جلال جلالی زاده

اما و اگرهای بازگشت تحریم‌کنندگان انتخابات 1400 به عرصه سیاسی و مردمسالاری چیست و آیا آنها می‌توانند بدون "توبه علنی" دست به این کار بزنند؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

اما و اگرهای بازگشت تحریم‌کنندگان انتخابات 1400

حجاریان: ممکن است مردم دوباره به خیابان بیایند!/ اما و اگرهای بازگشت تحریم‌کنندگان انتخابات 1400

جلال جلالی‌زاده، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز پیرامون چگونگی بازیابی سرمایه اجتماعی از دست رفته جریان چپ؛ مسئله را به رئیس‌جمهور روحانی مربوط کرده و گفته است:

"معتقدم که اگر اصلاح‌طلبان قدرت طلب در روی کار آمدن حسن روحانی و دولتش عجله نمی‌کردند و این دوره را به انتظار می‌نشستند هم مردم و هم مسئولان از آنها برای نجات کشور از وضع فعلی دعوت می‌کردند. اما متاسفانه اصلاح‌طلبان قدرت‌طلب به خاطر اینکه 4 روز میز خود را حفظ کنند وارد قدرت شدند و موجب شدند که این‌همه خسارات و ضرر و زیان‌های بسیار به اصلاح‌طلبان وارد شود. اگر قدرت‌طلبان اصلاح‌طلب دست از این نوع نگرش خود می‌کشیدند و بر مرام اصلاح‌طلبی خود باقی می‌ماندند، هم مجلس و هم دولت در اختیار اصلاح‌طلبان بود. البته با وجود اینکه اصلاح‌طلبان خیلی راحت همه نهادها و به‌خصوص اعتماد مردم و سرمایه‌اجتماعی را از دست دادند هنوز هم دیر نشده و می‌توانند به صحن عمومی جامعه و قدرت بازگردند."[1]

*اگرچه "خودانتقادی" یک روش جاری بین سیاست‌ورزان در جهت حضور دوباره بین مردم و گفتمان‌سازی است اما آسیبی که دامنگیر چپ ایرانی شده بسی فراتر از آنست که با خودانتقادی بتوان آن را حل و فصل کرد.

چپ‌های ایرانی در کانالی روحانی را روی کار آوردند و در دامن رأی مردم گذاشتند که مقولاتی مثل "قدرت‌طلبی" فرع بر آنست.

آنها عالماً عامداً فردی را روی کار آوردند که هرگز به اجرائیات دولتی وارد نبود، جز "مذاکره" راهبردی نداشت و مهمتر از همه اینکه دولتش با مردم از سر تفرعن و صف‌های سبدکالا و لبوفروش‌های ناآشنا به سیاست! تعامل می‌کرد.

و جالب آنکه دوستان آقای جلالی‌زاده از ابتدا تا انتها خود را "فدائیان روحانی" و تضمین‌های دولتش نامیدند و قضیه هرگز منوط به دولت اول یا دوم روحانی نبود!

پس حتی صورت خود انتقادی اظهارات جلالی‌زاده هم صحیح نیست و چپ ایرانی برای بازگشت به عرصه اجتماع راه درازی را در پیش دارد.

راه درازی که البته با "تحریم انتخابات 1400" بسی طولانی‌تر هم شد و عملا چپ‌ها را از عرصه مردمسالاری خارج و به وادی محاربه وارد کرد.

برخی معتقدند مدخل ورود اصلاح‌طلبان تحریمی به فرایند بازگشت جز از مسیر توبه علنی و اصلاح و تبیین نمی‌گذرد.

***

 

فرمانده آبان 98: ممکن است مردم دوباره به خیابان بیایند!

حجاریان: ممکن است مردم دوباره به خیابان بیایند!/ اما و اگرهای بازگشت تحریم‌کنندگان انتخابات 1400

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاحات و از حامیان روحانی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با انصاف‌نیوز گفته است: ممکن است جامعه متشنج شود و مردم دوباره به خیابان بیایند. ترکیب استانداران را ببینید! بیشتر نظامی‌اند؛ گویی برای درگیری آماده می‌شوند، برای مواجهه با وقایع غیر مترقبه. منتظرند خبری بشود.

او همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "جنس اعتراضات ۷۸، با ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ خیلی باهم متفاوتند، فکر می‌کنید اعتراض بعدی چه جنس و شکلی داشته باشد؟" تأکید می‌کند:

"جنسی شبیه به بعد از ماجرای بنزین؛ یعنی اعتراضات سال ۹۸. این‌ها می‌خواهند یارانه‌های پنهان را کم کنند یا بردارند. از طرفی، امسال به اندازه‌ی خود بودجه، کسری بودجه داریم. و این یعنی، تورم بیشتر خواهد شد. اگر یارانه‌های حامل‌های انرژی را بردارند، یارانه‌های خورد و خوراک و آب را حذف کنند، خواهید دید که چقدر تورم بالا خواهد رفت؛ مردم چگونه باید زندگی کنند؟!"

حجاریان در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین گفته است: در جوامعی مثل ما آنقدر اصلاحات عقب می‌افتد که منجر به انقلاب می‌شود.[1]

*درباره اظهارات حجاریان بایستی به چند نکته اشاره کرد:

یکم_ اینکه یک دولت به افرادی با سابقه نظامی‌گری اطمینان کند و یا دولتی دیگر به افرادی با الزام تحصیلکردگی در آمریکا اطمینان می‌کند! بخشی از سرشت همیشگی سیاست است و نباید آنرا با حرف‌های باطلی مثل ترس از رخدادهای امنیتی متداخل کرد.

کما اینکه اگر قرار باشد به این حرف‌های ضعیف پناه برد؛ پس درباره دولت اصلاحات چه باید گفت که بخش اعظم ستادی‌های آن از امنیتی‌ها و بازجویان دهه 60 بودند!

دوم_ برخی تحلیلگران امنیتی و مقامات کشور از مدت‌ها قبل دستپخت آقای حجاریان و دوستان ایشان درباره "فتنه اقتصادی" را رصد کرده‌اند.

در این باره کارهای زیادی کرده‌اند و البته با لرزه‌های خفیفی مثل اغتشاشات دیماه 96 و آبان 98 نیز مواجه بوده‌اند.

اما این در هشدار و مراقبت قرار داشتن هرگز به معنی ترس نیست.

آقای حجاریان که از به خیابان آمدن دوباره مردم حرف می‌زند، باید بداند از همان روزی که در روزنامه اعتماد تأکید کرد "و ما ادریک مالتحریم" و فرمان بزرگنمایی از مشکلات و سیاه‌نمایی پیرامون مشکلات کشور را رسما صادر کرد؛ محافل تحلیلی از مدت‌ها قبل حرکات وی را رصد کرده و می‌دانستند که او و دوستانش با این کارها به سمت ایجاد یک فتنه اقتصادی بزرگ در حرکتند تا به زعم خود کار نظام را یکسره کنند.

توطئه‌ای که تاکنون ناکام مانده است و ان‌شاء‌ا... که بعد از این هم بماند.

اگرچه در اغتشاشات دیماه 96 و آبان 98 دیدیم افرادی مسخ شده که با تشویق هسته سخت اصلاحات؛‌ فکر می‌کنند راه حل مشکلات در خیابان است! حمام خون به راه انداختند و در حرکت خیابانی چند روزه خود ده‌ها نفر را به کشتن دادند.

سوم_ حجاریان طی 10 سال گذشته بارها و بارها "آدرس خیابان" را به مردم داده و من‌باب هر مشکلی؛ مستقیم یا با ایما و اشاره از مردم خواسته به خیابان‌ها بیایند.

از این بگذریم که چرا او به جای تأکید بر صندوق رأی بعنوان تنها راه حل مشکلات در نظامات مردمسالار؛ نه تنها آدرس خیابان را می‌دهد بلکه دست به تحریم انتخابات هم می‌زند!

ولی ما از آقای حجاریان می‌پرسیم که آیا می‌تواند در یوم‌الحساب؛ پاسخی برای این تشویق غلط داشته باشد و مسئولیت خون‌های بر زمین ریخته را به گردن بگیرد؟!

چه اینکه پاسخ این‌دنیایی سؤال مذکور مشخص است و منطق می‌گوید راه حل مشکلات نه خیابان و اغتشاش که صندوق رأی و اقبال مردم به سمت مدیریت‌های جهادی است.

و چهارم_ و اما اشارت حجاریان به انقلاب!

طبعا کسی که به دنبال ایجاد فتنه اقتصادی و به خیابان کشاندن مردم است به براندازی با کادوپیچی انقلاب می‌اندیشد.

و البته ما پس از شنیدن این کلمه از لسان حجاریان تعجب نکردیم!

چه اینکه او، هم زمانی که مردم را به بهانه‌های مختلف به خیابان فرا می‌خواند و هم زمانی که دست به تحریم انتخابات 1400 و بیان تئوری شوم "مشارکت مشروط"‌زد و هم روزی که از مرگ اصلاحات صندوق‌محور گفت! پای انقلاب یا همان براندازی را البته با الفاظی دیگر به میان کشیده بود.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/325259

2_ http://www.ensafnews.com/315783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • سید IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    67 27
    شکی در این که اصلاح طلبان همگی ت....ع آورند نیست اما بدترین ایشان همین حجاریان است!
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      61 22
      قطعا خواهیم آمد اما در راهپیمائی های نه دی و 22 بهمن ماه در راستای مقابله با آخرین نفس های اصلاح طلبان نفوذی و خائن
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      41 16
      این یارو حجاریان چرا نمیره؟
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      48 11
      ادرس منزل و ویلا و سیلوی گندم وارداتی حجاریان را دقیقا بگذارید برا روز به خیابان امدنم بشدت نیاز دارم باتشکر
    • سعید MD ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      31 13
      یک منافق ضد انقلاب و ضد اسلام و امام است
    • سعید MD ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      62 13
      فقط خودت در توهم شورش هستی خواب دیدی خیر نباشه
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      27 14
      افساد طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • عیوضی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      25 10
      آقای حجاریان این لحظات آخر عمر بیدار شو توبه کن خداوند الرحم الراحمین است می دانی کسانیکه آرزوی نابودی جمهوری اسلامی را داشتند یکی یکی وارد جهنم می شوند. شاید چند غافل شما را همراهی کنند اما خیلی کمند,ازانقلاب مردم گفتید مردم ایران تا ظهور آقا امام زمان (عج)وبعد از آن هم به دستور امام برعلیه استکبارجهانی مبارزه خواهد کرد .بدان مردم ایران راه حق راپیدا کردن هرکس سرراه حق قراردارند را برمی دارند.هرکسی از دشمنان داخلی مردم درنقاب اصلاح طلب یا اصول گرا سرراه مردم قرار گیرد مردم از آنها عبور خواهند کرد.مردم ایران راه حق را پیداکردند ....
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      8 7
      همتون هم ویلا دارید هم برج دارید هم سیلو دارید هم کارخونه دارید هم مسلمانید هم ضد آمریکا هستید هم ....بیچاره مردم که شدن توپ فوتبال.
    • ایرانی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      6 6
      حجاریان و شما دقیقا در یک قاب عکس قرار دارید
    • 6425 IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      7 10
      سید..اصول گراها هم از همون قماش اصلاح طلبا هستن. خودتو گول نزن. مردم گول نمیخورن!
    • سعید MD ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      10 5
      حجاریان خیالات برش داشته
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      10 4
      حجاریان مسئول بشهادت رسیدن شهید رجایی و باهنر است. ننگ بر این آدمکش
    • ... IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 2
      دقیقا
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 2
      حجاریان ساکت شو. ارزهای 4200 برگردون به بیت المال
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 1
      دقیقا
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    34 12
    اینا باید برند...
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      17 10
      اگر مردم به موقع و درست توجیه بشن واقعا با نظام همراهی میکنند در جریان هدفمندی و کارت سوخت زمان دکتر دیدید که با همه دلهره از تبعات ان که برای اولین بار بود چقدر زیبا و راحت انجام شد اما این نامردها با حذف کارت سوخت و تحمیل روزانه صد ها میلیارد تومان خسارت قاچاق و اسراف و بعد با ان صبح جمعه براندازانه با کشور چه کردند همچنین هفته قبل هم در حمله سایبری همراهی تمام و کمال مردم با نظام را بخاطر صداقت دولت و رسانه ملی شاهد بودیم
  • بهلول IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    30 18
    تا خائنینی چون تو حجاریان ازاد هستید احتمال هر چیزی هست چون شما شیطان مجسم هستید
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      12 31
      علت اینکه حجاریان ازاد است اینست که زورشان به حجاریان نمیرسد
    • SE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      9 5
      اینبار شهر را متشنج کنند باهاشون برخورد میکنیم
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    24 22
    حجاریان نیز آرزو به گور خواهد برد ان شاالله به یاری خدای متعالی مشکلات حل خواهد شد و این دلدادگان به غرب در لجنزار ذهنیات خود فرو خواهند رفت
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    18 9
    فتنه 98 از مشهد شروع شد
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 0
      باشه. ممنون
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    31 16
    مهم نیست که حجاریان به آرزویش برسد یا نه. مهم این است که آمریکا دقیقا به امید موفقیت حجاریان و پادوهایش است که تحریم می کند
  • عباس خسروی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    20 16
    اگر موضوع بهائیت این طرف صحت داشته باشد دستگاههای امنیتی باید ورود کنند و ضمن مصادره اموال خود و خانوادهاشا، و همچنین شناسایی همپالگی هایش، آنهارا به خاطر خیانت به اشد مجازات برسانند.امیدوارم پیگیری جدی شود انشاءالله.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      10 29
      هیچ غلطی نمیتونی بکنی
  • سعید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    21 22
    گاهی باید سخن راست را از مخالفین شنید
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      15 14
      این چرندیا حرف راست نیست بلکه توهم های جناح متوهم است که خیال می کند خیلی سرش می شود ، اعتراضات خیابانی مال زمانی بود که دولت های غربگرا زمام امور دستشان بود اما الان دیگه فرق می کنه تمام تلاش دولت سیزدهم حل مشکلات مردم است و صادقانه با مردم مشکلات را درمیان می گذارد و برطرف می کند
  • مهدی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    8 9
    تو یکی حرف نزن
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    15 12
    کاش بزودی دهن حجاریان بسته شود
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      جناب حجاریان امیدوارم برتابوت سوارشوی چون لیاقت سوارشدن بر صندلی چرخدار اصلا نداری
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    27 15
    درست میگه میایم بیرون ولی برای راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن و شعار مرگ بر منافق میدیم
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    15 18
    حجاریان دچار توهم و آلزایمر سیاسی شده که منجر به هذیان گویی شده، وای به حال طرفداران و مریدانش.
  • حسن زاده IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    14 14
    به حجاریان بگوئید مردم به تو می خندند بیایند تو خیابان
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    15 21
    اگر راست میگید پس چرا هر روز اوضاع بدتر میشه؟آخه چرا خودتون رو گول میزنید؟
    • احمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      12 16
      دوست عزیز اینکه هر روز همه چیز گرانتر میشه تورم زیاد هست و غیره درسته اما این حرفها سالیان ساله که گفته میشه در عین حال اونایی که ۴۰ سال قبل یک دوچرخه هم نداشتند الان صاحب چند دستگاه ماشین هستند اونایی که لباس کهنه میپوشیدند الان هر روز یه جور لباس میپوشند فرم زندگی بطورکلی تغییر کرده و بطور ملموسی بالا رفته بنابرین این حرف که هر روز وصع بدتر میشه درست به نظر نمیاد بیشتر به یک فرهنگ تبدیل شده است
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      7 7
      احمد، خودتو گول نزن. اونایی که اونجوری بودن ااینجوری شدن از همین کشور و همین نظام بودن و هستن. مگر مردم عادی میتونن ؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    21 13
    خدا لعنتت کنه.منتظر آشوب تو مملکت خودتی.خاک بر سرت
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      5 5
      اینها ادامه بقایشان به آشوب و هرج و مرج است. با عملکرد ضعیف شان باعث مهاجرت خیلی از کسانی که می توانستیم از توان شان استفاده کنیم شدند. الان هم به نظر من دولت باید از همه فارغ التحصیلان دانشگاه ها به نحوی استفاده کند و مانع مهاجرت آنها شود.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    15 13
    به گور خواهی برد..
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    13 12
    حکایت اصلاح طلبان در ایران مثل جعجع و سعدحریری در لبنان است
  • سیامک IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    12 9
    با عنایت به اینکه مزدور بودن و همچنین نفوذی بودن این اقا محرز شده باید دادگاهی وچگونگی انحراف جبهه انقلاب را مشخص نموده .. ملت دیگر اگاه شدند و این وابسته ها را شناخته اند
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    15 10
    این خائن سعی میکنه ؛ تفکر فتنه و اغتشاش را به جامعه القاء کنه. ان شاالله او هم مثل مابقی دشمنان ایران؛؛؛ آرزو هاش را با خفت و نکبت به گور خواهد برد.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    11 9
    حجاریان ساکت
  • ناصر IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    19 17
    حرف حق زده
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      14 9
      افساد طلبان بانیان وضع موجود هستن و فقط باید سکوت کنند.
  • یاور انقلاب IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    7 7
    اقای حجاریان خجالت بکشید از این همه مزخرف گویی ، شما نظرتان در باره ای امنیتی ترین کابینه اول زبانتان کجا گذاشته بودی نکنه جلوی الاف و الوفتان بسته شده ، اقای حجاریان پرونده روسای قبلی و ژنرالهایشان بررسی خواهد شد.
  • علیرضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    8 6
    آنچه که مشخص است اینگونه افرادتاهر روز مقداری فتنه ونفاق ،ایجادناامیدی وشورش دربین مردم وایجادبدبینی وبدخواهی دربدن جامعه ،تزریق نکنند،روحشان آرام نمی گیرد
  • حميد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    9 7
    سلام چرااينهمه مماشات بااين مزدوران اجنبي ميكنيد ، مگر اشوب و فتنه هاي قبلي چگونه استارت خورد و بوجود امد محض خاطر خدا يكبار براي هميشه اين ها را به اتهام تشويش اذهان عمومي، و فعاليت عليه امنيت ملي در زماني كه مملكت در جنگ پيدا و پنهان اقتصادي و فرهنگي با دشمن هست محاكمه كنيد . ممنون
  • محمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    8 7
    دوست عزیز این کار را خدا کرد تا اصلاح طلبان رسوا شوند و ذات پلیدشان برملا گردد بنابرین بیش از نمتوانستند نیات پلید خود را پنهان کنند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    11 10
    این حجاریان کی می خواهد بمیرد . اصلا چرا با این فتنه گر مصاحبه می شود چرا ملاحظه شو می کنید
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 3
      دقیقا چرا محاکمه و زندانی نمی شود
  • حرف حساب GB ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    10 10
    چرا یکی دهن این آمریکایی رو نمی بنده
  • مهران JP ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    12 10
    با سلام آقای حجاریان و امثال ایشان باید بداند که بله مردم روزی به خیابان خواهند آمد ولی نه بخاطر مقابله با نظام بلکه برای کوبیدن مشت محکمی به دهان ایشان و امثال ایشان.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      9 6
      مردم با هیچ کس پسر خاله نیستند و مویزگوی هیچ کس هم نیستند و هرزمان که نیاز شد حقشان را بگیرند به کوچه و خیابان خواهند ریخت. لطفا دعواهای جناحی را به مردم نسبت ندهید که این بالاترین خیانت است. به به مردم خدمت کنید که خیر و صلاح شما در خدمت به مردم است.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    11 7
    دوباره حجاریان!!!!!
  • مجید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 5
    این سعیدعسکرکجاست هنوز که حجاریان حرف میزند
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      چی بگم
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      خخخخخ
    • محمد IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      حجاریان ساکت
  • سهند IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    7 2
    اقای حجاریان بدونن ورود دولت اقای رئیسی به قضیه پیگیری و تحت پیگرد قانونی قرار دادن مقامات و مدیران فاسد دولتهای قبل باعث حمایت همجانبه ملت از دولت رئیسی خواهد شد البته بشرطی که تبلیغاتی و..... نباشد، امثال حجاریان باید بدونن نمیشه کاخنشینی و اشرافیگری و فساد ویرانگر دولتهای اصلاحات را. با شعار غربگرایی ازادی... و سخنان زیبا و فریبکارانه بیش از این لاپوشانی کرد و برای همیشه ملت را فریب داد
  • smh IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 1
    شما فازت چیه، توی این چهل سال ! ، چه چپ و چه راست !!؟چه گلی به سر مردم زدین
  • مهدی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 6
    آفای حجایان راست می گویند ممکن است مردم به خیابانها بیایند و تو دهنی به منافقینی نظیر آقای حجاریان بزنند و کارشون را یکسره کنند . دیگر اون روزها گذشت اون روزی که اینکارها می کردید شوهرتون پاسبان بود
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 1
    افساد طلبی و اصولگدایی شده بقالی بعضیا. پشت این کلمات پنهان شدن شاید از دید مردم بشود پنهان شد ولی از دید خداوند متعال چطور؟
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 4
    حجاریان اول برو خودت اصلاح وتطهیر کن بعد بیا حرف بزن آنهم از طرف خوت نه طرف مردم ۳۴ سال منصب اجرایی کشور دستتون بوده‌ برای مردم‌ چه کار کرده اید
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    7 2
    ای لعنت بر آنهایی که با گران کردن بنزین و دلارمردم را به این روز سیاه انداختند و این گرانی وحشتناک را به مردم تحمیل کردند.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 0
      پیش باد
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    6 4
    حجاریان و همه هم پالکی هاش بهتره بدونن که اگر این بار مردم به کف خیابان بیان برای جمع کردن لاشه متعفن اصلاح طلب های سبز و بنفش است . مردم با کرامت تا کنون به خاطر حفظ امنیت ملی جواب امثال این مردک را فقط توی فضای مجازی داده اند اما خدا می داند که اگر اذن رهبری باشد با سه سوت همه این زباله های نفوذی را به زباله دان تاریخ خواهیم ریخت . حالا هی وراجی کنند ......
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 3
    ای کاش آن گلوله ای که شلیک شد مستقیم به مغز سر حجاریان میخورد ولی شاید خدا نخواست که اول اسم این شخص به اشتباه شهید نوشته شود.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 1
    اخه کی میگه تو حرف مفت بزنی
  • مراد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 3
    حجاریان بهتر است دهن گشادتت را ببندی .
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 3
    هر کشوری دیگر بود این دجال را تبعید میکردند تا خوراک موریانه شود منتهی رافت اسلام و قدر نشناسی این کثافت
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 1
    مردم نه . مزدوران به چوپانی تو ممکن است
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 4
    درود بر حجاریان
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      6 2
      بله دو رود برحجاریان یک رود لجن و یک رود هم آتش
  • مسعود IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    اعتراض مردم به دلیل چپی و راستی بودن مهره ها نیست!
  • ali IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 0
    اقای جلالی زاده ایا منظور شما از اگر اصلاح طلبان.... یعنی الان بعد از دو سه ماه روی کار امدند رییسی مردم می امدن سراغ شما و می گفتند اصلاح طلبان بداد ما برسید؟؟؟ یعنی اقای جلالی زاده تو اعتقاد نداری این مشکلات از 8 سال دولت و مجلس همرنگ شما بوجود امده و صرف یکی دو سه ماه رفع نمیشه؟؟؟ بگذریم البته اقای رییسی مثل شما نیست که صرف صد روز مشکلات را حل کنه شما قدری دندان به جگر بگذار .ای پرسرعت ای پر تلاش!!!!
  • ali IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 4
    حجاریان نادان ایا سال 88 استانداران نظامی بودند .ایا سال 98 استانداران نظامی بودند ..شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه .حجاریان از خواب خرگوشی بیدار شو.
  • احمد م IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 2
    آيا کسي که بر پايه شواهد اجتماعي، پيشگويي وضعيت اجتماعي را در آينده مي کند، دعوت به شورش مي کند؟ مثلا اگر هواشناس بگويد فردا طوفان مي آيد، دعوت به طوفاني شدن هوا کرده است؟
  • ناشناس IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 1
    چرا واقع بین نیستیم ؟؟؟؟ کی می خواد به داد مردم برسه
  • ناشناس IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 1
    . چرا واقع بین نیستیم ؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 7
    تو همین سه ماهی که گذشت فقط تخم مرغ 8.000 ریال یعنی 800 تومان گرون شده . چرا واقع بین نیستیم ؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      5 3
      واقع بینی به معنی لزوم اغتشاش و تظاهرات نیست. به معنی رأی بهتر در انتخابات بعدی هست.
  • حسن IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 2
    آقای حجاریان بدانند در خطای دیگر چیزی از شما باقی نخواهد ماند
  • کیامرث IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 3
    میگم یه سوال چرا یه نظر مخالف نیست واقعا خجالت خوب چیزیه نظامتون مردم سالاره !!
  • علـی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 3
    چه عکسای تهوع آوری!!!!!!!!!
  • احمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 1
    مشرق دم از صندوق رای می زنه
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 2
    مرگ بر اصلاح طلبان فاسد و مزدور
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 1
    حجاریان غذا خورده مردک
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    فشار آوردن به مردم در هر دولتی مذموم است و ایجاد امنیت اقتصادی هم وظیفه همه دولتهاست.... ادامه وضع موجود (از لحاظ پرداخت یارانه) کارآمد و ممکن نیست و از طرفی ایجاد رویه جدید هم باعث تنش شدید در معیشت مردم میشه.... بهترین کار در این شرایط بازگشت به طرح پرداخت یارانه به آخرین حلقه زنجیره مصرف هست(چیزی مثل کوپن) تا از ایجاد فشار جدید و غیر قابل تحمل بر شانه های ضعیف مردم اجتناب بشه (هرچند عنوان اقتصاد کوپنی برای دولت بدنامی به بار بیاره)
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    جناب آقای رییسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایرا ن سلام علیکم نظام جمهوری اسلامی مرهون وبرگرفته اندیشه رهبر بزرگ ما امام خمینی( ره) وخون شهیدان است. مابازنشستگان صندوق باز نشستگی کشوری وبهداشت شاهد این هستیم که حضرتعالی در همه وقت نزد مردم هستیدودر جهت رسالتی که بدوش گرفتید خدمت می نمایید واز افراد بی نظیر در عرصه خدمت هستید .ولی کسانی هستند که دارند در حیطه کارشان کوتاهی از قانون میکنند واز کارشناسان کار شکن استفاده می کنند .در این راستاما بازنشستگان کشوری وبهداشت با توجه به موارد ذیل خواهان برکناری ریس صندوق بازنشستگی و وزیر تعاون رفاه اجتماعی و و وزیر بهداشت وکارشناسان فنی قدیم وجدید مغرض شان هستیم: دلایل وجود مشکل وخلاف قانون شان که باید ریس صندوق بازنشستگی و وزیر تعاون رفاه اجتماعی و و وزیر بهداشت وکارشناسان فنی قدیم وجدید برکنار شوند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 1
    اصلاح طلبان منافقینی هستن که ایزار انها فریب ودروغ ونیرنگ هست خودشون هم میدونن وبه چیزی هم اعتقاد ندارند فقط سرمایشون مردم ساده لوح یا بی اطلاع از باطن خبیث اسنهاست نتیجه عملکرد وقاحت الود اینها در هشت ساله نشنگر عمق بی توجهی انها به مردم وخباثت درونی انهاست که هشت سال انرا اشکار کردن واگر بیشتر ازاین امتدا. بیدا میکرد کشور را نابود میکردن
  • DE ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 0
    خیلی ها اصلا این فرد را نمی شناسند ..
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 0
    مثل اینکه سعیدخان آدم بشو نیست
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 0
    کاش می نوشتین فرمانده فتنه آبان ۹۸ !
  • هموطن IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 0
    حیفم میاد بگم آقای ...حجاریان
  • FR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 0
    مثل این آقا مثل قورباقه در حال پخت میمونه .....بزودی میفهمه که اب کم کم ولرم داغ شد و مثل برجام پخته شد رفت پی کارش !
  • حقیقت IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    6 0
    باسلام ازاین فرصت طلب ها چیز. ننویسید
  • سید فروزان CH ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    5 0
    مگر دهان این مردک منافق حجاریان را بستن مشکل است؟ این مردک دائم در حال جوسازی و تحریکات بر علیه نظام است و کماکان آزاد والله قابل قبول نیست
  • DE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 0
    این عکس سومی کیه چرا اینقدر قیافه اش ابله و نادان میزنه عین دیوونه هاست خیلی شبیه حجاریان هستش با او نسبتی داره؟؟
  • فیروز IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 0
    امثال حجاریان در زمان روحانی دلشون برای مردم نمیسوخت؟ یا دستشون تو یه کاسه بود؟
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    4 0
    مردک خودت می دانی چی میگی چه حرکت اصلاحی هست حاضر است برای به قدرت رسیدن دست یاری به سمت شیطان هم دراز کند برو
  • !! IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 1
    ای ننگ به تو ؛ که فقط دنبال آشوبی !!
  • امیر IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    این عصر حجر مگه حجاریان هنوز نمرده؟؟؟
  • حقیقت IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    به نظر م مشرق طرف حجاریان هست
  • ? IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    یک کلمه بگم افسوس بر عمر حجاریان که بیهوده تلف شد
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    متاسفم برای حجاریان... قیامت چه خواهی کرد با این همه حق الناس؟
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    اصلاح طلبان منافقینی هستن که ایزار انها فریب ودروغ ونیرنگ هست خودشون هم میدونن وبه چیزی هم اعتقاد ندارند فقط سرمایشون مردم ساده لوح یا بی اطلاع از باطن خبیث اسنهاست نتیجه عملکرد وقاحت الود اینها در هشت ساله نشانگر عمق بی توجهی انها به مردم وخباثت درونی انهاست که هشت سال انرا اشکار کردن واگر بیشتر ازاین امتدا. بیدا میکرد کشور را نابود میکردن
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    سنشم زیاده !
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    حجاریان عمرو عاصی است که نه دنیا دارد و نه آخرت
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    دهن این خائنین را فقط خاک میبندد
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 1
    بانیان اوضاع موجود مانور مردم داری می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    حرف بی خود نگو مردم نمی ایند به خیابان شما می خواهید مردم را فریب دهید یا با پولهای پنهان مردم را به خیابان بکشید وعده ای را پول دهید راهنمایی کنند برای اشوب درست کنید از امریکا بوتر هستید چون اموال مردم را هشت سال غارت کردیو
  • فدایی‌ IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    اگر‌وضع‌برهمین‌منوال‌پیش‌بره بعیدنیست‌
  • شین شامالا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اصلاح طلب و اصول گرا دو روی متفاوت یک سکه سیاه هستند.
  • شین شامالا IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    واقعا مایه خنده هست
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    مملکت فاتحه خوانده است
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    مایه ننگ
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 1
    بدخواهان ایران و انقلاب! ان شاالله که خواب و خیالات بد و باطلتون رو به گور میبرید.
  • قاسم IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 1
    یعنی یکی نیست این طرف رو ساکت کنه
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    كاش نفس شوم نمايندگان آمريكا در گلو قطع مي شد
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    آقای حجاریان شاید روزی مردم به خیابان بیایند اما مطمئن باشید برای محاکمه و مجازات خائنینی همچون شما که منابع همه چیز را یا دزدیدید یا نابود کردید از نیروی انسانی خوب گرفته مثل جوانان که آنها را با به خیابان کشاندن به کشتن دادید یا روانه زندان کردید یا زندگیشان را نابود کردید برای این که چند صباحی در قدرت بمانید و اموال ملت را یا با رانت به سرقت بردید یا به فامیلهای هزار هزار بخشیدید و ... یا با سرکرا آوردن افراد بی لیاقت کشور را از پیشرفت باز داشتید واقعا خجالت نمی کشید با این همه خیانت باز هم از آمدن ملت به خیابانها حرف می زنید آری اگر بیایند برای نابودی همیشگی شما می آیند چون همه فسادتان دارد کاملا بر ملا می شود هم ملت از دست شما عاصی شده اند پس منتظر مردم باشید و به پایان عمر سیاسی و حیات خود باشید
  • حقیقت IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    باسلام ازاین فرصت. طلبها چیز. ننویسید خاتمی نامرد. با پول. بیت المال این نامرد. رو از مرگ نجات داد حالا نشسته مزخرف میگه
  • حقیقت IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    باسلام ازاین فرصت. طلب چیز. ننویسید خاتمی نامرد. با پول. بیت المال این نامرد. رو از مرگ نجات داد حالا نشسته مزخرف میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس