رخنه مجدد جنگنده‌های نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی تایوان - کراپ‌شده

وزارت دفاع تایوان از پرواز جنگنده، بمب‌افکن‌های نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی این شبه جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان غروب دوشنبه به وقت تهران از رخنه مجدد جنگنده، بمب افکن‌های نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی این جزیره خبر داد.

بنابر اعلام وزارت دفاع تایوان، ۶ فروند جنگنده و بمب‌افکن نیروی هوایی چین از نوع «وای-۸» ویژه شکار زیر دریایی، «وای-»۸ تجسسی و چهار فروند جنگنده نسل چهار «جی-۱۰» وارد منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره شدند.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود افزود که به دنبال این حادثه جنگنده‌های نیروی هوایی تایوان با پرواز به موقع جنگنده‌های چین را تا خروج از قلمروی هوایی این جزیره همراهی کردند.

وزارت دفاع تایوان بیش از یک و سال و نیم است که از ماموریت مرتب نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره خبر می‌دهد. در چند سال گذشته، نیروی هوایی چین به عنوان وسیله‌ای برای ارسال پیام به تایوان مبنی بر اینکه چین ادعای استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد، به منطقه شناسایی هوایی پدافند هوایی تایوان پرواز می‌کند. چین در پی اثبات این مهم است  که هرگونه تصور از توانایی این منطقه پدافندی باطل است.

در تحلیلی که اخیرا منتشر شده، آمده است، اگر چین تصمیم بگیرد به تایوان حمله کند، فرض کار این است که این کشور ارزیابی گسترده‌ای از شانس پیروزی خود را مبتنی بر اطلاعات انجام داده است. چین می‌تواند پادگان‌ها و محل استقرار هر یگان اصلی رزمی زمینی تایوان را با دقت مشخص کند.

این کار را با هر هواپیمای دارای قابلیت جنگی در موجودی تایوان انجام می‌داد. چین قادر است پایگاه‌های لجستیکی مورد استفاده تایوان را در خط مقدم شناسایی کند.همه اینها در معرض بمباران گسترده نیروهای هوایی و موشکی بالستیک چین قرار خواهند گرفت. سپس هر یگان بازمانده از تایوان با وظیفه دلهره آور دفع یک حمله گسترده روبرو خواهد شد که احتمالاً شامل ترکیبی از نیروهای دوزیست و حمله هوایی است.

منابع خبری  چندی قبل گزارش دادند که تایوان به دنبال تحویل زود هنگام ۶۶ فروند جنگنده «اف-۱۶» و بیش از ۱۰۰ موشک دوربرد «ای جی ام -۱۵۸» ساخت آمریکا با قابلیت حمله به چین است.

 تایوان قرارداد خرید جنگنده‌های اف-۱۶ را سال ۲۰۱۹ امضا کرد با این حال، نشان دادن قدرت اخیر چین در ارسال ده‌ها هواپیمای جنگی به منطقه پدافند هوایی تایوان (ADIZ) ضرورت دستیابی به سیستم‌های تسلیحاتی جدید را افزایش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 2
    یه بار تمام جنگنده‌های ارتش چین سرنگون کنید حساب کار دستشان میاد. خلبانان را هم اسیر بگیرید. و حسابی ادب کنید تا پکن بفهمد تجاوز هزینه دارد
    • ارسلان IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      اه بابا تو چقدر با هوشی اصلا فرمانده جنگ فقط خودت بقیه اصلا عددی نیستن
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      داداش حالت خوبه
  • ناشناس IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 1
    اگه تایوان اقدام به خرید پاتریوت و تاد به تعداد کافی کنه و اف سی و پنج هم علاوه بر اف شانزده تحویل بگیره و با کره جنوبی و ژاپن ائتلاف کنه قادر خواهد بود مقابل کل توان نظامی چین ایستادگی کنه یا حتی به چین حمله کنه
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 1
      بله خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس