کتاب «همراه نور» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «همراه نور» درباره قرآن پژوهی تألیف مهدی قمصریان برای گروه سنی نوجوانان و جوانان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، چاپ دوم کتاب «همراه نور» تألیف مهدی قمصریان برای گروه سنی نوجوانان و جوانان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

در این اثر که فرهنگ توصیفی اجمالی شناخت علوم قرآنی نام گرفته است، با توجه به کمبود آثار علمی‌ تحقیقی به زبان ساده و روان در این زمینه، تلاش شده است لغات و اصطلاحات کاربردی آموزش علوم قرآن با رعایت ایجاز و با بیانی گویا و در عین‌ حال مستند به منابع تحقیقی اصیل و صحیح به‌ ویژه برای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به این حوزه تعریف و تبیین شود.

قرآن‌دوستان و قرآن‌پژوهان می‌توانند با استفاده از این کتاب، شناختی مبنایی و اولیه نسبت به الفاظ کاربردی آموزشی علوم قرآنی پیدا کنند.

استادان و مربیان قرآنی نیز می‌توانند با بهره‌گیری از این کتاب به‌عنوان یکی از منابع آموزشی، روند آموزش قرآن‌پژوهان علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان علاقه‌مند در مقطع سنی ۱۶ تا ۳۵ سال را که مخاطبان اصلی این اثر هستند، تسهیل بخشند.

ادبیات و بیان روان و قابل‌فهم، ایجاز و پرهیز از اطناب به همراه ساده‌سازی متن برای تسهیل فهم مطالب و حتی‌الامکان پرهیز از واژه‌ها و متون مغلق، ثقیل و صعب، چکیده‌سازی مفاهیم و اکتفا به حدی از متن که پاسخگوی نیاز اولیه و آشنایی مقدماتی مخاطب با موضوعات باشد، تلاش برای دربرگیری سطح وسیعی از موضوعات مرتبط با علوم قرآنی به‌نحوی‌که مرور مجموع آن‌ها بتواند جامعیت اولیه ایجاد کند و قابلیت تعریف به‌عنوان یک کتاب کمک‌آموزشی‌مبنایی جهت بهره‌برداری قرآن‌پژوهان به‌ویژه در مراحل مقدماتی و متوسط، ازجمله اهداف و رویکردهای اصلی نگارنده کتاب «همراه نور» به شمار می‌رود.

چاپ دوم این کتاب در ۱۳۶ صفحۀ رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com،  اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس