آمریکا سه فرمانده زیردریایی اتمی را برکنار کرد

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا سه فرمانده مقصر در حادثه زیردریایی اتمی این کشور در دریای چین جنوبی را از کار برکنار کرد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا سه فرمانده زیردریایی اتمی این کشور را به علت تصادف این زیردریایی با صخره‌ها در قعر دریای چین جنوبی از کار برکنار کرد.

براساس گزارش پایگاه آمریکایی اسکرول، سه افسر ارشد برکنار شده فرمانده «کامرون الجیلانی»، فرمانده «پاتریک کاشین»، و رئیس ارشد تکنیسین «کوری راجرز» هستند. این تصمیم توسط دریادار «کارل توماس» معاون فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید

یک تیر و هفت نشان نیروی دریایی سپاه پاسداران

رسانه‌های غربی ماه گذشته از برخورد یک فروند زیردریایی نظامی آمریکا با صخره ها در زیر آبهای دریای جنوبی چین خبر دادند. پس از این حادثه زیردریایی مجبور شده است روی سطح دریا به سمت خلیج گوام، پایگاه ارتش آمریکا در غرب اقیانوس آرام برود.

ناوگان اقیانوس آرام ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از زیردریایی‌های سریع و اتمی این کشور هنگام حرکت در آب‌های بین‌المللی در منطقه اقیانوس هند-آرام، به صخره برخورد کرده است.

ارتش آمریکا با بیان اینکه این حادثه منجر به زخمی شدن ۱۱ ملوان شد، مدعی شده زیردریایی «یو.اس.اس کنتیکت» در وضعیت پایداری باقی مانده و مولد اتمی آن آسیب ندیده است. با این وجود برخی منابع از آسیب دیدن بخشهایی از این زیردریایی اتمی خبر داده‌اند.

 دولت چین خواستار توضیحات شفاف و دقیق آمریکا در ارتباط با این حادثه در آبهای دریای چین جنوبی شده است.

اما نیروی دریایی آمریکا تاکنون هیچ توضیحی درباره نحوه برخورد این زیردریایی با مانع مورد نظر یا خسارات واردشده ارائه نکرده است.

وزارت دفاع چین پیش از این از آمریکا بابت پنهان‌کاری درباره جزئیات این حادثه انتقاد کرده و از واشنگتن خواسته شفاف عمل کند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است این زیردریایی فعلا برای ارزیابی خسارت در خلیج گوام است اما برای تعمیرات به شهر «برمرتون» در واشنگتن منتقل خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 4
    شایدم چین زده باشه
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      5 1
      اگه زده باشه که دمش گرم، ولی فکر نکنم، جنس آشغال آمریکائیه که مثل آبکش آهنینشون مشکل داره! دوران آمریکا دیگه تموم شد!!!
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 4
      ببین کی از جنس آشغال دم میزنه!!! چین خودش بزرگترین بنجول سازه جهانه!! البته همین دوست گرامی و امثالهم بزرگترین مشتری بنجولهای چینی!! لااقل آمریکا فرماندههای مقصر رو برکنار میکنه !! ناو خارک و هندیجان چطوری غرق شدن؟!
    • تبریزی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      مثل ناو بونهامتون که آتیش گرفت و جزغاله شد صهیونیست
  • حسين IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 1
    برسد به دست مسئولين ارتش ايران: ملت ايران هنوز منتظر توضيح و محاكمه عوامل دخيل در موضوعات ناو خارك (ناو سرفرماندهى و بزرگترين ناو نظامى خاور ميانه)، ناوچه كنارك و ناو دماوند هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس