

سازمان الحشد الشعبی همچنین از نیروهای امنیتی خواسته ملزم به اتخاذ اقدامات حرفه‌ای و دوری از خشونت بوده و مسببان و مسئوان حوادث امروز را تحت پیگرد قرار دهند.

در این بیانیه، الحشد الشعبی ضمن اینکه بار دیگر بر حمایت از حقوق مردم در اعلام خواسته‌هایشان به شکل مسالمت آمیز، تأکید کرد که این سازمان و نیروهایش به هیچ وجه علاقه ای به ورود به اختلافات سیاسی مشخصی ندارد و مخالف هرگونه تلاش از سوی برخی از احزاب سیاسی برای وارد کردن نام الحشد الشعبی در درگیری‌های سیاسی است.

در این بیانیه آمده است: «سازمان الحشد الشعبی همانگونه که عراقی‌ها به یاد دارند، موسسه‌ای امنیتی تضمین کننده امنیت و حاکمیت کشور و مردم عراق و نظام دموکراسی آن در برابر همه چالش‌ها و خطرات است.»

شهر بغداد از صبح امروز جمعه شاهد جو امنیتی بود و نیروهای امنیتی و پلیس بعد از اعلام فراخوان گروه‌های معترض به نتایج انتخابات اخیر برای برگزاری تظاهرات در میادین و خیابان‌های اصلی این شهر به ویژه در منطقه الخضراء (منطقه سبز) حضور منتشر شدند. در این منطقه اکثر سفارات و ادارات دولتی در این بخش از شهر قرار دارند.

بر اساس گزارش‌ها درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و معترضان به نتایج انتخابات رخ داده است که در نوع خود کم سابقه بوده و باعث کشته و زخمی شدن شماری شده است که همین مسئله واکنش طیف زیادی از رهبران سیاسی و مقامات عراق را در پی داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس