نمایه - شناور آمریکایی

در جریان رویارویی اخیر نیروی دریایی سپاه با یگانهای ارتش آمریکا، مشخص شد نیروی دریایی ایالات متحده با تمام توان رزمی در صحنه حاضر شده اما جرات مقابله واقعی با نیروهای مسلح کشورمان را نداشته است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، یک بار دیگر نیروی دریایی سپاه، اتفاقی تاریخی در مقابل ارتش آمریکا رقم زد که می تواند منشأ تحلیل ها و توجهات فراوانی تا سالهای سال باشد. به طور کلی و بر اساس بیانیه سپاه پاسداران در خصوص رویارویی سپاه پاسداران با ارتش آمریکا که در روزهای گذشته رخ داده، امریکایی‌ها یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت کرده و با انتقال محموله نفت به یک نفتکش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کردند اما رزمندگان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن روی عرشه نفتکش حامل نفت سرقت شده، آن را تصرف و به سوی آب های سرزمینی ایران  هدایت کردند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی/ شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان

نمایش هندی نیروی دریایی کره‌جنوبی با ارسال یک ناوشکن به خلیج‌فارس/ تلاش بی‌فایده سرباز Choe Yeong برای حضور در شطرنج بزرگان +عکس

سپاه با «شهید ناظری» یک نیروی دریایی راهبردی شد/ وقتی ارتش چین و آمریکا از نیروی دریایی ایران عقب افتادند +عکس
 

اما این اقدام قاطع، به همین سادگی انجام نشده و نیروهای ارتش امریکا در ادامه با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود مقتدرانه نیروی دریایی سپاه ناکام ماندند. آمریکایی ها با درک آمادگی و قاطعیت رزمندگان شجاع و غیرتمند نیروی دریایی سپاه برای رویارویی با هر نوع ماجراجویی و تهدید علیه منافع ملت ایران، از ادامه ماجرا منصرف و منطقه را ترک کردند،  

چند ساعت بعد از انتشار این خبر سپاه پاسداران تصاویر کاملی از پروسه کامل حضور نیروهای ویژه دریایی بر روی نفتکش مورد نظر و البته رویارویی نزدیک به نیروی دریایی آمریکا را به نمایش گذاشت. در تصاویر مختلف پخش شده توسط سپاه که هم توسط نیروهای سطحی موجود در منطقه و هم به وسیله بالگرد و پهپاد گرفته شده یک تصویر کامل از پروسه عملیات به نمایش در آمده است.

تصاویر پخش شده توسط نیروی دریایی سپاه از عملیات توقیف نفتکش متخلف

در ابتدای امر مشخصا خبری از نیروهای آمریکایی نبوده و مشخص است آنها باور و تصور نمی‌کردند نیروهای مسلح کشورمان اقدامی در این خصوص انجام دهند اما بعد از انجام عملیات توسط سپاه، سر و کله دو ناوشکن مشهور و مجهز آمریکایی در نزدیکی شناور توقیف شده پیدا می‌شود اما علی رغم برخورد نزدیک دو طرف، آمریکا جرات درگیری با شناورهای تندرو سپاه را پیدا نمی کند.

در ادامه مطلب شناورهای حاضر در این عملیات را معرفی خواهیم کرد.

اثبات ارزش های شناور پشتیبانی جدید سپاه

در جریان رویارویی اخیر، شاهد حضور دو شناور بزرگ از نیروی دریایی سپاه بودیم. شناور شهید ناظری را شاید بتوانیم اولین تجربه و تلاش نیروی دریایی سپاه در حوزه ساخت یک وسیله شناور بزرگتر از قایق های تندرو به حساب آورد. ابعاد این شناور ۵۵ متر طول، ۱۴.۱ متر عرض و ارتفاع ۱۳ متر اعلام شده و بر اساس اعلام رسمی برد دریانوردی شناور مذکور ۱۰ هزار کیلومتر است.

نگاهی به «۲ ناوشکن مشهور آمریکا» که جرأت رویارویی با قایق‌های تندرو سپاه را نداشتند/ شاهکار بزرگ سپاه پاسداران در مدیریت همه‌جانبه صحنه نبرد واقعی +عکس

شناور شهید ناظری نیروی دریایی سپاه

با نگاهی به ناو شهید ناظری شاهد یک طراحی متفاوت در بدنه هستیم که در علم طراحی دریایی به این شکل سازه Small Waterplane Area Twin Hull یا در اختصار «SWATH» گفته می شود. این نوع طراحی باعث افزایش شدید پایداری شناور حتی در سرعت های بالا می شود.  در این نوع طراحی، بخش عمده ای از وزن کشتی به دو بخش موجود در زیر آب منتقل شده و بخش باقی مانده در بالای سطح آب، بسیار با ثبات باقی می ماند.

شناور شهید سیاوشی دیگر کشتی حاضر از طرف سپاه در این عملیات بود. پیش از این، این شناور نیروی دریایی سپاه به دلیل انجام آزمایش موفق برای میزبانی و شلیک سامانه پدافند سوم خرداد مورد توجه قرار گرفته بود ولی در این عملیات در نقش کنترل و فرماندهی به میدان آمده بود. ترکیب دو شناور سیاوشی و ناظری باعث شد تا نیروهای سپاه از نظر بحث هایی مثل رصد و شنود ارتباطات طرف مقابل و در عین حال ارتباط بهتر با سامانه فرماندهی خودی در ساحل شرایط بهتری را تجربه کنند.

نگاهی به «۲ ناوشکن مشهور آمریکا» که جرأت رویارویی با قایق‌های تندرو سپاه را نداشتند/ شاهکار بزرگ سپاه پاسداران در مدیریت همه‌جانبه صحنه نبرد واقعی +عکس

شناور شهید سیاوشی نیروی دریایی سپاه

داشتن قابلیت شنود و ارتباط بهتر در یک شرایط رزمی، یکی از کلیدهای موفقیت در یک نیروی رزمی جدید به حساب می آید. در کنار این دو شناور البته قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه نیز در میدان حضور داشته و دو شناور شهید ناظری و شهید سیاوشی را همراهی می کردند. نقطه دقیق این رویارویی حداقل تا این زمان مشخص نیست ولی این که منطقه مورد نظر در تیرس موشک‌های ضد کشتی ساحل پرتاب ایران بوده باشد، کاملا امکانپذیر است. شناورهای تندروی استفاده شده در این عملیات مشخص توان دریانوردی بسیار طولانی را نداشته و بیشتر در بحث عملیات در فاصله مشخصی از خط ساحلی به کار می روند.

یانکی‌ها با دو ناوشکن به دنبال مزاحمت برای ماموریت سپاه

در ادامه بحث شناورهای آمریکایی حاضر در میدان می رسیم. دو ناوشکن مشهور و جدید کلاس "آرلی برک" نیروی دریایی آمریکا در این حادثه حضور داشتند که یکی از آنها USS The Sullivans با شماره DDG-۶۸ و دیگری نیز USS Michael Murphy با شماره DDG-۱۱۲ بودند. نکته جالب این که ریشه نام گذاری هر دو ناو نیز به ثبت دو حادثه تلخ در ذهن نیروی دریایی آمریکا باز می گردد.

شناور اولی با نام "سالیوان"، اشاره ای به نام ۵ برادر خانواده ای به نام فامیلی سالیوان است که تمام آنها در جریان جنگ جهانی دوم در جبهه شرق در یک رزم ناو سبک آمریکایی فعالیت می کردند. در جریان نبرد گواداکانال در نوامبر ۱۹۴۲ میلادی این شناور توسط زیردریایی ژاپنی هدف قرار گرفته و غرق شده است. تمام برادران مذکور در این حادثه کشته شدند.

نگاهی به «۲ ناوشکن مشهور آمریکا» که جرأت رویارویی با قایق‌های تندرو سپاه را نداشتند/ شاهکار بزرگ سپاه پاسداران در مدیریت همه‌جانبه صحنه نبرد واقعی +عکس

ناوشکن آمریکایی USS The Sullivans

ناو دیگر نیز به نام ستوان مایکل مورفی از نیروهای ویژه سیلز است که در جریان عملیات بال های سرخ در سال ۲۰۰۵ میلادی در افغانستان در نبرد با نیروهای طالبان کشته شد. این نبرد در نهایت منجر به کشته شدن ۱۹ آمریکایی و ساقط شدن یک بالگرد آنها شده و از جمله سنگین ترین شکست ها برای آمریکا در جریان جنگ افغانستان به شمار می آید.

نگاهی به «۲ ناوشکن مشهور آمریکا» که جرأت رویارویی با قایق‌های تندرو سپاه را نداشتند/ شاهکار بزرگ سپاه پاسداران در مدیریت همه‌جانبه صحنه نبرد واقعی +عکس

ناوشکن USS Michael Murphy نیروی دریایی آمریکا

ناو USS The Sullivans جزو مدل های اولیه یا در اصلاح خود آمریکایی ها Flight I از ناوشکن های کلاس آلری برک به حساب می آید. طول این ناو در حدود ۸۹۰۰ تن وزن در حالت بارگیری کامل داشته و طول آن نیز ۱۵۴ متر است. این ناو می تواند با سرعت نهایی ۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و دارای چیزی نزدیک به ۳۰۰ نفر خدمه است. رادار اصلی این ناوشکن از مدل SPY-۱ بوده از سامانه معروف کنترل تسلیحاتی و مدیریت رزمی ایجیس نیز بهره می برد.

این شناور از ترکیبی از ۸ تیر موشک هارپون و ۹۰ سلول پرتاب عمودی مارک ۴۱ برای شلیک عنوان موشک هایی مثل سری تاماهاوک و استاندارد ۲ بهره می برد. یک قبضه توپ ۱۲۷ میلی متری، یک قبضه سامانه فالانکس، پرتاب گر اژدرهای ۳۲۴ میلی متری، توپ ۲۵ میلی متری و تعداد مسلسل کالیبر ۱۲.۷ میلی متری از جمله تجهیزات این شناور به حساب می آید. این ناوشکن توان پذیرش حداقل یک فروند بالگرد سری "سی هاوک" را نیز دارد اما مشخص است که تسلیحات صرف، نمی تواند عامل پیروی یک نیروی مسلح باشد.

اما ناوشکن دیگر حاضر در این حادثه USS Michael Murphy است که از سری Flight IIA است. این ناو وزنی در حدود ۹۳۰۰ تن داشته و طول آن نیز در حدود ۱۶۰ متر است. در این ناوشکن به جای ۹۰ سلول، ۹۶ سلول پرتاب عمودی موشک سری مارک ۴۱ وجود دارد. توان حمل و آشیانه برای دو فروند بالگرد سی هاوک وجود دارد و در عین حال فاقد موشک های سری هارپون است. از جمله سلاح های قابل حمل در این ناوشکن همچنان می توان به موشک های کروز سری تاماهاوک و استاندارد ۲ اشاره کرد. به صورت کلی این ناوشکن با نمونه دیگر حاضر در میدان در بخش تسلیحات به غیر از موارد مورد اشاره دارای تفاوت آنچنان سنگین و قابل اشاره خاصی نیست.

دو مسئله جالب در خصوص حضور آمریکایی ها در این رویارویی وجود دارد. اول این که آمریکایی ها بعد از برخی تکذیب کردن و ها و اعلام بی نظر در خصوص صحبت های طرف ایرانی در نهایت به این حادثه اعتراف کرده و البته گفته اند که در منطقه صرفا برای رصد وضعیت حضور داشتند! البته یک رصد وضعیت کار را به اعزام دو ناوشکن سنگین و حرکت آنقدر نزدیک آنها به نفتکش مورد نظر و پرواز نزدیک بالگردها رسانده و قطعا اگر نبود حضور نیروی دریایی سپاه به احتمال فراوان در حال حاضر این نفتکش متخلف در اختیار این کشور بود.

نگاهی به «۲ ناوشکن مشهور آمریکا» که جرأت رویارویی با قایق‌های تندرو سپاه را نداشتند/ شاهکار بزرگ سپاه پاسداران در مدیریت همه‌جانبه صحنه نبرد واقعی +عکس

نمایی هوایی برای درک مناسب فاصله ناو آمریکایی به شناورهای سپاه و نفتکش متخلف

نگاهی به «۲ ناوشکن مشهور آمریکا» که جرأت رویارویی با قایق‌های تندرو سپاه را نداشتند/ شاهکار بزرگ سپاه پاسداران در مدیریت همه‌جانبه صحنه نبرد واقعی +عکس

دو ناوشکن آمریکایی حاضر در عملیات شکست خورده مقابله با سپاه در یک قاب

مسئله بعدی این که در ادامه رویارویی آمریکایی ها به حضور دو ناوشکن نیز اکتفا نکرده و یکی از شناورهای کلاس Sentinel که در اصل متعلق به گارد ساحلی آمریکا بوده و برای ماموریت به فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا مامور شده اند را نیز به میدان فرستادند. البته مشخصا وقتی از دست دو ناوشکن سنگین آمریکایی کار برنیاید از یک شناور ۳۵۰ تنی و ۴۶ متری نیز کار خاصی بر نخواهد آمد و در نهایت شناورهای رزمی آمریکاییف بدون هیچ واکنش خاصی یا جرات به تهدید عملی، صحنه را ترک کردند.

نگاهی به «۲ ناوشکن مشهور آمریکا» که جرأت رویارویی با قایق‌های تندرو سپاه را نداشتند/ شاهکار بزرگ سپاه پاسداران در مدیریت همه‌جانبه صحنه نبرد واقعی +عکس

شناور آمریکایی از کلاس Sentinel که توسط سپاه در حال رصد است

نیروهای آمریکایی بعد از انگلیس و کره جنوبی سومین نیروی دریایی فرامنطقه ای هستند که در مقابله با نیروی دریایی سپاه پاسداران در موضوع مهم توقف شناورهای متخلف قرار گرفته و البته به مانند دو متحد خود آنها نیز چاره ای جز بازگشت نداشتند. در نهایت باید گفت چنین اقدامی، یک شاهکار مدیریتی و فرماندهی در صحنه واقعی رزم بوده که می تواند الگوی بسیاری از کشورها باشد چراکه ترکیبی از یگانهای پهپادی، نیروهای هوادریا، شناورهای تندرو و پشتیبانی و نیروهای موشکی و پدافندی سپاه، در این عملیات حضوری فعال داشته و در صدها کیلومتر دورتر از مرزها و سواحل ایران، به اجرای یک عملیات ویژه در مقابل بزرگترین نیروی دریایی جهان و دشمن شماره یک جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 83
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    56 9
    سخن‌نگاشت | مهدویت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی مسئله‌ی انتظار، مهدویت و دوران ظهور حضرت حجت (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را در قالب سخن‌نگاشت منتشر می‌کند. بیانات استفاده‌شده در این مجموعه، مربوط به دیدارهای مختلف در سال‌های مختلف است.
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      13 4
      وصيت نامه شهيد احمد علي عسكري پيامي كه نسبت به شما مردم عزيز دارم اين است كه وحدت كلمه را حفظ كنيد و دست از ولايت فقيه برنداريد. اگر فرمانبرداري نكنيد خدا اين نعمت بزرگ را از شما خواهد گرفت. خدايا مرا خالص گردان تا بدان فيض الهي كه همان شهادت است برسم. وصيت نامه شهيد حسين ضامن به منظور اداي دين خود به اسلام و مسلمين و لبيك گفتن به نداي امام امت تصميم گرفتم با توفيقات الهي جهت مبارزه با دشمنان اسلام به جبهه هاي نبرد عزيمت نمايم.
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      23 5
      طرز ایستادن نفر وسط توی عکس در مقابله با ناو آمریکایی خیلی جالبه
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      25 6
      مرحبا سپاه مرحبا پاسدار تا حالا اینگونه ارتش آمریکا را خوار و ذبون ندیده بودیم... در برابر شماتعظیم باید کرد بسیار شجاعانه و دلاورانه آمریکا را تحقیر و غرورشان را خرد کردید
    • دیدگا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      16 8
      چیزی که خیلی من لذت بردم این بود که نیروی پاسدار پشت دوشکا وسط دریای عمان در یک میدان رزم با آمریکای جهانخوار، کاملا به رعایت پروتکل های بهداشتی و ستاد مقابله با کرونا پایبند هست و همچنان ماسک به صورت داره!! واقعا دمشون گرم.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      17 7
      مرحبا سپاه مرحبا
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      17 6
      عملیات فوق العاده سپاه ستودنی بود حال کردیم زدن تو برجک غربگرایان و ابهت پوشالی آمریکا را به جهان نشان داد
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      9 5
      منافقان، تاب وتوان ديدن دلائل نورانى و فروغ آيات الهى را ندارند. همانند مسافر شبگرد در بيابان كه در اثر برقِ آسمان، چشمانش خيره مى شود و جز چند قدم بر نمى دارد. منافقان در جامعه اسلامى هر چند گاهى چند قدمى پيش مى روند، ولى در اثر حوادث يا اتّفاقاتى از حركت باز مى ايستند. آنان چراغ فطرت درونى خويش را خاموش كرده ومنتظر رسيدن نورى از قدرت هاى بيرونى مانده اند. هرگاه گفته مى شود خداوند بر هر كارى قادر است، مراد كارهاى ممكن است. مثلاً اگر گفتيم فلانى رياضى دان است، معنايش آن نيست كه بتواند حاصل جمع 2+2 را 5 بياورد. زيرا اين امر محال است، نه آنكه آن شخص قادر بر جمع نمودن آن نباشد. كسانى از امام عليه السلام سؤال كردند: آيا خداوند مى تواند كره ى زمين را در تخم مرغى قرار دهد؟ امام ابتدا يك پاسخ اقناعى دادند كه با يك عدسىِ چشم، آسمان بزرگ را مى بينيم، سپس فرمودند: خداوند قادر است، امّا پيشنهاد شما محال است. [203] درست مانند قدرت رياضى دان كه مسئله ى محال را حل نمى كند. سيماى منافق در قرآن منافق در عقيده وعمل، برخورد وگفتگو، عكس العمل هايى را از خود نشان مى دهد كه در اين سوره وسوره هاى منافقون، احزاب، توبه، نساء و محمّد آمده است. آنچه در اينجا به مناسبت مى توان گفت، اين است كه منافقين در باطن ايمان ندارند، ولى خود را مصلح و عاقل مى پندارند. با همفكران خود خلوت مى كنند، نمازشان با كسالت و انفاقشان با كراهت است. نسبت به مؤمنان عيب جو و نسبت به پيامبر صلى الله عليه وآله موذى اند. از جبهه فرارى و نسبت به خدا غافل اند. افرادى ياوه سرا، رياكار، شايعه ساز و علاقمند به دوستى با كفارند. ملاك علاقه شان كاميابى و ملاك غضبشان، محروميّت است. نسبت به تعهّداتى كه با خدا دارند بى وفايند، نسبت به خيراتى كه به مؤمنين مى رسد نگران، ولى نسبت به مشكلاتى كه براى مسلمين پيش مى آيد شادند. امر به منكر ونهى از معروف مى كنند. قرآن در برابر اين همه انحراف هاى فكرى وعملى مى فرمايد: «انّ المنافقين فى الدّرك الاسفل من النار» [204] ----- 203) تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 39. 204) نساء، 145.
    • شاکی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      18 6
      اقا فیلم ها رو دیدیم . الله اکبر . الله اکبر از این همه شجاعت و رشادت و دلاوری و عظمت و اقتدار نیروهای جان بر کف و حافظان دلیر و رشید این مردم و کشور . خدا یاور و پشت و پناه تان .
    • مظلوم IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      9 5
      انشاا... که به یاری خداوند همیشه سرفراز و پاینده و پیروز باشید .دلاوران این مرز و بوم . متشکریم
    • دلخور IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      9 5
      مجاهدان فی سبیل الله . بزرگ مردان غیور و رشید این خطه شیر مردان ایران زمین . تشکر . تشکر . تشکر
    • مظلوم IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      9 4
      خدا قوت . الله اکبر . از این همه شجاعت و اقتدار عزیزان سلحشور مان . کشتی ها و ناوشکن های تروریستی امریکا کاملا موتور خاموش و صم و بکم فقط نگاه میکردن و فقط منتظر بودن که کی دلاوران شجاع ما بهشون اجازه ترک منطقه رو میدن . بعدش هم که الفرار
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    بسیار عالی آفرین به‌ دلیرمردان ايران زمین
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      9 4
      حضور شناور ایرانی که بتازگی ( پارسال) تولید شده . اسمش خاطرم نیست . همونکه سر وته آن تو خالی هست. . واقعا قامتی مثال زدنی در این صحنه مواجهه و در کنار قایق های تندرو داشت . واقعا لذت بردیم و دعا کردیم
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    نیروی نظامی آمریکا قدرت هر کاری رو داره و هیچ ترسی هم نداره حتما دلیلی داشته که کاری نکردند
    • قریشی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      شما هنوز توی فاز فیلمهای رامبو و جیمزباند موندی داداش ... فرصت کردی فیلم گریه و لابه و شلوارهای خیس تکاوران قدرتمند امریکائی رو ببین که زیر کلاشینکف سپاه زانو زدن!
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      با این تعریف و تمحیدی که از نیروی دریایی امریکا کردید پس ببین بچه های ما چقدر شجاع هستند که ذره ای ترس و تعلل نداشتند.
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      94 14
      قطعا هر کاری دلیلی داره مثل ترسیدن از یک افتضاح بزرگتر و فرار رو بر قرار ترجیح دادن حتی به قیمت مایوس کردن مزدوران پَستشون از این به بعد زیاد از این تصمیمات مستدل از اربابت خواهی دید مزدور بیچاره‌ی مایوس
    • تبریزی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      83 9
      بله قدرت هر کاری رو دارند از جمله ....... خوری....... نوش جانتان به قول خمینی کبیر، امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      77 13
      آره پوشک یادشون رفته بود بیارن
    • ت IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      71 11
      نقطه ضعف امریکا به رغم داشتن تسلیحات مدرن ترس واقعی نفرات پشت سیستم ها از مرگه که رفته رفته نابودشون میگن وقتی زندگی در این دنیا نهایت زندگی و مرگ خط پایان زندگی است مرگ خیلی ترسناک میشه دلیل اقتدار بسیجیان و سپاهیان نترسیدن از مرگه و به بازی گرفتن اونه که هر میدانداری رو از میدان بدر میکنه حالا اگر این نیرو تجهیزات هم داشته باشه دیگه کسی حریفش نیست
    • حام IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 3
      این جانم با این نظر احمقانت.گوگولی آمریکا پرست من
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      3 2
      حالتو خریدارم
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      3 1
      احتمالآ چراغ سبزشون رو یادشون رفته بیارن،آخه اینا بدون چراغ سبز کاری نمیکنن خخخخخخخ
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      3 1
      اره دلیل داشته دلیلش هم همون ترسی که توالان داری واین حرفو میزنی همون ترسم اونا داشت
    • ایرانی الاصل IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      6 1
      شلوارشون خیس کردن دلیلش این بوده
    • کیان MD ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      5 1
      نباید مغرور شویم و این رو فراموش کنیم که دست یاری خداوند مستقیم در این موارد پشتیبان مومنان است و خداست که رعب و وحشت رو در دل کفار می اندازه و چند برابرش میکنه، که آنها متحیر و مستأصل میشوند. نباید دست یاری خداوند رو نادیده بگیریم و به خودمان مغرور شویم. شهید کاظمی در اولین لحظات آزادی خرمشهر در اون شعف و شادی و ذوق از پیروزی پشت بی سیم وقتی خبر آزادی رو میده می فرماید که : خدا خرمشهر را آزاد کرد. یعنی در اون لحظه هم جوگیر نمیشه. خدا روحش رو شاد کنه و به رزمندگان و مجاهدان اسلام اقتدار و عزت روزافزون عنایت کند.
    • پژمان IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 3
      یک جای کار می لنگه.اعلام شد هر دو نفتکش را (هم نفتکش خودی و هم نفتکش متخلف) رو آوردیم تو ابهای ساحلی ایران پس یعنی باید سرنشینهای نفتکش متخلف رو گروگان گرفته باشیم که چنین چیزی گفته نشد
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      2 1
      نیروی دریایی آمریکا میدونه که جنگ واقعی پشت این تصاویر هست چون با ماهواره داره رصد میکنه آمریکایی ها از شکست متنفرند اونها موشکها و اژدرهای آماده شلیک رو می فهمند می فهمند که اگر اتفاقی بیفته تنها هستند و قدرت نظامی و فروش تسلیحاتی و ... از بین می ره ولی این شناسی و که حداقل ها را نمی فهمید. بگیریم که هدف اونها چیز فراتر از درگیری بوده
    • محمد.قم IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      13 3
      راست میگی. اونا دلیل دارن.دلیل اصلیش هم ترس از واکنش غیر پیش بینی ایرانه.بیدار شو عمو.با یه نفتکش بری با یه چهار لیتری برگردی می‌دونی یعنی چی؟
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 1
      . ما امریکا رو زیر پا گذاشتیم مثل سوسک
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      5 0
      یک دلیلش جلوگیری از آغاز یک جنگ بزرگ در منطقه و تبدیل آن به جنگ جهانی و دلیل دوم ترس از کشته دادن نیروهای آمریکایی چون آمریکایی‌ها به شدت از مرگ میترسند و حاضر نیستند قبول کنند که حتی یک کشته بدهند که در صورت درگیری قطعا هردو طرف کشته میدادند
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 2
      موشک باران عین الاسد نشان داد که امریکایی ها در مقابل نظامیان ایران عاجز و ناتوان هستن و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      4 4
      اره شما خیلی قوی هستین البته برای رجز خونی وملت راسپر خودتون قرار دادن نه میدان نبرد
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      4 1
      دلیلش ترس ازمرگه.
  • حسین IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    جانم فدای جان بر کفان ایران
  • US ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    103 3
    این عکس همه ی استکبار رو با خاک یکسان کرده، فقط یه قلاب ماهیگیری کم داره. زنده باد ایران و ایرانی
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    100 3
    ماشاالله سپاه از ارتش آمریکا چیزی جز خفت و خواری نمونده... تا حالا آنقدر آمریکا رو خوار و ذلیل ندیده بودم. مرحبا به بچه های سپاه
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      9 1
      دوران آمریکا تموم شد. ایران ابر قدرت است
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    93 1
    الله اکبر
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    94 3
    سپاه یعنی حزب الله و حزبی که با خداست، خدا با اوست ... فردا سیزدهم آبانماه است ... مرگ بر امریکا، مرگ بر امریکا
    • محرابی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      54 2
      مرگ بر امریکا
    • hezbollah IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      55 3
      مرگ بر امریکا
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      5 1
      مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل
    • سعید IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      5 1
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    26 1
    ساق اول
    • US ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      2 0
      یاشا
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    51 2
    ما شاء الله شیر بچه های حیدر
  • میشناسیم IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    42 3
    همینه ‌ باریکلا.. ‌ ‌ ‌دستخوش ‌ ‌ ‌ #نیروی‌دریایی ‌ ‌ ‌ ‌ایوالله دارید. 'تندروی‌های' بعضی به اصطلاح ارزشی من باب کوروش‌کبیر که تمسخر میکردن از دلمون شست و برد. ‌ ‌کار را شما میکنید عده‌آهاشو کسانی دیگه. ‌ ‌ ‌شما اصالتاً فرزندان کوروش‌کبیر هستید. زنده‌باد آقای (امام) خامنه‌ای. #ایران_قوی
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    41 2
    سلام خواهشمندم فیلم نفتکش اول که نفتش رو توی این نفتکش ریختند را هم منتشرکنید باتشکر
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    19 4
    احسنت باید درس بزرگتر بدیم به آمریکا من بودم ناواشونو میپوکوندم کشتی را پس گرفتند چیه باید کتک هم می‌خوردند مهار این غلط‌ها نکنند
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    32 3
    ایکاش این ناوها را مصادره می کردند الان سه ناو و سه هلیکوپتر و نزدیک به 700 نفر اسیر آمریکایی داشتیم
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    37 1
    صدای بیسیم پخش کنید وفیلم کامل تا امریکایی دیگه نتونن تکذیب کنن العان امریکا ورسانهاش دارن تکذیب میکنن
  • مرتضی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    18 2
    ایول دارن بچه های سپاه حالا رسانه های اون ورآب بیان چه چه کنن چرا صداتون درنمیاد موش های کثیف زنده باد ایران و ایرونی پرچم همیشه بالاست دمتون گرم
  • محمد NL ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    28 2
    ما ایرانیها ی ضرب مثال داریم .. که اشو با جاش خودن نفت خالی گرفتن نفت با نفتکش گرفتیم پاینده باشید شیر مردان ایران زمین
  • امین IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    8 29
    خدا کنه پشت پرده این نفتکش آمریکایی چیزی نباشه که بعدا بخاطر این کار هزارتا بهانه مثل حمله به ایران و..... نباشه. والا هر کاری بگی از این امرکایهای شغال وسهیونیسم بر میاد. بعد نفتکش ایرانی که نفتهاش رو به نفتکش آمریکایی انتقال دادن چی شد. والا من به این حرکت آمریکایی‌ها مشکوکم
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      3 1
      اگر جرات و جسارت حمله نظامی به ایران داشت و داشتند دنبال بهانه نمی بودن عزیزم نیازی به بهانه نیست.. آمریکا هر گاه اطمینان حاصل کند حریف مقابل رو می‌تواند با حمله نظامی از پا در بیاورد و هزینه ای هم متجمل نخواهد شد با خیال راحت اینکارو می‌کند همچون لیبی معمرقذافی که لیبی رو خلع سلاح و بی دفاع کردند بعد با اطمینان کامل با آسودگی به لیبی حمله نظامی کردند و لیبی رو نابود کردند ، ایران سورپرایزهای زیادی برای دشمنانش دارد نگران نباش عزیزم
    • علی US ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      2 1
      معلومه فیلم‌های هالیوودی زیاد دیدی! عزیزجان اونا عقلانیت به‌خرج دادن چون می‌دونن با کی طرف‌اند! ولی اینجا یه عده خود‌تحقیران هنوز نمی‌دونن ایران از نظر نظامی در چه سطحی هست...!!!
  • فراجناحی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    11 16
    هرچند عملیات سپاه پاسداران موفقیت آمیز بود، ولی اگر دستگاه دیپلماسی و سطوح عالی کشور موضوع را برای آمریکایی ها روشن نکنند ممکن است در آبهای دور دست به نفتکش های ما طمع بکنند
    • توکل برخدا IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      2 2
      دور دست تر از جبل الطارق نیست که قبلا روباه پیر ازمایش کرده
    • NL ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      3 0
      01:33 همون نفتکش هایی که در راه ونزوئلا توقیف شدن
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    33 7
    به امید فتح نخجوان
  • میثم IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 1
    { وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اِسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَمِنْ رِبَاط الْخَيْل و شما (ای مومنان) در مقام مبارزه با آنها خود را مهیا کنید و تا حدی که میتوانید از آذوقه و آلات جنگی و اسبان سواری برای تهدید دشمنان خدا و دشمنان خودتان، فراهم سازید. وقتی قدرت داشته باشی و به خدا توکل کنید.خداوند ترسی در دل دشمن می اندازد که موجب پیروزی جبهه حق می شود و این را در این تقابل دیدیم. نکته دیگر اینکه اگر ایستادگی کنید دشمن عقب نشینی می کند. و اگر ضعف نشان دهید دشمن به هیچ قانونی پایبند نیست. جهت اطلاع غرب باوران و غرب زدگان بی عرضه که ببینند اقتدار یعنی چه و دفاع از منافع ملی یعنی چه.
  • مسلم IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    نفتکش بزارید دیوار بفروشید
  • علی US ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 1
    در تصویر اول، ایستادن اون نفر وسط یک‌دنیا معنی داره!
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 1
    آمریکا رسوا شد رسوا. اللللله اکبببر.
  • برجعلی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    7 25
    دوستمان نوشته بچهای کورش کبیر شما که همیشه می گفتی کورش کبیر ضد عرب بوده پس چرا کبیر که کلمه عربی است را برای کورش برگزیدد پس معلوم میشود که دست صهیونیزم پشت این قضیه است والاه میگفت کورش بزرگ یا گنده درود بر دلاور مردان سپاه به قول حضرت امام خمینی امریکا هیچ غلطی نمی کند . یا اون دوست که نوشته حتمآ دلیلی داشته که امریکا کاری نکرده دلیل از این بهتر که در برابر نیروی پرتوان سپاه پاسداران خار ذلیل بود به خودشان گران ترین پهباد امریکا را سرنگون کردند امریکا دم نزد یا دوره اوبما که پهباد امریکا توسط رزمندگان اسلام سالم پاین کشیده شد که آقای اوباما از ایران خواست که پهباد امریکای را پس بدهد که مسولین گفتند این غنیمت جنگی است . دوستان یادشان رفته از قدرت نیروهای رزمنده ایران بزرگ . رزمندگان خدا نگهدارتان
  • mojtaba SE ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    23 2
    پاسدار خون شهیدان تاریخ ایران ,رهبر مبارز و جنگجوی ابر قدرت ایران حضرت امام خامنه ای عزیزم.با اسلام پس میگیریم تمام سرزمینهای که از ما بزور تو تاریخ 200 سال گذشته تجزیه کردن.
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    16 1
    درود وهزاران سلام بر اقتدارتان وغیرت ایرانی ارتشی وسباهی یذ واحده دربرابر طلم وظالم امپریالیسم جهانی برهبری آمریکای غارتکر وجمع گاوان شیر ده وفرزند ناخلفش رژیم کودک کش اسرائیل تازه اول راه است بایدن صهیونی تازه داره از چرت چشاش باز وروانی حالا باید چشاش را باز کنه وعزت ملی ایران رببینه ودست از نوکری آمریکا بکشه ومید آن دیپلماسی راتجربه کنه
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 3
    بهترین کار برای پس گرفتن اموال مردم و طلای خزانه از دشمن خرابکاری و تلفات گرفتن از داخل کشور دشمنه وگرنه با جنگ مستقیم و مذاکره کاری پیش نمیرود و مثل دوره قاجاریه به نحو جدید اموال و طلای مردم را دشمن غارت میکند توسط چند تا بیخاصیت و تابعیت انگلیس و امریکا . بهتره افراد کلیدی و تخصصی و سرمایه دار دشمن فقط تلف شوندبی ردپا تا فقط فلج و معلول و بی سرپرست و کودن و بیسواد باقی بماند و خود بخود مضمحل شوند
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    بهترین دفاع حمله است. با این مذاکرات پول را پس نمیدهند. پول دو سال قبل ارزشش الان صد برابر شده . دزد داخلی ممکنه با دشمن همکاری کرده باشد و تهاتر کند و جنس اشغال بخواهد وارد کند به جای قطعات راکتور نمک مذاب و همجوشی و موتور فضایی یونی و .. چون با 8 سال مذاکره میبایست پس میگرفت که نگرفت. نباید بترسید و بزدل و عیاش مثل پادشاه قاجار باشید. دشمن را باید در داخل کشورش ترکاند و فقط بیسواد و عقب افتاده و دزد و شیاد و سیاستمدار و پزشک کلاش باقی بماند تا فلج شود خود بخود
  • AT ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    ناوهای امریکایی می‌دانستند در صورت حمله به بچه های سپاه در این معرکه توسط موشک‌های ایرانی که روی انها قفل کرده اند نابود خواهند شد. این اراده و جرات را هم در بچه های سپاه بوضوح دیدند که نتوانستند دست از پا خطا کنند. پشت این صحنه‌ اراده ایران و موشکهای توانمند ایرانی خودنمایی می‌کند. نیروی نظامی امریکا در واقع در این میدان مضحکه دنیا شد چون درست بررسی و محاسبه‌ نکرده بودند. وارد ماجراجویی شدند که جز بی‌آبرویی و تحقیر برایشان سودی نداشت. روش های ابتکاری جمهوری اسلامی در جنگ همواره باعث اشتباه محاسباتی دشمنان شده و می‌شودو این یک نکته کلیدی برای ماست. اقرین بر دریادلان سپاه و ارتش مقتدر ایران عزیز.
  • MY ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    دست تک به تک این مدافعان وطن را می بوسم. فلم را حداقل سه بار دمدم و اشک شوق در چشمانم جاري شد.
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 2
    روسیه چقدر خوشحاله از چنین حوادثی بین ایران و آمریکا... یعنی میشه روزی برسه و ما دیگه ردی از روسیه و توده ای ها در ایران نبینیم؟ تعجب میکنم از یه عده که بر طبل جنگ میکوبن و میگن اگه جنگ بشه ما این کار رو میکنیم و ما اون کار رو میکنیم آخه آدم عاقل جنگ با امریکا تو منطقه خاورمیانه یعنی خسارات جبران ناپذیر به مملکت حالا این وسط چند هزار سرباز آمریکایی هم ببه هلاکت برسن چی گیرتون میاد که ذوق جنگ دارید یادمون هست که صدام هم واسه ناتو شاخ و شونه میکشید و وقتی جنگ شد.فداییان صدام از نخستین افرادی بودن که جبهه رو خالی کردن و فرار کردن به سمت بغداد. الان اوضاع عراق و آمریکا رو مقایسه کن قذافی هم رجز میخوند اوضاع لیبی و آمریکا و فرانسه و انگلیس رو مقایسه کنید ظاهراً دستهای خبیث تصمیم گرفتن زمین سوخته ایران تحویل دنیا بدهن
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    سلام اگر فردوسی زنده بود شاهنامه خود را با شعر قهرمانان عصر حاضر مزین تر می کرد اگر قهرمان فردوسی رستم بود و اگر رهبر فرزانه انقلاب از سردار قاسم سلیمانی بعنوان قهرمان امت اسلامی یاد کردند حال روح فردوسی شاهد باشد ایران اسلامی رستم های زیادی را بعنوان قهرمان در حال تربیت و تحویل به امت اسلامی و جهان است اما فراموش نکنیم همه این رستم ها در حال تحصیل شجاعت در مکتب قاسم سلیمانی هستند اما خروجی های آینده این حماسه های باشکوه1- مروجان جدایی میدان از دیپلماسی هر روز روسیاهتر می شوند2- ترویج و گسترش اعتماد بنفس در سطح کشور در سال روز 13 آبان3- دپلماسی کشور در میز مذاکرات تکیه گاه محکمی خواهد داشت4- فرهنگ قهرمان پروری در نسل های پیش رو تقویت و گسترش پیدا خواهد کرد5-توان اجرایی دولت در بخش اجرایی کشور تقویت خواهد شد6-رسانه های کشور کنجکاور اشاعه فرهنگ قهرمان پروری می شوند7-تاریخ بار دیگر ورق زرینی از شجاعت فرزندان سرزمین ایران بزرگ را خواهد گشود8- روح بزرگ شهید قاسم سلیمانی باز شاهدخوشحالی و تبسم رضایت از عملکرد یاران باوفایش خواهد بود9-دنیای جهان مقاومت ازمظلومان فلسطین یمن نیجریه افغانستان امریکای لاتین و در سرتاسر جهان سرشار از امید به ظفر و پیروزی خواهند شد10--چین و روسیه و فرانسه نگاه جدید تری به ایران اسلامی خواهند داشت11- دیوار تحریم ها شاهد پس لرزه های جهانی خواهد شد 12-فرهنگ مقاومت در کشور گسترش بی مانندی خواهد داشت13- گفتمان جدیدی در فرهنگ دیپلماسی جهان ایجاد خواهد شد14- اسراییل و عربستان بزرگترین بازنده های این حماسه ها خواهند بود15-شکوه و عظمت امریکا هم در درون و برون شاهد افزایش سرعت فروپاشی خواهد شد16-و در آخررضایت امام زنده منتظر ظهور امام مهدی عج الله الفرجه از رشادت فرزندان ایران اسلامی برکت های زیادی را نصیب کشور خواهد کردانشالله و توکل الله.
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    درود خدا بر دلاور مردان سپاه
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    خدا قوت به دلاورمردان جان برکف سپاه
  • FR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 4
    مردم ایران آگاهی دارن. این دروغا دیگه جواب نمیده. 1- اولا این اتفاق 3 آبان افتاد چرا دیروز اعلام شد؟ آیا ایران دنبال این بود که در اون موقع رسانه ای نشه و تنش بخوابه و بعدا که تنش خوابید اعلام کنه؟ 2- چند ساعت طول می کشه تا از کشتی اول تمامی نفت ها رو توی کشتی دوم خالی کنن؟ چرا توی اون چند ساعت سپاه نفهمید و وارد عمل نشد و چه جریاناتی پشت پرده پنهانه. 3- از فیلم ها مشخصه که آمریکایی ها فقط داشتن از این موضوع برای تمرین استفاده می کردند تا ببینند چقدر طول می کشه ناو ها و ناوچه هاشون به محل برسند و به نوعی تمرین نظامی برای اونا بود ولی به صورت واقعی. یعنی آمریکایی ها اصلا قصد درگیری نداشتند. ضمن اینکه در حال تست حرکات ایران بودند که ببینند عکس العمل ایرانی ها چی می تونه باشه. 4- آمریکا با شهاد سردار سلیمانی در اصل به ایران اعلام جنگ داد ولی ایران و سپاه و ارتش وحشت زده شدند و فقط تونستند پایگاه خالی شده عین السد رو بزنن. اگه ایران 40 ساله ادعا می کنه آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه چرا پایگاه سندکام رو نزد بعد از شهادت سردار سلیمانی؟ آمریکا جرات این رو داشت به راحتی برترین و بزرگترین فرمانده ایران رو بزنه بدون اینکه واهمه ای از عکس العمل ایران داشته باشه. اما ایران از انداختن حتی یک موشک به سنتکام که ژنرال آمریکایی اونجا بود خودداری کرد. پس نتیجه می گیریم که ایران به هیچ عنوان قدرت تقابل با آمریکا رو نداره و آمریکا تا الان هر غلطی خواسته کرده. اگه بین ایران و آمریکا جنگ در بگیره نابودی ایران حتمیه گرچه آمریکا هم خسارت می بینه ولی در نهایت آمریکایی ها پیروز میشن. 40 سال جوان ها و مردم رو نابود کردن که آخر سر مدعی بشن یک کشتی نفتی خودمون رو پس گرفتیم اون هم در شرایطی که آمریکا اصلا دنبال درگیری نبود. اگه آمریکا دستور حمله داشت چنان بلایی سر نیروهای ایرانی می آورد که اون سرش ناپیدا.
    • رحمت عیدی IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 1
    زنده باد ایران ونیروهای جان برکف ایرانی، من یک آذری ، ایرانی اصیل هستم ،افتخار می کنم به غیرت رزمندگان کشورم پان ترک، وعربده کشی های اخیر اردوغان وعلیف وصهیونیست های کودک کش،همه ازنظر مردم آذربایجان مردود است آذربایجان جایگاه مردانی چون باکریهاست واین خطه هیچگاه زیر یوغ دشمنان ملت واحد ایران سر افراز نمیرود
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 1
    من به عنوان یک ایرانی حاضرم که شب با خوردن نان خالی بخوابم ،‌فقط کشورم عزت داشته باشد نه ذلت،خودم عرب هستم ،‌افتخار میکنم ایرانی ام ،زمانی که پیامبر اکرم محمد صلی الله علیه وآله که این آیه بر او نازل شد ،خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.۵۴ مائده جمعیت یعنی قوم ایرانی ،این عزت است،کشور درود خدا بر شیر مردان،آفرین برشما ،از هیچکس نترسید،فقط وفقط از خدا بترسید.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    دزد بی ادب و بی تربیت - فیلم خوبی بود
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    وصيت نامه شهيد احمد علي عسكري پيامي كه نسبت به شما مردم عزيز دارم اين است كه وحدت كلمه را حفظ كنيد و دست از ولايت فقيه برنداريد. اگر فرمانبرداري نكنيد خدا اين نعمت بزرگ را از شما خواهد گرفت. خدايا مرا خالص گردان تا بدان فيض الهي كه همان شهادت است برسم. وصيت نامه شهيد حسين ضامن به منظور اداي دين خود به اسلام و مسلمين و لبيك گفتن به نداي امام امت تصميم گرفتم با توفيقات الهي جهت مبارزه با دشمنان اسلام به جبهه هاي نبرد عزيمت نمايم.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    فول لایک
  • کیان MD ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    دیشب یکی از بهترین شبهای من بود، بسیار لذت بردم از دیدن این فیلم، لذت بردم از این همه اقتدار و شجاعت و آرامش نیروهای ایران، در پوست خودم نمیگنجیدم از حس خوبی که داشتم، تنها کاری که کردم رفتم یک اتاق دیگه و سجده شکر به جا آوردم که در کشوری زندگی میکنم که چنین مردان راسخ و باایمان و شجاعی داره و براشون دعا کردم. به قول همکارم این همه سختی و تحریم و گرونی و فشاری که از دست غرب میکشیم به لذت همین چند دقیقه ای که دیدیم می ارزید.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    9 0
    ای کاش ناوشکن آمریکایی را هم غنیمت می گرفتید . خیلی سرحال شدیم . آمریکا فقط زبان زور می فهمد و بس . البته اگر سیاسیون فاسد و اختلاس گران داخلی حرام خور بگذارند .
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    توی اون منطقه کافی بودیه حرکت اشتباه بکنن تاهمشون رو با موشک پودرکنن
  • جاویدایران NL ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    5 0
    عااااالی، فقط میتونم بگم کاش هزاران هزار نیروی نظامی به مانند سپاه پاسداران داشتیم. چیزی که برام عجیب بوداین بودکه حوزه فعالیت سپاه پاسداران معمولاً خلیج پارس هست پس چطور این ماموریت که در دریای عمان بود رو انجام داده، پس این یک نشانه خوبیه برای اینکه سپاه پایداران محدود به فقط خلیج پارس نمیشه. دستپاچگی و سراسیمگی ایران اینترنشنال عربستان سعودی کاملاً آشکار بود خیلی طنز شده بودن، برنامه تیتر اولشون که یه زن مجری بود همش سعی میکرد موضوع رو فقط به یه جهت خاص بکشونه که اصل ماجرا رو ازش چشم پوشی کنه و مخاطبش رو در حماقت فرو ببره و فقط یک هدف مشخص رو دنبال میکردن اونم اینکه همش بشدت درتلاش بودن که مخاطب ایرانی متوجه قدرت ایران نشه و حس غرور بهش دست نده، خخخخخ خیلی حال و روزشون جالب بود، اینم میدونم که با این تابلو کاری هاشون بازم خیلی ها متوجه این اوضاع خنده دار ایران اینترنشنال نمیتونن بشن چون در غفلت هستن و حالیشون نمیشه. کارکنان ایران اینترنشنال یکی از یکی وطن فروش تر هستن، اون از سیما ثابت اینم از این زن، کلاً کلکسیونی از خائنین عمیق دورهم جمع شدن، من در عجبم چطور ممکنه ایرانی جماعت این ننگ رو بپذیره بره بشه مزدورعربستانی که ما بصورت تاریخی با عربستان مشکل اساسی داریم!! حتی آقای خمینی هم گفته بود اگه از صدام بگذریم از عربستان نمیگذریم، این حرف خیلی عمق داره خیلیا هنوز متوجه نیستن، اگه اشتباه نکنم این رو گفته بود. مشکل ماباعربستان فراتر از اینهاست. بی بی سی فارسی و من و تو هم هم ردیف ایران اینترنشنال هستن، این سه شبکه ازطرف دولت های خارجی کمرهمت بستن برای نابودی ایران. ای کاش سلاح اتمی هم میداشتیم، به خدا لائقش هستیم…. اینهاهدفشون اینه که ایران رو مثل شوروی دچار فروپاشی کنن، خیلی مراقب باشید، اخیراً هم از پروژه جنگ ستارگان حرف میزنن، البته دهه هاست که این پروژه برای ایران درحال اجراست، این کارشناسان و شبکه های خارجی ایرانی نماچنان از طرح مشابه ریگان حرف میزنن که گویا دارن لذت میبرن، یعنی اینهانمیدونن نتیجه این اقدام علیه شوروی شد فروپاشی شوروی؟! پس از چیه این موضوع خوشحالن!؟ یعنی اینقدر احمقن که تجزیه رو متوجه نمیشن یا به عمد خودشونو زدن به اون راه؟!خودشونم قشنگ دارن میگن که بدون شلیک یک گلوله شوروی تجزیه شد اما از عجایب هست که بازم جوری حرف میزنن که…!
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    6 0
    این خداست که در دل این امریکاییها رعب و وحشت انداخت. خدا نگهدارتون باشه دلاوران سپاه اسلام
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا. ماشاءاللّٰه لا قوة الا باللّٰه العلی العظیم. دم همه سپاهیان ایران و اسلام گرم. ان شاءاللّٰه تا ابد پرچم ایران و ایرانی بالاست. اسلام پیروز است.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    آفرین بر سپاه پاسداران در طول 200 سال اخیر کشورهای مستکبر اینقدر تحقیرمان کرده اند که با دیدن این اقتدار افتخار میکنیم کاش می توانستیم بساط فساد و گرانی را نیز برچینیم و بر دشمنان داخلی نیز پیروز شویم آنوقت عزت و اقتدار جمهوری اسلامی دو چندان می شد.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 2
    معلوم نیست ایران ازاسراییل ترسیده یاآمریکا،اسراییل وعربستان ازایران ترسیدنند!یا همشون ازروسیه وچین ترسیدنند-کی این وسط بیشنرین سود را میبره الله واعلم(ولی قطعا چه با تحریم چه بی تحریم متهم واصلی هستند
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    خدا خیرتان دهد
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    7 0
    خئا قوت. به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود افتخار کنیم و این موضوع را با دریوزگی برخی کشورها مقابل آمریکا هم مقایسه کنیم. عزت و سربلندی هزینه دارد. درود بر غیرتتان
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    11 0
    عملا نشان داده شد ناوها در برخورد با قابق های تند رو از فاصله نزدیک هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    10 0
    این خیلی خوبه
  • محمود IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    16 0
    فقط میتوان گفت خداقوت پهلوانان که اینطور هیمنه بزرگترین نیروی دریایی جهان را به سخره گرفتین
  • مهدی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    19 0
    بچه های نیروی دریایی سپاه واقعا شاهکار هستند واقعا دل و جرات خیلی زیادی دارند واقعا از جان گذشته هستند، نترس و شیردل هستند و از قدرت پوشالی کدخدا ترسی ندارند، درود خدا بر سربازان و رهبر بزرگ ایران
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 6
    خودتون نکته قوت سپاه رو در این مورد کشتی های جدید و بزرگ میدونید ، خوب امریکا که بزرگترین و مدرنترین ها رو داره . این یعنی ما تو میدانی میخایم بجنگیم که حریف دست بالا رو داره . انشالله روزی برسه بجای ارسال قایق مقابل ناو ما هم ناو مقابل ناو بفرستیم . مگرنه هم شما میدونید هم ما و هم دنیا که فقط داریم خودمون رو تو دنیا کوچیک میکنیم ماجرای کشتی کره ای و پول هامون به کجا کشید ؟
  • حسین حسین زاده فومنی US ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    24 0
    خدا را شکر هزاران هزار بار. آمریکائی های مستکبر و احمق در حقیقت می توانستند این سرقت عیان نفت را در آبهای دور تر انجام دهند اما این قدر خدا اینها را احمق و سر در گم کرده است آمدند در دریای عمان که خیلی به مرز آبی ایران نزدیک است مبادرت به دزدی نفت ایران کردند . آنگاه مشاهده نمودیم که چگونه و با چه اقتداری نیروهای دلیر و رشید دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون هر گونه واهمه از قدرت پوشالی و باد کنکی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکائی قد علم کردند و با افتخار عملیات بسیار بسیار سنگینی را در حضور چشمان ترسو و بز دلانه یانکی های بی سر و پا انجام دادند ودر حقیقت هم موفق شدند نفت مسروقه را کشف و بالاتر اینکه نفتکش حامل نفت مسروقه ایران را به سرزمین آبی ایران هدایت کنند . الله اکبر براین شجاعت بی همتا که در دنیا سابقه ندارد . الله اکبر براین حماسه پایدار که در عالم بی بدیل است و هزاران هزار الله اکبر بر سبز پوشان سخت کوش و افتخار آفرینان این مرز و بوم رکورد بی نظیری را در به شکستن قدرت شیشه ای رزیم استکباری و خصم دون صفت آمریکا به احسن وجه در چشمان تیز بین دنیا به نمایش قرار دادند و افکار عمومی را براین امر نظاره گر بودند به تعجب و تحیر وا داشت . اما آنچه که قدر مسلم است دیگر دوره بزن در رو تمام شده است و عصر بگیر و ببندهای مزدوران کثیف و نجس العین آمریکائی های در زمین و هوا و دریا به سر رسیده است و نمی توانند در مقابل چشمان عقاب گونه نیروهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی حرکت موذیانه و رذیلانه ای را مرتکب شوند که مورد تعقیب جان برکفان ارتشی و دلیر مردان سپاهی قرار نگیرند . اما آنچه که در این عمیلیات با عظمت مورد تحلیل بوده این است که در چشمان بزرگترین قدرت دریائی جهان سپاه پاسداران اقدام متهورانه ای را انجام دادند که دست نیروهای شیطانی آمریکائی هارا بستند و از هر گونه اقدام نابخردانه دشمن ددمنش با قدرت یکپارچه و با اقتدار و آمادگی رزمی دریائی بی مثال جلو گیری به عمل آوردند . ماشاءالله . الله اکبر .
  • حسین حسین زاده فومنی US ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    امروز بر همگان آشکار شده است که ایران در سه نبرد سنگین زمینی در عین الاسد عراق و در هوا زدن پرنده بدون سر نشین گلو بال آمریکا و در دریا دستگیری و به اسارت در آوردن نیرو های پلید آمریکا و نجات نفت کش سرقت شده اخیر که با واکنش سریع سپاه پاسداران و با نمایش گذاشتن اقتدار اسلامی و هیبت انقلابی و حماسه ایرانی آمریکائی متجاوز و گستاخ را به شکست مفتضحانه وا داشتند . دست مریزاد شیر مردان ایران زمین . خدا قوت ای حماسه آفرینان جاوید تاریخ . خسته نباشید ای رهروان سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی و ملت به صلابت و صداقت و صیانت شما ازکشور ایران و مهد دلیران افتخار می نمایند . الله اکبر . الله اکبر . الله اکبر وهوالقادر فوق عباده
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    باید یکبار دیگر(بسیجیان،پاسداران،اتش به اختیارها،حوزه دانشگاه ودانشجویان انقلابی وپیرو رهبری وولایت)مثل ۸سال پیش ازرهبر بپرسند شعارومبارزه با استکبار شرق وغرب،انگلیس،عربستان،امریکا واسراییل...کدامشان حذف میگردد وراه انقلاب ادامه دارد؟وادامه مذاکرات برجام روش نرمش قهرمانانه یا چیز دیگری هست؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    16 0
    به قول سردار حاجی زاده بعد از اولین برخورد سپاه با نیروهای آمریکایی، روسیه و چین هم جرات پیدا کردن به آمریکاییها تشر بزنند. قباا فقط از نیروهای آمریکا درخواست می کردن.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    اقتدار یعنی کره شمالی،چینی وروسیه-تا آمریکا وغرب میخواهند یک تحریم کوچولو نصیبشان کنند بمبهای اتمی وارتششون را فقط به نمایش میگذرند وتمام
  • خرمی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    5 0
    امریکا تو ی فیلمها برای ملتش همچین صحنه خلق میکنه ولی سپاه توی واقعیت
  • NL ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    5 0
    اینا شیر بچه های حیدر کرار علی مرتضی ابو تراب هستند قرار نیست به دشمن پشت کنند جدشان علی فاتح خیبر هم زره اش پشت نداشت چون هیچوقت به دشمن پشت نمی کرد
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    5 2
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    8 0
    درود بر ارتش.
  • احمد شیرازی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    10 0
    کوروش کبیر : پیروز میدان جنگ کسیست که ایمان بیشتر دارد نه سلاح برتر.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    7 0
    احسنت مردم پشت شما هستن هر جایی که غیرت ایرانی رو به جوش بیارن میبازن مردم اگه گلگی دارن و اعتراض برا خاطر معیشت هس معیشت مردم رو به سامان کنید تا هم دنیا رو داشته باشین هم اخرت
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    انشاالله خدا وند بر توفیقاتشان برای خدمت به هسلام ومسلمین مخصوصا ایران اسلا می بیفزاید اجر ک الله
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    جای انکار و داستان ساختن برای امریکایی ها نباید باقی بمانه. مردم دنیا ببینند تا برای ایران احترام قایل شوند.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    ایران به دنیا نشان داد که استکبار شرق وغرب فقط هارتوپورت هستند(پهلوان پنبه)
  • NL ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 2
    اگه کشتی آمریکایی بود و نه ویتنامی بیچارتون کرده بودن. دیدن درگیری بخاطر کشتی یه کشور دیگه سودی براشون نداره کاری نداشتن.
  • امیرحسین IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    فکرکنم کلکسیون نفت کش ها داره تکمیل میشه
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 2
    من یک سپاهیم.
  • کتولی IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    برید یه ناو چند تا آمریکایی اسیر بگیرید مجبورشون کنید توافقنامه مودت و دوستی بپذیرن و به توافق هسته ای برگردند
  • لعنت بریهود IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    شیر بچه های حیدر کرار از هیچکس بجز خدای بزرگ نمیترسن و اون بی خداهای امریکایی ترسوترین موجوداتن
  • 0383052688 IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    کارسپاه درحراست ازمنافع ایران ستودنی.ولی تقابل ناوها وقایق هاقابل تامل.احتمالا درنقطه صفرمرزهای آبی بوده که آمریکاییها بدون هیچ عگس العمللی ازمنطقه خارج شدن چون اقدمی انجام می داد بعنوان متجاوز شناخته می شد.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    باید مراقب چین هم‌بود چین اسب جدید اصراعیل است.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    به امیدفتح نخجوا ن
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    (ایران) کشور خدا
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    صدای پای ایرانیان را پشت دروازه های انکارا کمر رجب رو شکسته.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    بنظرم تا قانون شفافیت رای در مجلس تصویب نشه جای خوشحالی نیست
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 0
    یک روز‌ی یک ترکه و کرده و فارسه و عربه اومدن یک نهالی کاشتند و گاهی تک تک و گاهی مثل جنگ هشت ساله همه باهم این نهال را با خون خودشان آبیاری کردند حالا آن نهال، درختی باشکوه بنام ایران شده است.
  • حرف حق IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    باسلام دلاوران سپاه جان برکف من خودم ازمدافعان حرمم 13ساله رسمی نشدم فقط پارتی بازی واقعا هممون بریدیم نه مسکنی میگن برامسکن سپاه170میلیون آورده اولیه بیارین نه ماشين با این حقوق دوقرانی کسی میتونه زندگی کنه حسرت همه چی به دلمان زن وبچه مون مونده هرچی میخان فقط باید سرپایین کنیمبا این چندر غاز به والله ده روز آخر نمیتونیم تخم مرغ نون بخوریم الان همه رفتن شغل دوم که این باعث میشه کمکم صلابت ازبین بره واز طرف دیگر هزار مشکل حفاظتی بوجود بیاد چرا حقوق را باتورم بالا نیبرید ها همه زور دارن اجناس بالامیکشن ما که حافظ ناموس شمایم میشه خلق نقدینگی و افزایش تورم بسته بسته اینجوری به ناکجا آباد میریم نه میسکنی نه ماشینی نه ودیعه اجاره خونه ای زن وبچه هامون آدمن بقران تو بازار فق سر پایین میکنیم وعرق شرم خدالعنت کنه باعث وبانی این وضع شدیم نکبهانان دزدان بیت المال
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      فراهم کردن رفته و آسایش برای سربازان زینب کبری س وظیفه دولت است.
    • امیر IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      غصه نخورید بالاخره اوضاع اینجوری نمیمونه! روز های خوبی در راهه! فقط باید یکم صبر کنیم و وا ندیم...!
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    ینام سلجوقیان که امپراطوری شان را ایران نامیدند و برای ایران خون دادند و انکارا را فتح کردند. تورک اصیل یک‌تورک ایرانیست. همامطور اجداد تورک ما سلجوقیان و قاجار دستور دادند زنده باد ایران.
  • هادی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    جرأت رویارویی با قایق‌های سپاه رو نداشتن؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    جرآت ...؟ نمیخواستن درگیر بشن به هر دلیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس