کد خبر 1292876
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
تشخیص فوری کرونا با یک حسگر پیشرفته

مهندسان دانشگاه "ام آی تی" با استفاده از نانولوله‌های کربنی تخصصی، حسگر جدیدی طراحی کرده‌اند که می‌تواند بدون هیچ گونه آنتی‌بادی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را شناسایی کند.

به گزارش مشرق  به نقل از اس تی دی، این فناوری می‌تواند به عنوان یک روش تشخیص سریعی برای کووید-۱۹ یا سایر پاتوژن‌های نوظهور مورد استفاده قرار گیرد. به گفته محققان، حسگر جدید آنها مبتنی بر فناوری است که می‌تواند به سرعت و دقیق کووید-۱۹ و سایر همه‌گیری‌هایی که شاید در آینده ظهور پیدا کنند را نیز تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید

فهرست جدید آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا اعلام شد

پروفسور"مایکل استرانو"(Michael Strano) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: توسعه یک آزمایش سریع به این معنی است که در طی شیوع یک بیماری همه‌گیر در آینده دیگر نیازی به لغو تمامی سفرها نیست چرا که می‌شود افرادی که از هواپیما پیاده می‌شوند را سریع بررسی و تعیین کرد که آیا باید قرنطینه شوند یا خیر. این عمل را در محل‌های کار نیز می‌توان انجام داد. ما هنوز فناوری‌ نداریم که بتواند چنین حسگرهایی را با سرعت کافی توسعه داده و به کار گیرد تا از ضرر اقتصادی جلوگیری کند.

تشخیص فوری کرونا با یک حسگر پیشرفته +عکس

این روش تشخیصی مبتنی بر فناوری حسگر نانولوله کربنی است که قبلا توسط محققان آزمایشگاه استرانو ام آی تی توسعه یافته است. رویکرد آنها با نام "CoPhMoRe" شناخته می‌شود. هنگامی که محققان کار بر روی حسگر کووید-۱۹ را آغاز کردند، تنها ۱۰ روز طول کشید تا نانولوله کربنی اصلاح شده‌ای را که قادر به تشخیص انتخابی پروتئین‌های ویروسی مورد نظرشان باشد، شناسایی کنند. پس از شناسایی محققان آن را آزمایش کردند. این رویکرد همچنین نیاز به آنتی‌بادی‌ها یا دیگر معرف‌ها را از بین می‌برد. این دستگاه در عرض حدود پنج دقیقه با بررسی بزاق نتیجه را نشان می‌دهد و می‌تواند غلظت‌های کمتر از ۲.۴ پیکوگرم پروتئین ویروسی در هر میلی‌لیتر نمونه را تشخیص دهد.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Analytical Chemistry" منتشر شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس