تکمیل آزمایش سه موشک مافوق صوت بالستیک ساخت روسیه

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی سخنانی از تحویل موشک‌های جدید به نام «زیرکون» و دو موشک بالستیک جدید دیگر به نیروی دریای این کشور طی سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی سخنانی از تحویل موشک‌های جدید ساخت این کشور به نام «زیرکون» طی سال آینده میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، پوتین با تأیید این خبر گفت که آزمایش‌های مربوط به لانچرهای موشکی «پریزوت» تکمیل شده و همچنین آزمایش‌های فنی موشک‌های مافوق صوت دریایی زیرکون نیز تقریباً به اتمام رسیده است که سال آینده میلادی در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار خواهد گرفت.

به گفته رئیس جمهور روسیه، مراحل آزمایش فنی دو موشک بالستیک مافوق صوت «آوانگارد» و «کینژال» نیز در حال طی کردن مسیر آزمایش‌های خود هستند.

این در حالیست که وی روز دوشنبه نیز در سخنانی خود اعلام کرده بود: استقرار موشک‌های میان‌بُرد آمریکا در اروپا یک خطر و تهدید بزرگی برای ما است. سامانه‌های دفاع هوایی ارتقا یافته روسیه قادر به شناسایی و نابودی موشک‌های ابرفرا صوت و بالستیک از همه نوع خواهند بود. بر اساس برنامه تسلیحاتی دولتی، ۲۵ سامانه موشکی ضدهوایی اس -۴۰۰ و بیش از ۷۰ جنگنده مدرن در ۴ سال گذشته تحویل داده شد و بیش از ۲۰ سامانه اس -۳۰۰ و ۹۰ هواپیما هم ارتقا یافته است. مسکو به شکل مناسبی به تلاش کشورهای خارجی که برابری راهبردی را نقض می‌کنند، پاسخ می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس