حوادث

سه مرد افغانستانی که پسری ۹ ساله را ربوده و برای آزادی اش ۴۰۰ هزار دلار خواسته بودند پس از ۱۵ روز در عملیات ویژه پلیس آگاهی تهران به دام افتادند.

به‌گزارش مشرق، ظهر ۲۷ مهر مرد جوانی هراسان به اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت رفت و از ربوده شدن پسر ۹ ساله‌اش خبر داد. او در تحقیقات گفت: ساعت حدود یک بعد از ظهر پسرم الیاس برای شرکت در یک کلاس آموزشی به همراه دوستش راهی مدرسه شد. دقایقی بعد دوست الیاس تنها به خانه برگشت و گفت دو مرد جوان در حالی که صورت هایشان را پوشانده بودند سوار بر موتورسیکلت به الیاس نزدیک شدند.

بیشتر بخوانید

فیلم/ لحظه آزادی گروگان ۹ ساله افغانستانی در تهران

آنها به پسرم گفته‌اند از دوستان پدرت هستیم و باید تو را پیش پدرت ببریم. پسرم هم سوار موتور آنها می‌شود، وقتی دوست الیاس به مدرسه می‌رود متوجه می‌شود که مردان موتورسوار او را به مدرسه نرسانده‌اند و نگران می‌شود و ماجرا را به من خبر می‌دهد.

با شکایت این مرد بنکدار در رابطه با ربوده شدن پسر ۹ ساله اش، تحقیقات به دستور بازپرس عظیم سهرابی آغاز شد. در نخستین گام، کارآگاهان به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محل ربودن الیاس رفتند، اما شماره پلاک موتورسیکلت پوشانده شده بود و هیچ رد و سرنخی از کودک ربایان به‌دست نیامد.

در گام بعدی تحقیقات از پدر الیاس صورت گرفت، با این احتمال که کودک ربایان به خاطر اختلاف قدیمی دست به این کار زده‌اند. اما پدر الیاس مدعی بود که هیچ اختلافی با کسی ندارد.

تحقیقات برای یافتن کودک افغان ادامه داشت تا اینکه چند ساعت بعد تماس‌های کودک ربایان آغاز شد. ۴۰۰ هزار دلار برای آزادی کودک، شرط آنها برای رها کردن کودک بود. آنها خانواده الیاس را تهدید کردند که چنانچه این پول را نپردازند یا موضوع را به پلیس خبر دهند کودک را می‌کشند. در ادامه کودک ربایان ۴ فیلم از پسربچه برای والدینش ارسال کردند. فیلم‌هایی که در آنها کودک ۹ ساله گریه می‌کرد و از خانواده‌اش می‌خواست تا او را هر چه زودتر آزاد کنند.

از آنجا که گروگانگیران هربار با یک خط تلفن تماس می‌گرفتند و این خط‌ها هیچ اعتباری نداشت کارآگاهان در بررسی این شاخه از تحقیقات با شکست مواجه شدند.

در حالی که خانواده پسربچه هرلحظه در تب و تاب شنیدن خبر ناگواری از پسرشان بودند این بار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت سرنخ‌هایی از متهمان به‌دست آوردند. طبق تحقیقات صورت گرفته کودک ربوده شده در خانه‌ای ویلایی در خاورشهر نگهداری می‌شد. با مشخص شدن محل گروگانگیری و شناسایی هویت سه متهم این پرونده و پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی پایتخت، مأموران وارد عمل شده و صبح ۱۲ آبان یکی از متهمان را در تهران بازداشت کردند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم راهی خانه ویلایی در خاورشهر شده و پس از دستگیری دو عضو دیگر این باند کودک ربایی، الیاس را که داخل اتاقی در خانه قدیمی حبس شده بود در عملیاتی ویژه نجات دادند و به اداره آگاهی منتقل کردند.

وقتی خبر آزادی پسربچه به پدر و مادرش اعلام شد آنها ساعت ۱۱ صبح ۱۲ آبان سراسیمه خود را به اداره آگاهی رسانده و پسرشان را پس‌ از ۱۵ روز در آغوش کشیدند.

الیاس که از نظر روحی آسیب دیده، گفت: وقتی مرا ربودند در اتاقی که در خانه قدیمی بود حبس کرده و کتکم زدند. وقتی گریه کردم از من فیلم گرفتند و برای پدر و مادرم فرستادند. در این مدت فقط کیک و آبمیوه به من می‌دادند، اما دست و پایم را نبستند.

یک هفته در کمین

سه متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه به کودک ربایی با انگیزه اخاذی اعتراف کردند و گفتند: از طریق یکی از دوستانمان با خبر شدیم که وضع مالی پدر الیاس خوب است. به‌همین دلیل تصمیم به ربودن او گرفتیم. یک هفته او را زیر نظر گرفتیم و روز حادثه به سراغ الیاس رفته و او را ربودیم. ما هیچ اختلافی با پدر الیاس نداشتیم تنها به‌خاطر اینکه می‌دانستیم وضع مالی خوبی دارد این نقشه را طراحی کردیم.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هاشم IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    7 0
    طراح از افسران ارتش منحله افغان وجوانک افغان که 15 روز به ایران امده بود در اقدام به بریدن سرنوجوان 15 ساله مان نا کام ماند باید جدی بگیریم شل گرفتن محکم خوردن را در پی دارد نیروهای نظامی باید در پی امادگی یک جنگ چریکی امادگی داشته باشیم 20سال قبل نیز شاهد هجوم افاغنه تا10کیلومتر مشهد بودیم که با گروگان گرفتن اهالی روستاهای ایران باج میگرفتن
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    درود و سپاس از پلیس نیروی انتظامی ایران بزرگ .. مسئولین محترم لطفا" فکری جدی و اساسی برای این معضل جمعیت میلیونی مهاجرین غیرقانونی افغان در ایران عزیز بکنید ! طی ماه های اخیر این موارد در گوشه و کنار ایران زیاد شده ..
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    اﻓﻐﺎﻧﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﻘﻴﻢ اﻳﺮاﻥ ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻏﻴﺮ ﻣﺠﺎﺯ ﻫﺴﺖ ﺭاﺣﺖ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ ﭼﻪ ﻗﺘﻞ ﻫﺎﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ اﻧﺠﺎﻡ ﺩاﺩﻧﺪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺧﻴﻠﻲ ﺭاﺣﺖ اﺯﻛﻨﺎﺭ اﻳﻦ ﻧﻮﻉ اﺗﻔﺎﻓﺎﺕ ﺭﺩ ﻣﻴﺸﻮﻧﺪ و ﺯﻭﺩ ﻓﺮاﻣﻮﺵ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﻣﺴﻌﻮﻻﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﻴﻠﻲ اﺯ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﻫﺎ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ و ﺧﻮاﻫﺎﻥ اﻗﺎﻣﺖ ﺩاﻳﻤﻲ ﺑﺮاﻱ اﻧﻬﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    داستان تکراری
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      دقیقا" ! متاسفانه بیش از چهل سال که این داستان تکراری ادامه داشته و همچنان ....!
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    درود و سپاس از پلیس و نیروی انتظامی ایران عزیز ، متاسفانه حدودا" بیش از 13 میلیون نفر مهاجر غیر قانونی افغانی در ایران حضور دارند و همین معضل باعث نا امنی در شهرهای ایران عزیز شده لطفا" مسولین کشور فکری جدی برای این معضل بکنند ! ما ایرانیان بقدر کافی مشکلات خودمان را داریم دیگر توان اینکه تاوان و هزینه حضور چند میلیون افغانی در ایران عزیز را نداریم ..
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    ﭘﺲ ﻛﻲ اﻳﻦ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﮔﺮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﻛﺸﻮﺭﺷﺎﻥ ﭼﺮا ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻛﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﺟﻨﺎﻳﺖ ﻗﺘﻞ ﺩﺯﺩﻱ اﺩﻡ ﺭﺑﺎﻱ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺑﺎﺯﻫﻢ ﻫﻴﭻ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ ﺗﺎ اﻳﻨﻬﺎ ﺑﺮﮔﺮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﻛﺸﻮﺭﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ ﺷﻬﺮ ﺷﻴﺮاﺯ ﭘﺮﺷﺪﻩ اﺯ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﻫﺎﻱ ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻏﻴﺮ ﻣﺠﺎﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﻤﻪ ﻧﻮﻉ ﺧﻼﻑ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ اﺳﺎﻳﺶ ﺭا اﺯاﻳﻦ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺑﻪ اﺭﮔﺎﻧﻬﺎﻱ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺗﺎ اﻳﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮﻱ اﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﻫﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﺻﻼ ﺗﻮﺟﻪ اﻱ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ و ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺧﺎﺻﻲ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ اﺯ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﻫﺎ اﻧﮕﺎﺭ ﻣﺎ ﺑﻴﮕﺎﻧﻪ ﻫﺴﺘﻴﻢ و اﻧﻬﺎ ﺳﺎﻛﻨﺎﻥ اﺻﻠﻲ اﻳﻨﺠﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    استان البرز محمد شهر کرج چند تن اتباع افغانی یک راننده وانت رو به قتل رساندن جسد مقتول رو درون چاه انداختند اتومبیل وانت مقتول رو سرقت کردند که خوشبختانه با هوشیاری پلیس زحمت کش نیروهای انتظامی میهن عزیزمان این اتباع شناسایی دستگیر و اعتراف به جرم خویش کردند باید سپاسگزار نیروهای انتظامی کشور باشیم مسولین مربوطه اتباع بیگانه باید فکری جدی برای این وضعیت ناخوشایند و خطر ساز اتباع افغانی شوند، کشورشان افغاتستان امنیت و تحت حاکمیت طالبان در حال پیشرفت و به وجود همه این افاغنه محترم نیاز دارد باید ایران شرایط بازگشت فوری اتباع رو به کشورشان افغانستان فراهم کند ..
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    چهار دهه ، چهل سال بیشتر شد که ما ایرانیان میزبان جمعیت میلیونی اتباع افغانستانی بوده و همچنان هم گفته شده چیزی در حدود 13 میلیون نفر مهاجرین غیر قانونی افغانی در ایران حضور دارند که باعث مشکلات و معضلات و هزینه های فراوانی به کشور و ملت ایران شده اند، خصوصا" در این شرایط اقتصادی ایران که باعث بیکاری چند میلیون کارگر و جوان ایرانی شده اند، متاسفانه گویا مسئولین مربوطه کشور هیچ اعتنایی به این مسائل نمی‌کنند ! چرا اتباع بیگانه مهاجرین افغانستانی رو به کشورشون باز نمی گردانید ؟ لطفا" هر چه زودتر فکری جدی برای این مشکل خطرناک و هزینه ساز بکنید خوشبختانه افغانستان امنیت و شرایط خوبی پیدا کرده افغانی های عزیز باید به کشور خود بروند افغانستان به وجود این بزرگان احتیاج دارد همت کنید کشورتون افغانستان رو آباد و سر بلند کنید ..
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    مردم ایران مظلوم هستن واقعا موردظلم وستم همونایی قرارمیگیرن که بهشون پناه دادن رسانه های پفیوز خارج از کشور هم مثلا ازحقوق بشرحرف میزنن اما درقبال این حوادث کاملا سکوت کردن اماکافیه یه اتفاقی برای یکی ازهمین افغانیای ساکن ایران بیفته شروع به غربتی بازی میکنن درایران حقوق افغانیا رعایت نمیشه
    • ایران وطنم iran IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      احسنت ، دقیقا" والله همینطوره ! مظلوم تر از ایران و ایرانی نیست بخدا .. مظلوم وطن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس