شناسایی ۴۴ میلیون حمله توسط شبکه ملی تله‌ بدافزار

معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات در تازه‌ترین گزارش وضعیت خدمات و سرویس‌های ارائه شده در این معاونت، از شناسایی ۴۴ میلیون حمله توسط شبکه ملی تله‌ بدافزار خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان فناوری اطلاعات گزارشی از وضعیت خدمات و سرویس‌های ارائه شده در حیطه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات منتشر کرده است. این گزارش جزئیات حائز اهمیتی در خصوص وضعیت حوزه امنیت سایبری و نیز اقدامات سازمان فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات دارد.

بر اساس این گزارش در هفت ماه نخست امسال، برای ۱۹۹ شرکت فعال در حوزه خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و احراز صلاحیت فنی و امنیتی پروانه فعالیت صادر شده است.

در بخشی از این گزارش به وضعیت «عملکرد شاخص‌ها» پرداخته است. شاخص‌هایی که نشان می‌دهد ۴۴ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۲۳ حمله توسط شبکه‌ملی تله بدافزار (سنسورهایی که در شبکه‌ها کار گذاشته می‌شوند تا بدافزارها و حملات را شناسایی کنند) در هفت ماه نخست امسال صورت گرفته است.

بر اساس گزارش این مرکز، ۴۴ هزار بدافزار، ۱۲ هزار و ۸۶۶ نقطه آسیب‌پذیر داخل کشور را شناسایی کرده و از ۳۵۰ مورد حملات ddos (حمله محروم‌سازی از سرویس) نیز خبر داده است.

این سازمان، ۹۳ سامانه را ارزیابی امنیتی کرده، ۱۷ هزار و ۳۵۷ هشدار (در قالب نامه و ایمیل) ارایه داده، ضمن این‌که افشای ۱۱۴ عدد اطلاعات در سطح کشور را نیز شناسایی کرده است.

بر اساس گزارشی که ماهر ارائه کرده، نحوه مطلع شدن مرکز ماهر از رخدادها از ۱۳۱ منبع داخلی و ۲۸۰ مراجع بین‌المللی صورت گرفته است.

فیشینگ در رتبه نخست فراوانی رخدادها

فیشینگ سایت‌های داخلی و آلودگی به بدافزار و بات در صدر فراوانی نوع رخدادها قرار دارند. فیشینگ سایت‌های خارجی، شناسایی آسیب‌پذیری و افشا اطلاعات در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بیشترین میزان خدمات از مرکز ماهر را به ترتیب اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه‌های حاکمیت و بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

شناسایی ۴۴ میلیون حمله توسط شبکه ملی تله‌ بدافزار

در میان بخش‌های حاکمیتی، بیشترین میزان دریافت خدمات با اختلاف به قوه قضائیه و وزارت (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) عتف مربوط است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نهاد ریاست جمهوری و پس از آن وزارت بهداشت و دادگستری در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این است که دیگر وزارتخانه‌ها تقریبا خدمت خاصی از مرکز ماهر دریافت نکرده‌اند.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس