پرنیان

کتاب «پرنیان عشق» اثر عصمت سپهری در انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «پرنیان عشق» اثر عصمت سپهری در انتشارات سروش به چاپ دوم رسید. این کتاب داستان زنان ایثارگر رسانه ملی را روایت می کند؛ مسئله ای که کمتر در کتاب ها به آن پرداخته شده است. بیشتر کتاب ها از حضور زنان در دفاع مقدس سخن به میان می آوردند یا درباره مادران شهدا بوده اند.

در مقدمه کتاب « پرنیان عشق » می خوانیم:

«در گام دوم انقلاب و چهلمین سالگرد دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران همچنان درگیر هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمن و استکبار جهانی بر پیکره نظام است. اما خانواده‌های شهدا و ایثارگران، به‌ویژه زنان قهرمان، مادران، همسران، خواهران، و دختران شهدا درصدد حفظ انقلاب و نظام با تأسی به راه و پیام شهدا هستند.

بی‌تردید رسانۀ ملی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های القای مقاومت، ایثار، امیدآفرینی، آگاهی‌بخشی و ایجاد فضای آرامش در جامعه بوده و بهترین ابزار برای به‌تصویرکشیدن نقش مردم به‌ویژه بانوان در این مقاومت فراگیر است. بنا به رسالت سازمان صداوسیما و امور بانوان و خانواده، در راستای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، با توجه به اهمیت‌بخشی به نقش خانواده‌های شهدا به‌عنوان زنجیره راه شهدا و ادامه‌دهنده مسیر آن‌ها، و ترسیم پرده‌ای منقش به یاد و نام شهدا، به‌منظور پاسداشت و ارج نهادن به فعالیت‌های این‌دسته از همکاران سازمانی، امور بانوان و خانواده اقدام به مصاحبه با بانوان شاغل سازمان کرده است که عضوی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران (مادر، خواهر، همسر، دختر شهید و جانباز دفاع مقدس) هستند.

باشد که این حرکت منجر به جریانی برای ثبت، حفظ و ترویج ارزش‌های به‌یادگارمانده از شهدا شود..»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس