کد خبر 1294398
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کتاب داستان زندگی شهید دهه هفتادی "عباس دانشگر" منتشر شد

کتاب «راستی دردهایم کو؟»، روایت داستانی از زندگی شهید مدافع حرم، عباس دانشگر است که از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش مشرق، «راستی دردهایم کو؟»، روایت داستانی از زندگی شهید مدافع حرم عباس دانشگر توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

عباس دانشگر، جوانِ دهه‌هفتادیِ پرشورِ اهل فکرِ عاشق‌پیشه بود که برخلاف سن و سالِ کمش، دوراهی‌های زندگی را خوب می‌شناخت؛ مثل یک نقشه‌خوان حرفه‌ای که پشت فرمان ماشینِ مسابقه‌ سرعت زندگی نشسته، بی‌آنکه در دام کوره‌راه‌ها بیفتد و سرگرم مناظر و بازیچه‌ها شود، از کنار ما گذشت و سبقت گرفت.‌

او در گرماگرم نبردهای سوریه، راهی شام می‌شود و پله‌پله اوج می‌گیرد تا سرانجام پیش‌وند شهید را در کنار نامش بگذارند.

«راستی دردهایم کو؟» روایتی است از حیات عباس که از زبان خود او بیان می‌شود. نویسنده کتاب کوشیده است که از زبان دست‌نوشته‌ها و گفتار عباس بهره بگیرد، به مقصود و احوالات او نزدیک شود و پاره‌های به‌هم‌پیوسته خرده‌روایت‌های مربوط به او را به هم قفل و زنجیر کند و برشی از حیات او را از دوران نامزدی تا شهادت به تصویر بکشد.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

"کسی انگار شن‌های ساعت شنی را به آسمان پاشیده است. زمان را گم کرده‌ام. می‌روم توی حیاط خانه. بابا و مامان نشسته‌اند روی تخت گوشه حیاط و چای می‌نوشند. آفتاب، از لابلای درختان خانه می‌تابد و رگه‌های نور، خود را به گل‌های باغچه می‌رسانند. گنجشک‌ها راه خانه را یاد گرفته‌اند. می‌نشینند روی درخت انار و سروصدایشان حیاط را پر می‌کند. بابا، خیره به گنجشک‌ها و غرق تماشای آن‌هاست. صدایم می‌کند و دستم را می‌گیرد. دست‌های بابا گرم‌اند. گنجشک‌ها را نشانم می‌دهد. طنین صدایش توی گوش‌هایم می‌پیچد و تکرار می‌شود: «عباس! مثل این گنجشک‌ها پرواز کن...»
به حرف بابا گوش می‌دهم..."

کتاب «راستی دردهایم کو؟»، روایت زندگی شهید عباس دانشگر در قطع رقعی و 136 صفحه، به کوشش محسن حسن‌زاده به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را با تخفیف دریافت کنند.

کتاب , شهید , شهدای مدافع حرم ,

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس