کد خبر 1294765
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
هیئت رسمی پارلمان اروپا خطاب به رئیس‌جمهوری تایوان: شما تنها نیستید

همزمان با اینکه تایپه با افزایش فشارها از سوی پکن مواجه هست، نخستین هیئت رسمی پارلمان اروپا در تایوان تاکید کرد، این جزیره که از لحاظ دیپلماتیکی منزوی است، تنها نیست.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان که با هیچ کشور اروپایی به جز واتیکان روابط دیپلماتیکی رسمی ندارد به شدت مشتاق تعمیق روابط با اعضای اتحادیه اروپاست.

این سفر در بحبوحه افزایش فشارهای نظامی چین علیه تایوان از جمله عملیات‌های مکرر جنگنده‌های چینی در نزدیکی تایوان صورت گرفت. چین مدعی است که تایوان بخشی از قلمرو این کشور است و حتی با استفاده از زور آن را تحت کنترل خود در می‌آورد.

رافائل گلوکسمن، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا و رئیس هیئت اعزامی به تایپه در جریان دیدار با تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان گفت: ما با یک پیام بسیار ساده و شفاف به اینجا آمده‌ایم. ما می‌خواهیم بگوییم که شما تنها نیستید. اروپا در کنار شما ایستاده است.

وی افزود: سفر ما باید به عنوان یک گام نخست مهم تلقی شود؛ اما در مرحله بعد ما به یک برنامه کاملا مشخص پیرامون نشست‌های مقامات عالی رتبه و اقدامات قاطعانه برای ایجاد شراکت قوی‌تر میان اتحادیه اروپا و تایوان نیاز داریم.

این سفر سه روزه که توسط یکی از کمیته‌های پارلمان اروپا در خصوص مداخله خارجی در روندهای دموکراتیک سازماندهی شده است، شامل دیدارهایی با مقامات تایوانی پیرامون تهدیداتی از جمله اطلاعات غلط و حملات سایبری است.

رئیس جمهوری تایوان نسبت به افزایش تلاش‌های چین برای نفوذ در تایوان هشدار داد و از آژانس‌های امنیتی خواست تا اقدامات متقابل را انجام دهند.

وی در جریان دیدار با این هیئت اروپایی در دفتر ریاست جمهوری گفت: ما امیدواریم تا یک ائتلاف دموکراتیک علیه اطلاعات غلط تشکیل شود. ما معتقدیم تایوان و اتحادیه اروپا می‌توانند به تقویت شراکت‌شان در تمامی حوزه‌ها ادامه دهند.

این در حالی است که به دنبال این دیدار وزارت امور خارجه چین امروز هشدار داد که اروپا نباید پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی طلب در تایوان بدهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    8 1
    حاجی شما خودتون زیر پرچم آمریکایید، شما میخواید از تایوان حمایت کنید؟ XD
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      اینا سخنگوی استثمار جهانی هستن . منفعت جهانی اینها اسم جدید همون نظام استعمار واستثمار جهانیه . راه نجات تایوان هم سلطه اینها نیست .
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    شما از فرانسه که چاقو خورد حمایت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس