کد خبر 1294147
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
جدیدترین عارضه افزایش دما

بزرگترین پژوهشی که در مورد تاثیر تغییرات دما بر بیماری کلیوی انجام شده است، نشان می‌دهد افزایش دما، ابتلا به بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از سایتک‌دیلی،  بزرگترین مطالعه جهان که در مورد تاثیر تغییرات دما بر بیماری کلیوی انجام شده نشان می‌دهد، ۷.۴ درصد از افرادی که به خاطر بیماری کلیوی در بیمارستان بستری می‌شوند، ممکن است به خاطر افزایش دما به این شرایط دچار شده باشند. 

بیشتر بخوانید

پیشگیری از بیماری کلیوی با چند راهکار ساده

این مطالعه که توسط «یومینگ گو» و «شانشان لی» از پژوهشگران «دانشگاه مانش» استرالیا و در مجله The Lancet Regional Health – Americas منتشر شد، برای اولین بار خطر  بستری شدن در بیمارستان  به خاطر بیماری‌های کلیوی مرتبط با دمای محیط را بررسی کرده که برای درک آن از داده‌های روزانه پذیرش بیمارستان‌های برزیل از بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهر استفاده کرده است.

این مطالعه در حالی انجام می‌شود که «کنفرانس تغییرات اقلیمی ۲۰۲۱ سازمان ملل» که بیست و ششمین کنفرانس این سازمان با این موضوع است هم‌اکنون در گلاسکوی اسکاتلند  با حضور ۲۵۰۰۰ نماینده از ۲۰۰ کشور و حدود ۱۲۰ روسای دولت‌ها در حال برگزاری است. 

 یک مقاله برجسته در  مجله لنست که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، بیماری‌های کلیوی را یک نگرانی برای سلامت عمومی جهانی اعلام کرد و تخمین زد که این بیماری منجر به  تقریباً ۲.۶ میلیون مرگ در آن سال شده؛  نکته مهم این است که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کلیوی در مقایسه با یک دهه قبل ۲۶.۶ درصد افزایش یافته بود؛ افزایشی که این مطالعه نشان می‌دهد تا حدی ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس