۱۵۰۰ نفر از نیروهای دولت مستعفی به مقاومت یمن پیوستند

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن از ورود ۱۵۰۰ نفر از نیروهای دولت مستعفی به صنعاء و بیعت با ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.

به گزارش مشرق، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) شب گذشته (پنجشنبه) در صفحه شخصی خود در توئیتر خود نوشت که ۱۵۰۰ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در مأرب، وارد شهر صنعاء پایتخت یمن شده و از دولت مستعفی منصور هادی جدا شده‌اند.

بیشتر بخوانید

واکنش انصارالله به اقدام دولت مستعفی و فراری یمن

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، او نوشت: «نزدیک به ۱۵۰۰ نیرو از فرزندان عزیز مأرب به صنعاء بازگشته‌اند. قدوم این عزیزان با کرامت را گرامی داشته و به آن‌ها می‌گوییم که به پایتخت خودتان و به میان خانواده و منطقه خودتان خوش آمده‌اید.»

او در ادامه بازگشت این تعداد شبه‌نظامی دولت مستعفی را به آغوش نیروهای ارتش و مقاومت یمن، به «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن تبریک گفت.

همزمان یک هیأت از قبایل شهرهای «العبدیه»، مأرب و شبوه که بتازگی از اشغال مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی آزاد شده‌اند نیز، با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن دیدار کرد.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که در جریان این دیدار، رهبر انصارالله دستور داده است که اسرای شهر العبدیه آزاد شوند. او همچنین از مسئولان محلی حاضر در استان‌های مأرب و شبوه خواست که در مناطق آزاد شده به شهروندان توجه داشته باشند.

الحوثی در ادامه از ساکنان العبدیه و تمامی مناطق آزاد شده خواست که صلح عمومی را بپذیرند و با حکومت مرکزی همکاری کنند تا امنیت و ثبات در این کشور برقرار شود.

۱۵۰۰ نفر از نیروهای دولت مستعفی به مقاومت یمن پیوستند

حضور سران قبائل و شبه‌نظامیان جدا شده از ائتلاف سعودی در ساختمان شهرداری صنعاء

سران قبائل استان مأرب همچنین پیش از دیدار با عبدالملک الحوثی، با حضور در ساختمان شهرداری صنعاء با «حمود عباد» شهردار صنعاء دیدار کرده و مورد استقبال او قرار گرفتند. شهردار صنعاء در این دیدار گفت که حضور سران و افراد قبائل مأرب در این شهر تمامی تبلیغات سوء ائتلاف سعودی مبنی بر دشمنی میان مردم یمن را از بین برده و عزم و اراده لازم برای نبرد آزادسازی و استقلال یمن را دو چندان می‌کند.

از سوی دیگر سرهنگ «یحیی محسن دردخ» از مقامات امنیتی مأرب نیز به همراه تعدادی از افراد خود، روز گذشته وارد صنعاء شده و اعلام کردند از دولت مستعفی منصور هادی جدا شده‌اند.

در یک هفته گذشته همچنین دهها نفر از نیروها و افسران وابسته به دولت مستعفی با جدا شدن از ائتلاف سعودی وارد صنعاء شده و به ارتش و کمیته‌های مردمی اعلام وفادارای کرده‌اند. در بین این افراد «صالح علی هلال» مسئول امنیتی اداره امور افسران دولت هادی در مأرب و سرهنگ «راید صالح» فرمانده گردان پنجم تیپ ویژه ۲۹ روز دوشنبه با تعدادی از نیروهای نظامی زیر دست خود وارد صنعاء شدند.

گرویدن سران قبائل، شبه‌نظامیان و افسران وابسته به دولت منصور هادی به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از آن شتاب گرفته است که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته گذشته از عناصر ائتلاف سعودی در مأرب خواست تا سلاحشان را به زمین گذاشته و از فرصت عفو عمومی استفاده کنند و وارد صنعاء شوند.

به گفته منابع یمنی فقط دو شهر تا آزادی کامل استان مأرب باقی مانده و درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای هادی در حال حاضر به ۱۰ کیلومتری منطقه الفلج واقع در ورودی جنوبی شهر مأرب رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    باید تعز نیز به موازات مارب بتدریج محاصره شود همچنین یمنی ها باید به پدافند هوایی مجهز شوند چون پیشروی در مناطق بیابانی بدون پوشش پدافندی غیرممکن و پرتلفات است
  • دوستدار وحدت امت اسلامی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 0
    انشاالله تعالی با اتحاد و یکپارچگی و وحدت ملت بزرگ یمنِ مسلمان و مبارز، و پیوستن شهرها به انصارالله صحنه ی نبرد و دفاع مشروع قهرمانانه و جهادی مقدس با جلوگیری از تفرقه و فتنه دشمنان متجاوز بر علیه ملت یمن حتماً این صحنه دگرگون خواهد شد ، بزرگترین پیروزی به نفع ملت مسلمانِ ، مظلوم ، مقاوم ، عزتمند، شریف و سرافراز یمن ، حاصل خواهد شد. و ملت بزرگ و یکپارچه ی شریف یمن مطمئناً پیروز این میدان خواهند بود انشاا... و متجاوزان در مقابل اراده های همچون پاره های آهنِ و پولادینِ استوار یک ملتِ مظلوم و مبارز یکپارچه ی به پا خاسته ؛ عقب خواهند نشست و تسلیم اراده ی ملت پایدار یمن خواهند شد انشاا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس