کد خبر 1293882
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴
مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸

SL که حالا جایگزینی برای GT رودستر نیز محسوب می‌شود، دیگر یک مدل بنز نیست چون به طور انحصاری به عنوان یک مدل AMG عرضه می‌شود.

به گزارش مشرق، مدل SL از ۷۰ سال پیش در خط تولید مرسدس بنز حضور داشته است و حالا مدل نسل R۲۳۲ از راه رسیده که تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خودش داشته است. SL که حالا جایگزینی برای GT رودستر نیز محسوب می‌شود، دیگر یک مدل بنز نیست چون به طور انحصاری به عنوان یک مدل AMG عرضه می‌شود. ظاهر آن از زبان طراحی اخیر این شرکت پیروی می‌کند و دارای جلوپنجره پان‌آمریکانا در کنار چراغ‌های جلوی زاویه‌دار شبیه CLS است.

بیشتر بخوانید

معرفی لکسس LC ۵۰۰ مدل ۲۰۲۲ +عکس

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸ +عکس

مهندسان با استفاده از یک سقف پارچه‌ای سه‌لایه به جای سقف فلزی ۲۱ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش داده‌اند. این سقف قابلیت جمع شدن طی ۱۵ ثانیه در سرعت‌هایی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت را داراست. استفاده از این سقف پارچه‌ای مرکز ثقل خودرو را پایین آورده و در نتیجه هندلینگ آن را بهبود بخشیده است.

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸ +عکس

لوله‌های اگزوز چهارگانه در کنار یک دیفیوزر نشان می‌دهند که با یک مدل AMG قدرتمند سر و کار داریم. چراغ‌های عقب عریض ظاهری جذاب به آن داده‌اند، در حالی که اسپویلر عقب به زیبایی با درب صندوق عقب ادغام شده است.

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸ +عکس

این مدل دارای چهار صندلی چرمی است و از جدیدترین سیستم سرگرمی رسانه‌ای MBUX با یک نمایشگر عمودی ۱۱.۹ اینچی بهره می‌برد. در کابین همچنین شاهد خوشه ابزار ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر هدآپ با فناوری واقعیت افزوده هستیم.

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸ +عکس

این رودستر در نسخه‌های SL ۵۵ و SL ۶۳ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد که هر دو از موتور ۴ لیتری توئین توربو V۸ بهره می‌برند. نسخه پایه توان ۴۶۹ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر و نسخه قوی‌تر توان ۵۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸ +عکس

برای اولین بار، SL با سیستم تمام چرخ‌ محرک در دسترس است، یعنی سیستم ۴Matic+ با توزیع گشتاور متغیر و یک کلاچ با کنترل الکترومکانیکی که محور عقب را به چرخ‌های جلو متصل می‌کند. خروجی موتور از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک مجهز به لانچ کنترل به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸ +عکس

دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی که به صورت استاندارد روی SL ۶۳ و به صورت اختیاری روی SL ۵۵ در دسترس است، کشش و پایداری این مدل را حین پیچیدن با سرعت بالا افزایش می‌دهد. این رودستر همچنین مجهز به سیستم هدایت چرخ‌های عقب است تا زاویه چرخش آن کاهش یافته و هندلینگ آن بهبود پیدا کند.

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸ +عکس

مرسدس AMG جزئیاتی درباره قیمت‌گذاری این مدل منتشر نکرده است، اما انتظار داریم که SL جدید در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲ با موتورV۸ +عکس

منبع: خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جهودشناس FR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    خدای من، چقدر زیباست این ماشین. این زیبایی در gt65 amg هم وجود داره.
  • امیرعباس AU ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    عالی
  • افشین GB ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    1 0
    عاشقش شدم انقد کار میکنم وقتی مردم بچم حداقل سوار شه تو ایران فکر کنم سایپا ساله 2023 دیگه لوازم بده بگه برید خودتون ماشین درس کنید هرچی دوس داشتید 121 122 111 112 118 114 .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس