معاون وزیر کشور

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که آمریکایی‌ها جرات کنند هم انقلاب اسلامی و هم جمهوری اسلامی را به مثابه قدرت منطقه‌ای به رسمیت بشناسد.

به گزارش مشرق، محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور و دبیر علمی همایش بین المللی افول آمریکا با رویکرد جهان پسا آمریکا که در محل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، مدافع حرم و سلامت گفت: اگر امروز امنیت وجود دارد و در این مکان گرد هم جمع شدیم، مدیون از خودگذشتگی شهدا هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور سخنان خود را با طرح این سوالات آغاز کرد که چرا امروز از جهان پسا آمریکا سخن گفته می‌شود؟ چرا بیست سال قبل از چنین ادبیاتی استفاده نمی‌شد؟ آیا واژه پساآمریکا ناظر بر افول قدرت آمریکا در عرصه بین‌الملل، یا عرصه داخلی خود یا هر دو است؟ رواج این واژه تا چه حد ناشی از ضعف و افول قدرت آمریکا و تا چه حد ناشی از ظهور قدرت‌های جدید مانند چین است؟ بحران‌های داخلی یا بحران کرونا یا بحران سیاسی در انتخابات ایالات متحده آمریکا یا خروج (بخوانیم اخراج) آمریکا از افغانستان و عراق و سوریه تا چه میزان به ترویج واژه پُست‌ آمریکا کمک کرده است؟

وی در این خصوص گفت: ظلم و ستم آمریکا در چند سال اخیر فراگیر، عمیق و غیرقابل تحمل بوده و آمریکا در مسیر ستمگری و ظلم روند صعودی طی کرده و تعداد زیادی از کشورهای جهان را تحقیر کرده است و استقبال از واژه پساآمریکا پاسخ جهان به این ستم‌هاست.

معاون سیاسی وزارت کشور افزود: از جمله ستم‌هایی که امروز شاهد هستیم این است که اقتصاد چندین کشور با چند صد میلیون نفر جمعیت تحت فشارهای خرد کننده قرار گرفته است.

خرمشاد به شرایط امروز افغانستان، یمن، عراق، سوریه، لبنان، کوبا، ونزوئلا و ایران اشاره کرد و گفت: چرا باید اقتصاد این کشورها با چند صد میلیون جمعیت تحت تاثیر فشار و تحریم آمریکا باشد. کثرت این ستم و شدت تحقیرشدگی این ملت‌ها است که جهان را مستعد استقبال از جهان پساآمریکا می‌کند.

وی با بیان اینکه تحریم ظالمانه چند ده ساله بر ملت ایران یک ستم تاریخی بزرگ است، اضافه کرد: در حال حاضر در آحاد ملت ایران این سوال نهادینه شده است که چرا در شرایطی که دولت ایران به حق یا ناحق، پای میز مذاکره‌ای نشست و تعهداتی داد و طرف مقابل هم تعهداتی داد ولی آمریکا یکطرفه زیر میز مذاکره زد و بعد شروع به تحریم‌های بیشتر کرد. مگر نه اینکه گفته شد مساله را حل کنیم و هردو طرف به تعهدات خود عمل کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در ادبیات ایرانیان این اقدام چیزی جز ستم نیست و همان ستمی است که آمریکایی‌ها در براندازی مرحوم مصدق انجام دادند و الان هم در حال تکرار همان هستند. این ستم اخیر ستم بزرگتری است که از حافظه ملت ایران و ملت‌های دیگر بیرون نخواهد رفت.

خرمشاد با بیان اینکه رجال آمریکایی باید از طوفان برخاسته از تحقیر ملت‌ها بترسند، تاکید کرد: اگر روند جهان پساآمریکا اندکی دیگر پیش برود شورش ملت‌ها به دلیل فشار سخت و ناجوانمردانه آمریکا، شورشی سخت خواهد بود.

وی گفت: شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را به این ستم‌ها اضافه کنید. چرا و به چه دلیل؟ باید اذعان و تاکید کرد که هم آه ملت ایران و هم مقاومت و هم دست انتقام آنها تعیین کننده پایان نبرد چند دهه‌ای خواهد بود که امریکا خود را گرفتار آن کرده است.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: با گذشت ۴۳ سال زمان آن فرارسیده است که آمریکایی‌ها جرات کنند و با یک تصمیم گیری  سخت و عاقلانه هم انقلاب اسلامی و هم جمهوری اسلامی را به مثابه قدرت منطقه‌ای به رسمیت بشناسند. آنها  باید بر تردیدهای خود غلبه کرده و تصمیم‌هایی نظیر تصمیم خروج از افغانستان را بگیرند. زمان آن رسیده است که  بی چون و چرا به تعهدات خود عمل کنند. همانطور که طرف‌هایشان خصوصا جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 3
    ب ت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس