ویژه ها

بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب می گوید مشکل از ماست که کم امتیاز دادیم و باید خیلی بیشتر این ها به آمریکا امتیاز بدهیم تا بلکه تغییری ایجاد شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آخوندی: در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «دولت ملی و پرسش از ایران» نوشت: «عباس آخوندی در دومین همایش بین‌المللی مطالعات ایران معاصر گفت: امروزه در ایران با بحران‌های زیادی مواجهیم...در حوزه اجتماعی؛ زوالِ اخلاق، فروکاستن سرمایه اجتماعی، قطبی‌شدن شدید جامعه و بی‌اعتمادی عمومی در تمامی سطوح اجتماعی و سیاسی و در حوزه اقتصادی؛ تورم مزمن؛ بی‌ثباتی بازار، بی‌کاری بالا و مزمن...فقیرشدن مستمر مناطق دور از مرکز و در زمینه تحولات سکونتگاه‌ها، شهرنشینی سریع و بی‌سامان، چالش کاهش قابلیت زندگی و مانع‌های حرکت و جابه‌جایی در بین سکونتگاه‌ها و درون آنها...و مسائلی از این دست».

این روزنامه اصلاح طلب علاوه بر بازنشر اظهارات وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی در همین شماره در مطلبی با عنوان «چالش های طرح جهش ساخت مسکن» نوشت: «گاهی گفته می‌شود این طرح درنهایت به نفع سرمایه‌داران و دلالان مسکن است و اساسا این طرحی است در راستای انباشت ثروت گروه‌ها و شرکت‌های خاص».

روزنامه شرق در ادامه نوشت: «سیاست کلانی مانند ساخت چهار میلیون مسکن دو بعد دارد: نخست، بعد اجتماعی و دموکراسی که همان جامعه مدنی است. دوم، بعد فنی و کارشناسی که به ملاحظات علمی مربوط است. تنها راه‌حل پیشرو، تلفیق دموکراسی اجتماعی با دانش فنی و کارشناسی است».

آخوندی: در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم/ موسویان: «برجام موشکی» پیش نیاز عاد سازی روابط اقتصادی با جهان است

زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که یکروز با تکبر و پرخاشگری میکروفون خانم خبرنگار را پرت کنیم، روز دیگر در توصیف محل سکونت حدود 10 میلیون ایرانی از واژه تحقیرآمیز و البته توهین آمیز «مزخرف» استفاده کنیم و دیگر روز با تکبر بگوییم که افتخار میکنم که در دوره مسئولیت خود در وزارت راه و شهرسازی که بیش از 5 سال به طول انجامید، حتی یک واحد مسکن برای مردم نساخته ام.

و زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که وقتی تعدادی از هموطنانمان در حادثه قطار کشته شده اند و خانواده های آنان داغدار و عزادار هستند، وزیر راه و شهرسازی جلوی دوربین حاضر شود و با خونسردی و بدون پذیرش مسئولیت وزارت خانه متبوع خود در قبال این حادثه بگوید «همه کشته شده ها بیمه هستند و نگرانی از این بابت نیست»!

زوالِ اخلاق وقتی رخ می دهد که در دولتِ اصلاح طلبان، قیمت مسکن در تهران از متری 3 میلیون به متری 30 میلیون افزایش یابد و رسانه های مدافع این دولت اکنون با هجمه به طرح جهش تولید مسکن، آن را مورد تخریب و تخطئه قرار می دهند.

لازم به ذکر است که سوم آذر ماه سال 98 بود که رسانه‌ها از بازداشت «محمدمهدی آخوندی»  فرزند عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی خبر دادند؛ خبری که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضائیه آن را تأیید کرد و علت این بازداشت را مسائل و موضوعات مالی اعلام کرد.

اتهام محمدمهدی آخوندی مشارکت در ارتشاء و تحصیل مال نامشروع عنوان شده است. همچنین عباس آخوندی به پذیرش نفوذ پسرش و یکی دیگر از متهمان پرونده متهم شده است.  

** موسویان: «برجام موشکی» پیش نیاز عادی سازی روابط اقتصادی با جهان است

«حسین موسویان» عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در توافق سعدآباد- در دولت اصلاحات- که در آمریکا ساکن است، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت «تا زمانی که تحریم‌های اولیه و تحریم های آمریکا مرتبط به سایر موضوعات مثل تروریسم و حقوق بشر و موشک و منطقه ادامه داشته باشد، عادی سازی روابط اقتصادی ایران با جهان با مانع موجه خواهد بود چون شرکت‌ها و بانک‌های بین المللی بزرگ نگران تحریم‌های چند لایه و پیچیده و مجازات‌های آمریکا خواهند بود. ایران نخواهد توانست از منافع اقتصادی برجام به‌طور کامل و صددرصدی بهره مند شود».

موسویان در ادامه گفت: «لغو همه تحریم‌های هسته‌ای و فراهسته‌ای به مذاکرات هسته‌ای و فراهسته‌ای نیاز دارد درحالی که مذاکره کنندگان هسته‌ای ما، صرفا مجاز به مذاکره درمورد موضوع هسته‌ای هستند...همچنین ایران از آمریکا تضمین می‌خواهد که به برجام پای بند خواهد ماند. مذاکره کنندگان آمریکایی اختیار تصمیم گیری درمورد اختیارات رئیس جمهور بعدی را ندارند».

آخوندی: در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم/ موسویان: «برجام موشکی» پیش نیاز عاد سازی روابط اقتصادی با جهان است

همچنین «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «اگر ترامپ هم رییس‌جمهور نمی‌شد، به احتمال فراوان دموکرات‌ها نیز با ایران در موضوع برجام به بن‌بست می‌رسیدند و شاید از طریق سازوکار ماشه برای خلاص شدن از برجام گام برمی‌داشتند. این وضعیت محصول نادیده گرفتن روح برجام و نکات نانوشته آن است که به احتمال زیاد شفاهی یا به‌طور ضمنی اظهار شده است. در واقع برجام یک گام مهم و اولیه از مجموعه اقدامات و توافقات منطقه‌ای بوده است و اگر قرار بود که موضوع هسته‌ای حل شود و سایر مسائل باقی بمانند و حتی تشدید شوند، طبعا طرف مقابل به این وضع تن نمی‌داد که نداد».

آخوندی: در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم/ موسویان: «برجام موشکی» پیش نیاز عاد سازی روابط اقتصادی با جهان است

جریان اصلاح طلب هیچگاه آمریکا را به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران محکوم نکرده و مورد مواخذه قرار نمی دهد. این طیف می گوید مشکل از ماست که کم امتیاز دادیم و باید خیلی بیشتر این ها به آمریکا امتیاز بدهیم تا بلکه تغییری ایجاد شود.

فعالین اصلاح طلب هیچگاه به این سوال پاسخ نمی دهند که چرا علیرغم تعطیلی بخش عمده صنعت هسته ای، تحریم ها در پسابرجام دو برابر شد!؟ چرا علیرغم امضای برجام، دلار حدود 10 برابر گران شد و به همین میزان ارزش پول ملی کاهش یافت!؟

جریان اصلاح طلب راه حل گشایش اقتصادی را در امتیازدهی یکطرفه به آمریکا خلاصه شده است. نکته قابل تأمل اینجاست که علیرغم تجربه برجام در سالیان اخیر، ین طیف اصرار دارد که همین الگو در دیگر حوزه ها و از جمله حوزه موشکی و منطقه ای نیز تکرار شود.

یک سوال؛ چه تضمینی وجود دارد که به فرض محال به واسطه بتن ریزی در صنعت موشکی، تحریم ها لغو شود!؟

بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب در قالب «کاسبان تحریم» ضمن ارسال پالس به طرف غربی جهت زیاده خواهی و گستاخی، ایران را به عقب نشینی و امتیازدهی یکطرفه تشویق می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    18 1
    بهتره موسویان ساکت شود و برای ما توصیه ننماید
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      12 0
      دقیقا
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      12 1
      و همچنین عبدی دروغگو و شارلاتان که حالش این روزها بدجوری گرفته شده و دچار هذیان گویی و بیش فعالی جفنگ قلمی شده است.
    • کارت قرمزی برای آقای وزیر IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 0
      ایشالا بعد اجرای حکم بابت خیانت و‌وارد کردن ضرر عمدی به ملیونها ایرانی و‌خودکشی ها ... در مسکن مهر بیمه عباس آخوندی هم واریز میشه!
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      وصيت نامه شهيد احمد علي عسكري پيامي كه نسبت به شما مردم عزيز دارم اين است كه وحدت كلمه را حفظ كنيد و دست از ولايت فقيه برنداريد. اگر فرمانبرداري نكنيد خدا اين نعمت بزرگ را از شما خواهد گرفت. خدايا مرا خالص گردان تا بدان فيض الهي كه همان شهادت است برسم. وصيت نامه شهيد حسين ضامن به منظور اداي دين خود به اسلام و مسلمين و لبيك گفتن به نداي امام امت تصميم گرفتم با توفيقات الهي جهت مبارزه با دشمنان اسلام به جبهه هاي نبرد عزيمت نمايم.
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      6 0
      قاسم محبعلی، جاوید قربان اوغلی، فریدون مجلسی، علی بیگدلی، محمدجواد ظریف، سید عباس عراقچی، سیدحسین موسویان ............. ! این تربیت شدگان دستگاه سیاسی محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی درخدمت ملت ایران بایست باشند یا دشمنان ملت ایران!؟ در واقع وزارت امور خارجه کشور ما در آن دوران از پول ملت ، مزدور تربیت می کرده است!
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 0
      موسویان پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نبود چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد؟!
    • آقا بزرگه IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      مودبانه گفتی! بهتر بود میگفتی ....
  • ایرانی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    14 0
    خدایا! دنیا راچه شده که عباس آحوندی از زوال اخلاق اجتماعی میگوید وبااون وضع زندگیش ازبی کاران ومشکلات جامعه دم میزنه و...
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 0
      زوال اخلاق وقتی رُخ داد که مهدی آخوندی 500 میلیارد تومان اختلاس کرد.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 0
      زوال اخلاق یعنی درگیری و توهین آخوندی وزیر راه دولت روحانی به خبرنگار زن زوال اخلاق یعنی بیخانمان کردن مردم با مزخرف نامیدن مسکن مهر و نساختن مسکن برای مردم
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    16 0
    همین مونده که افراد معلوم الحال اصلاحطلب توصیه کنن
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    10 0
    آقای آخوندی.زوال اخلاف که چه عرض کنم در درون دولت منحط اصلاحات با زوال انسانیت و شرف و شعور مواجه بودیم .با تراوشات ذهنی اخیرت ثابت کردی امثال تو زوال عقل هم دارند.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    9 0
    «عباس آخوندی در دومین همایش بین‌المللی مطالعات ایران معاصر گفت: امروزه در ایران با بحران‌های زیادی مواجهیم. آب که سربالا برود قورباغه ابوعطا می خواند. مردک تو را چه به اخلاق. هر کسی که صد تا خلاف انجام می ده تازه یاد اخلاق می افته.
  • دلسوز IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 0
    موشکها رو هم واگذار کنیم بعد چی میمونه؟!!! مضحکه!!!مشکل اصلی اسرائیله نه موشک و.... و با امریکا هم اگر مذاکره کرد وعادی سازی ارتباط بشه و شرکتهای امریکایی سهمی در بازار ایران داشته باشن حتی ب بمب اتم ایرانم کاری نداره
  • یاور انقلاب IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    10 0
    ساکت شوید. انشا ا.. نزدیک است محاکمه خائنین دولت قبلی .
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    8 0
    موسویان جاسوسه
  • SE ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    7 0
    وقتی اصلاحات مبتلا به زوال عقل بتواند دولت را 8 سال بدست گیرد و کشور را به قهقرا ببرد و منتقدین را به جهنم روانه کند بی اخلاقی کمترین عارضه دولت مغولی آنها است
  • نیما HK ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 0
    باید در همه چیز خودکفا وآمریکا را درهم بکوبیم
  • ناصرامینی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    6 0
    جناب موسوی بامنطق امثال تووهمفکرانتان فکرمیکنم پالان گذاشتن برپشت ملت منتهی آرزویتان برای حل وفصل مشکلات آمریکاباماست!!!!!!!!
  • DE ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    6 0
    ما اصلاح تبه کاران در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» و زوال عقل مواجهیم طوریکه بعضی ها وزیر میشوند بالاترین حقوقها را میگیرن بهترین مزایا و بازنشستگی و اینقدر زوال عقل دارند که با کمال پررویی افتخار میکنند که یک خانه هم نساخته اند و بعد از ابتلا به زوال عقل اعتراض میکنند که چرا اخلاق زوال شده / «برجام موشکی» پیش نیاز عاد ی سازی روابط اقتصادی ما اصلاح طلبها با جهان صهیونیست هاست . چون بدون موشک ما برده امریکا میشویم و مانند عربستان به گاو شیرده تبدیل میشویم و این آرزوی هر غربگدایی میباشد که توسط گاوچرانها دوشیده شود.
  • بوسجين IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 0
    اقاي اخوندي حتما اخلاق را هم از زاويه نظام سرمايه داري اوليه تعريف ميكنيد كه به سرمايه داري وحشيانه ملقب بود كه در جهت تثبيت ثروت سرمايه داران و توجه نکردن به عدالت و فقرا
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      آفرین.نکته خیلی مهمی بود
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    کی از بحران زوال اخلاق حرف می زنه .
  • سید فروزان CH ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 0
    این آقای موسویان که در امریکا سکونت و در خدمت آنها ، صد در صد حقوق خود را کماکان در ایران به حسابش میریزند جا دارد قوه قضاییه پرونده این گونه افراد که منتقد نظام شدهاند و در غرب سکونت ، را بررسی و حداقل حقوق این افراد را قطع کم نیستد دیپلمات‌هایی که در غرب ساکن شدهاند و حقوقشان سر ماه به حسابشان واریز حرام است والله
  • سید فروزان CH ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    در این دوران که گرفتار مشکلات اقتصادی هستیم ، چه نیازی به همایش بین المللی ایران معاصر داریم آنهم با شخصی چون اخوندی ، حتما یک عده مفتخور را دعوت میکنند به ایران در بهترین هتل اقامت ، مخارج خورد و خوراک و گردش هم به عهده ما ، آنوقت کودکان و جوانان در زباله ها بدنبال تامین زندگی ضمن اینکه ملت بی صبرانه منتظر محاکمه اخوندی هستند و مصادره ثروت افسانه ای او ،
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    کدوم آخوندی میگه؟ وزیر روحانی؟همون که مردم رو از مسکن مهر محروم کرد و به این کارش افتخار کرد. اون لیبرال معلوم الحال.
  • سعید IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    عباس آخوندی مجری پروژه صهیونیستی ایرانشهری! بعد فنی و علمی هیچگاه مقابل بعد اجتماعی نیست!!! دموکراسی اجتماعی! مگر دموکراسی فردی هم داریم!؟
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    7 0
    این انگلها توسط موجودات واسطی بنام اکبر رفسنجانی،خاتمی،حسن فریدون وارد سیاست شدند،حصار علم سیاست مگر خراب شده !!؟
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      4 0
      خدا از رفسنجانی و ایادی او نگذرد .
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    ببین کار به کجا رسیده که آخوندی از اخلاق صحبت می کند وزیری که جز خور و خواب ایجاد مشکل در مسکن و غیره سودی نداشت فقط اندوخته های مالی اش را بررسی کنید و بپرسید از کجا آوردی
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    این نوکرهای دست به سینه امریکا که آرزوی خود را در تسلیم در مقابل امریکا به باد رفته می بینند چقدر حرص می خورند و دائم از یک طرف برای ایران نسخه تسلیم می پیچند و از طرف دیگر به ارباب خود امریکا گرا می دهند که تحریم کن اما بدانند خدا با ماست و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین شب بخیر موسویان
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    آخوندی و موسویان سکوت کنند
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    مشکل این مملکت امثال آخوندی وباجناق هاایشون هستند....اگرسهم خواهان کناربروندوضعیت بهترمیشود
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    الان روحانی رفته رییسی اومده مطالبات ازرییسی بایدباشد8سال احمدی نژادبودرفته شدبدترین آدم 8سال روحانی رییس بوررفت شدبدترین آدم تارییسی بدترین آدم نشده یقه گیری کنید
  • سوخته IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    این دو خائن که نام بردید دیگر از ..تاریخ درشان نیاورید بگزارید همانجا دفن باشند
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    زوال اخلاق زمانی است که نابود کننده زندگی مردم وبی خانمان کردن آنها به دلیل محاکمه نشدن طلبکار میشود و حرف مفت میزند. زوال اخلاق زمانی است که نیروی انتظامی افتابه دزدان را جلوی دوربین می آورد اما ابر دزدان راست راست راه میروند ونظریه پردازی میکنند
  • عدالت IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ ۚ ذَٰلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا ۚ فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ.. مثل و حکایت حال او به سگی ماند که اگر بر او حمله کنی و یا او را به حال خود واگذاری به عوعو زبان کشد. این است مثل مردمی که آیات ما را بعد از علم به آن تکذیب کردند. پس این حکایت بگو، باشد که به فکر آیند. 176 اعراف
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 0
    وقاحت آخوندی پایان ندارد . سابق دزد سرگردنه می دونست کار زشت یعنی چی ولی ...
  • ستار IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 0
    خداوندا كشورمان را از شر اصلاح طلبان خاين مصون بدار....
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    با سلام لطفا بفرمایید از کجا میتوان تشخیص داد که چه کسی نوکر آمریکا وغرب است لطفا توصیه خداوند به مومنین را در خصوص انتخاب دوستان یکبار هم شده بخوانیدآیه 51 سوره مائده اگر ما موشک نداشتیم آیا با ما سر میز مذاکره مینشستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عطاءالله IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    آخوندی مگه عقل هم داشته که الان دچار زوال عقل بشه؟
  • آقا بزرگه IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    یعنی تا آخر عمر باید هذیانهای افساد طلبهارو بشنویم!
  • حبیب IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    باسلام. بحران های کشور ما ریشه در جایی دارد که امثال آخوندی ریل گذاری کردند و کرده اند. با همین کار های برجامی و اَداهاشان و ادعاهایشان ارزش پول ملی را به پِشکل بُز تبدیل کردند و حالا هم همان کارهای قبلی را می خواهند ادامه دهند.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    آخوندی - عباس تو خودت آفت زده شده ای و دچار بحران اخلاق هستی همه را مثل خودت می پنداری -
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    این غربزده ها از خود غربی ها مزخرفتر هستند. اینها اینقدر بی شرافتند که خدت به مردم را مزخرف می دانند.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    این غربزده ها از خود غربی ها مزخرفتر هستند. اینها اینقدر بی شرافتند که خدمت به مردم را مزخرف می دانند.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    این به اعتبار این که اسمش .....
  • بهروز GB ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    ساقط کردن توان دفاعی و نظامی ایران پیش نیاز عادی سازی روابط با جهان است. البته باید دید چه کسانی خود را جهان می نامند.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    اگر فقط یکی از خانه های تریلیاردی : عباس اخوندی را روی سرش خراب بکنند دیگه از اینحرفها نمیزند. باید: حسن روحانی و مدیران ...مثل : اخوندی فورا بازخواست شوند .
  • DE ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    آخوندی: در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم// مغز خالی مال عالی صاحب ویلا و خانه دشتِ شالی- پز چه عالی از وجود کوه ثروت هی شود حالی به حالی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس