.

مجری و نویسنده‌ای درباره اجرای بازیگران در تلویزیون عنوان کرد: وقتی طرحی را می‌خواهید به تصویب برسانید، مدیران می‌پرسند کدام بازیگر قرار است اجرایش کند.

به گزارش مشرق، علی میرمیرانی مجری، برنامه‌ساز و نویسنده با اشاره به برنامه‌های گفت‌وگومحور این روزهای تلویزیون و آسیب‌شناسی آن‌ها به مهر گفت: من امیدوارم با تغییر و تحولاتی که احتمالاً با تغییر رئیس جدید صداوسیما در تلویزیون رخ می‌دهد، برنامه‌های گفت‌وگومحور و تاک‌شوها هم سر و سامان بگیرد، چون خیلی وضعیت بدی دارد و باز وضعیت بسیار بدتری هم تاکشوها در تلویزیون‌های اینترنتی دارند.

وی با اشاره به حضور سلبریتی‌ها و بازیگران در مقام اجرا تصریح کرد: یک آفت در تولید تاکشوها وجود دارد که فکر می‌کنند حتماً یک بازیگر سینما یا یک چهره باید در برنامه گفت‌وگومحور مقابل مهمان بنشیند و با سؤالات از پیش تعیین شده با او گفتگو کند؛ سؤالاتی که معمولاً در گوش بازیگر گفته می‌شود و شما به عنوان مهمان هم متوجه آن می‌شوید.

میرمیرانی درباره این سنت غلط برنامه‌سازی یادآور شد: این مدل از برنامه‌ها از پایه غلط است و خیلی ایراد گل‌درشتی است، در تاک‌شوهای خارجی نیکول کیدمن و تام کروز یا رابرت دنیرو نمی‌آیند مجری تلویزیون شوند، در آنجا نسبت به یک حوزه تخصصی وارد چنین فرایندی می‌شوند. وی اضافه کرد: ما در اینجا هم تجربه‌های درستی داشته‌ایم ولی بازیگری اقدام به گفتگو و نه اجرا کرده است که یا مؤلف بوده یا کاراکترش متناسب با برنامه مورد نظر بوده است.

میرمیرانی که چند فصل از مصاحبه‌های برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» را بر عهده داشته است، درباره گفتگو بیان کرد: برنامه گفت‌وگومحور تعریف دارد و، چون در تلویزیون ما این تعریف گم‌شده یا وارونه تعریف شده است، موج غلطی در تلویزیون و حتی تاکشوهای اینترنتی شکل گرفته است. نکته اول این است که اجرا با گفتگو فرق دارد و باید این تفاوت را فهم کرد.

وی با اشاره به مدل‌های موفق گفت‌وگوی بازیگران با مهمان در برنامه‌ها عنوان کرد: سروش صحت در «کتاب باز» از جمله این نمونه‌های موفق است، حتی مهران مدیری با اینکه «آن» دارد و برای مخاطب جذابیت دارد، اما گفت‌وگوکننده خوبی نیست، اما همان قدر، استندآپ‌هایش موفق است. به نظرم برای همین هم است که به او سؤال‌ها را می‌گویند. گفتگو موجود زنده‌ای است که در لحظه شکل می‌گیرد و ارتباط دوسویه دارد که صرفاً با یکسری سؤال ازپیش‌تعیین‌شده درنمی‌آید. عجیب است که وقتی طرحی را با مدیران مطرح می‌کنید، می‌پرسند کدام بازیگر قرار است برنامه را اجرا کند؟ و اجرای بازیگر برایشان از پیش مشخص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس